Stránka 1 z 2

sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 03 zář 2011, 21:38
od sarkan
Poraďte jaké tlumiče si vybrat, chtěl bych stavitelné výškově i tuhostí. Pružiny mám Novitec. Pokud máte nějakoui zkušenost odkuď a za kolik - pište. Díky.

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 03 zář 2011, 22:42
od yan.ko
Jestli chces stavitelny podvozek, tak jedine i s pruzinama (coilover). Poohlizel bych se po KW v1/2/3, nebo Bilsteinu B14/16. Pri lehkem snizeni (do 30mm) jsou perfektni tlumice Koni FSD. Silnejsi stabilizator (alespon zadni) je nutnost. Ovladani auta se zmeni k nepoznani.

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 04 zář 2011, 11:39
od sarkan
Ty fsd se mi líbí. Ale jsou i dost drahé. Nevím, jestli se na nich dá nastavovat výška. Tuhost je automatická, to jo, ale co výška? Zkoušel někdo Novitec CUP s kratšími písty? Díky za rady. Taky pište kde a za kolik a jestli ste něco odzkoušely, díky mockrát.

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 04 zář 2011, 12:19
od yan.ko
U zadnych samotnych tlumicu co znam se neda nastavovat vyska i tuhost (neco malo se da stelovat u Koni Sport). To je vysada pouze coilover setu a jejich cena zacina na jedenapul nasobku ceny Koni FSD.

Novitec Cup tlumice maji jen kratsi pistnici pro kratka pera (stejne jako Bilsten B8). Nejsou stavitelne ani jinak regulovatelne. Ano, se sportovnima pruzinama Novitec (-40mm) budou fungovat spravne. Na Koni FSD jsou uz ale tyhle pruziny prilis kratke.

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 04 zář 2011, 21:27
od sarkan
Jj, viděl jsem video na youtube, kde bezrádně navlíkal kluk krátké péra na FSD... Coilover by byly top, ale nemám na ně dost peněz.... Asi vemu Koni-sport, pružiny mám a Koni je nabízí i oddělene na předek a zadek. To mi vyhovuje po finanční stránce. Potřebuji udělat GO předku, tak dávám nové ramena + powerflex, zkrutnou tyč Eibach (mám tam nyní GTA), nové čepy i kosti, chci to rovnou i s tlimičema. Zadek pak až naspořím...

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 04 zář 2011, 21:30
od yan.ko
Mno, predni GTA stabilizator je jen o 1mm tlustsi nez JTD, tezko rict jestli za tu namahu stoji (musi se popustit napravnice). Daleko vetsi efekt udela silnejsi zadni stabilizator. Pokud das silnejsi stabilizator jen dopredu, auto bude jeste vice nedotacive.

Na powerflexy (respektive strongflexy) jsem rezignoval, pac na 17kach se snizenym podvozkem stejnak ramena menim kvuli kulovemu cepu, ktery odejde nejdriv.

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 05 zář 2011, 09:20
od GIONARDI
taky mam GTA na předku - je to vic jak 1mm (cca2) a nemusi se nic tunit - pasuje to jak origo
efekt je velmi znatelny - zadek je vhodny pro zatačky (při vyjezdu se zatižene kolo tolik nepropada - cele se to spevni) :D - - spiše na zadku je problem s vahami světel - uchyceni čidel neobejme sylny GTA stabilizator a musi se vytunit* přichycení :wink:

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 05 zář 2011, 19:47
od sarkan
yan.ko píše:Mno, predni GTA stabilizator je jen o 1mm tlustsi nez JTD, tezko rict jestli za tu namahu stoji (musi se popustit napravnice). Daleko vetsi efekt udela silnejsi zadni stabilizator. Pokud das silnejsi stabilizator jen dopredu, auto bude jeste vice nedotacive.

Na powerflexy (respektive strongflexy) jsem rezignoval, pac na 17kach se snizenym podvozkem stejnak ramena menim kvuli kulovemu cepu, ktery odejde nejdriv.


Jojo, teorii mám zvládnutou taky, ale chtěl jsem vědět zkušenosti z praxe. Já mám na ramenech zakázkové čepy, které mám vyzkoušené, vydržely mi 5 sad silentblokú a pořád nejdou volně hýbat. Dělaly mi to v leteckých závodech v Trenčíně z nějaké mně neznámé směsi (žeby tvrzený polyuretan??), ale zjevně jsou pouzdra čepú téměř nezničitelné. Taky mám na nich mazničky, mažu to nějakým hnědým ruským tukem, co mi k tomu daly. A protože mne nebaví každých 30 tis měnit silentbgloky, jdu zkusit powerflex. Přední torzku koupím GTA, jako Gio. Budu dělat GO předku, takže výměna torzky už mne tolik netrápí. Díky za odpovědi.

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 07 zář 2011, 09:06
od sarkan
Tak dneska jsem objednal stabikit od Eibachu - přední torzka+zadní. Volal jsem do Eibachu, jsou skladem, ale dodávají pouze přes dealery. Vymámil jsem z nich, že běžná cena pro dealera je 340€/kit. Tak teď mi vysvťlete, jak je možné, že na alfisti.net ho nabízejí za 300. Žeby sleva pro většího odběratele? Jinak v ČR se dá sehnat kolem 12 tis Kč. Takže budu čekat na odpověď z alfisti. net. Tlumiče vemu Koni-Sport pouze se stavitelnou tuhostí. Výška je dána pružinama a v zásadě jsem nyní s výškou spokojen. Už aby to bylo nahozeno, nemúžu se dočkat.

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 07 zář 2011, 09:11
od GIONARDI
:D 8) jj Taky mam tu variantu Koni tvrdost na peru KW 3,2 - 40mm tuším.

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 07 zář 2011, 10:17
od yan.ko
To neni teorie, to je z praxe. Mam na aute stabilizatory Eibach (zatim namontovany jen zadni) a vim jak dramaticky to zmenilo chovani auta v zatackach (jsem na vazkach jestli tam ten predni vubec davat). Kupoval jsem je taky na alfisti, maji bezkonkurencne nejlepsi cenu. Ale cekacka byla dlouha, nemel je skladem ani Eibach a cekalo se na dalsi vyrobni batch.

PříspěvekNapsal: 07 zář 2011, 12:04
od .mycTD
sarkane, nejake blizsi info o tech custom cepech?
to rovnou nalisuji misto tech vyclochtanych, nebo jak se to tam implementuje?

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 07 zář 2011, 13:40
od sarkan
Tak jsem právě zaplatil 328€ za oba stabíky na alfisti.net. Mají je teď skladem.
Co se týče těch čepú, nejsem strojař, ale popíšu to, jak umím na spodním ramenu: tak originální čep má dúlek v nejnižším místě kuličky a stejnej dúlek je v pvc pouzdru. Je to mazné místo, ve kterém je vazelína. Viděl jsem, jak se to vyndavá. Frézou se odřeže horní polokoule ramene a čep i púvodním pouzdrem se vyndá. Nový čep vyrobili s větší kulou, ale stejným kuželem, i závitem. K tomu vyrobili nové pouzdro - domnívam se, že z polyuretanu. Na čepu je ale po středu koule horizontální drážka na vazelínu a spodní dúlek je tam taky. Pouzdro má kromě spodní díry 3 svislé drážky vedoucí tak do 2/3 výše koule, tudy se mazivo dostává do drážky na kovové kouli. Vše osadí do púvodního ramene a zavaří. Jak - to nevím, neviděl jsem to. Ale zjevně mají technologii, jak to vařit, aniž by se roztavilo pouzdro.
Nový čep má pak 4 mazná místa. Vúle v pouzdře je menší, jak u originálu od výrobce - nejspíš to umožňuje materiál. Čepem jde hýbat pouze s nasazenou 30cm trubkou. Moje zkušenost je, že po 120 tis km nešlo rukou s čepem hýbat, tak to drželo. Kleštěma už to šlo. Co se týče maznice, ta tam púvodně nebyla, vyvrtal jsem ji sám, čep jsem dal do střední polohy, aby mi vrták nepoškrábal kouli, ale vjel do dúlku. Udělal jsem tam M5 závit a dal maznici. Dekalamitkou jsem natlačil tuk. Poradil mi to človék, co mi to celé vyrobil, chtěl jsem maximalizovat životnost. Jelikož jsem už dávno prodal auto s těmi rameny, netuším, kolik ještě vydrží, ale 120tis je potvrzeno. Mám ještě 3 spodní ramena, takže svoje GT teď upgreaduju. Bohužel ten člověk není ochoten další spodní ramena na alfu dělat, protože na tvrdých TRW zničil 2 frézy. Ale stejným zpúsobem dělá ramena na audiny a passaty. Po mé objednávce (tenkrát 10 spodních ramen) řekl, že už rameno z Alfy nechce vidět. To neplatí pro horní hlinikové, s tim nemá problém. Ovšem levné to není, jeden čep vychází cca 40€. A to pak je ještě potřeba vyménit silentbloky, on umí sehnat jenom gumové, powerflexy dávám od chevrona.

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 07 zář 2011, 14:19
od sarkan
Pro yan.ko: Já mám zvládnutou jenom teorii podvozkových částí, praxi jsem zatim nemél kde vyzkoušet. Tvoje Alfa by teď měla být trochu protáčivá, múžeš to potvrdit z praxi? Btw. jakej prúměr pŕedního stabíku tam máš? Protože já tam síce mám 26mm, ale jsou i 22mm a taky 23mm. To by pak mohl být docela rozdíl...

Re: sportovní tlumiče

PříspěvekNapsal: 07 zář 2011, 14:26
od yan.ko
Cena neni zla, pokud to takto prodlouzi zivotnost. Pak by se dalo uvazovat i o PUR silenblocich. Jen misto powerflexu bych asi bral cervene stronglexy.