Stránka 1 z 2

Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 09 čer 2012, 00:43
od Pajko
Hojki lidi jaké máte zkušenosti s ježděním na etanol???Finanční stránka je jasná ,etanol je za 25kč ,prý už na to tady někteří jezdí ,dneska jsem si taky míchnul na půl ,20litrů benzínu a 20litrů etanolu .Auto jezdí normálně,podle různých hodnocení co jsem četl na netu tak se tím vyčistí vstřiky a podobně ,sníží se brutálně emise a jen minimálně se zvedne spotřeba.Je problém v tom že etanol má vysoké oktanové číslo ,tak potom, jaký poměr je třeba dodržet?? Bylo mi řečeno že stačí 10l benálu na 20l etanolu ,tak jaké máte zkušenosti vy???

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 09 čer 2012, 07:59
od lizmen
Automobilový benzín: 87–98, dnes obvykle nejméně 95 (v Evropě) nebo 87 (v USA) V Americe ale udávají oktanové číslo jako aritmetický průměr okt. čísel získaných výzkumnou a motorovou metodou.
Letecký benzín: cca 87–107
Závodní benzín: cca 95–130
Benzín používaný ve Formuli 1: 95–102 (stanoveno pravidly)
LPG: cca 110
E85: 105
jezdil sjem na ethanol chvíli,ředil sjem to půl na půl ale auto mi dobře na něj nejelo,hlavně při předjíždfění a vyšších otáčkách jsem cítil prodlevy,uvažoval jsem že to budu ředit 40 litrů benzín 10 ethanol... (moje nádrž)

prej se musí na to upravit jendotka,protože benzín a ethanol mají jinou hustotu a vlastnosti atd.....

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 09 čer 2012, 10:04
od Dallen
Je dobré napsat jaký motor.
Zkoušel jsem na 1.8TS 106kW. 1:1 nejdříve 5:5l a v pořádku, potom 10:10l a taky v pořádku spotřeba se mi zdála docela podobná (s těmi dvaceti litry jsem jezdil s koly na střeše). Výkon stejný, subjektivní pocit lepší odezvy plynu.
Bavil jsem se otom s Karlem který ho myslím jezdí i čistý a taky říkal, že v pořádku.
Teď už jezdím zase na n95

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 09 čer 2012, 10:15
od Hrnec
Koukám, že máte asi dobrou skušenost, ja sem na to ještě nejel, ale kamoš motorář říkal, že by to do auta nedal. Pokud bych na to chtěl jezdit, tak se musí udělat uprava řidicí jednotky. Ja mam názor, že když je to vyrobeno na benzín tak budu tankovat benzín a ne nějaké náhražky. Kdo ví co to udělá s motorem za nějakou dobu.

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 09 čer 2012, 15:00
od cuhan
No jo,šetřílci se najdou všude a udělají pro motor "všechno dobré"jen proto aby ušetřili nějakou kačku :wink:

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 09 čer 2012, 17:02
od Dallen
Úpravy řídících jednotek a jiné úpravy mají smysl pokud motor na to dobře nešlape. Defacto jsou ty krabičky pouze k oblbnutí jednotky a upravení délky vstřiku. To ale není takový problém jako spíše ethanol a jeho vlastnosti rozpouštění usazenin a naleptávání pryžových částí+jeho horší mazací schopnosti.
Nic z toho kdejaká krabička za pár 3t. neupraví a to je problém který je třeby vyřešit.

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 09 čer 2012, 20:30
od vavrusam
Nedalo mi to, omlouvám se.
Pajko píše:Je problém v tom že etanol má vysoké oktanové číslo ,tak potom, jaký poměr je třeba dodržet??

OČ značí nepřímo kolik palivo snese komprese (viz kompresní poměr) před samovznícením a nemá nic společného se směšovacím poměrem. Směšovací poměr naopak právě udává kolik je potřeba jednotek vzduchu na jednotku paliva pro ideální hoření, u benzínu je to asi 14.7 u e85 (85% ethanolu) 9.7. Jednoduše řečeno, je tam třeba tlačit asi o 30% paliva víc než u benzínu (=to je proč to bude víc žrát). Ale zase ne vždy je vhodné spalovat úplně ideálně, viz obrázek http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ometry.jpg

Jednotka pak směšovací poměr neustále upravuje jednak podle map (open loop, např. při rychlé akceleraci) nebo i podle signálu z lambda sondy (closed loop, např. udržování rychlosti), ale jen v omezeném množství a problém je obzvlášť pokud jede jednotka podle benzínových map bez regulace lambdou. Z toho důvodu se upravuje buď tlak paliva nebo dobu vstřiku "krabičkami" což jsou buď šidítka nebo složitější piggyback jednotky a nebo přemapovaním. Další možnost je použít vstřiky s větším průměrem se sériovou jednotkou, jen pak zas není možné jezdit na benzín.

Cena je asi o 10 Kč nižší a spotřeba bude teoreticky o cca 30% vyšší. Prakticky trochu méně u motorů s vysokou kompresí které umí využít OČ a zvýšit předstih a nebo u přeplňovaných (vyšší efektivita spalování). Ale palivo jako takové vůbec není špatné a nechápu kde se berou ty kecy o šetření. Jednak dovoluje zvýšit kompresi nebo plnící tlak a zároveň chladí válce vysokým výparným teplem. Záporem pak je, že ethanol narozdíl od benzínu váže vodu a proto se nedoporučuje jej dlouho skladovat v nádrži a palivovém systému a urychluje stárnutí přírodní pryže a korku ( http://www.dnvcolumbus.com/files/dsp_re ... _9_1_7.pdf ), většina pryží v automotive je ale už dnes na jiné bázi. Navíc E85 není čistý ethanol. Obsahuje ropný benzín, antikorozní a jiná aditiva. Pravda je že rozpouští některé usazeniny, v nejhorším případě ucpe filtr a palivová pumpa to vzdá.

Já osobně tam občas liju 15% E85. Kolik zvládne sériová jednotka nevím, ale víc bych bez piggyback jednotky, odladění na brzdě a zvýšené komprese nedával, protože to prostě nemá smysl.
Tolik k teorii, Slíma určitě dodá jaká je realita :mrgreen:

PříspěvekNapsal: 10 čer 2012, 11:32
od Slíma
pri lehkem naredeni to tahne lip vocpoda* :mrgreen:

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 10 čer 2012, 15:40
od Yboris
Jezdil sem na Ecko zadne problemy to nedelalo az do zimy kedy to zhorsilo starty ked to redite na pulky a spotrebovavate hned po natankovani tak dobre, ale zas tam nevidim zadny ekonomicky prinos presiel som na LPG a to hlavne z dovodu motoru 2TS a problemami ktore vyvstavaju pri mazani mororu . Ono E je dost silnejsie odmastnovadlo nez benal a nerozpusta sa v olejoch ktoresa pouzivaju pri spalovani benz. to dokaze jedine ricin ten ale zasa tvori dost nerozpustne usady ktere sa daju odstranit jedine acetonem tzv zatuhnuti lozisk u modelarov no a jak by to mazalo nan to neviem alebo dokedy. Pri lpg tankujem tak jednu az 2 nadrze rocne tak to nejak cenovo neriesim ovsem su aj taky co maju iny nazor to len tak v teoretickej rovine .Ono by to chcelo dlhodobejsie skusenosti na provoz z E a to tu nemame chcelo by to nejakeho Brazilca ,tam je to rozsirene alebo odelatnejaky motor na dlhodobe jezdeni na E potom by sa mohlo dyskutovat pro a proti

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 24 bře 2014, 12:36
od Gardelone
Nějaké další/nové ethanol zkušenosti? :-)

PříspěvekNapsal: 24 bře 2014, 14:05
od Slíma
tezko rict, jestli to s tim souvisi :?:

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 24 bře 2014, 16:48
od jirik
shrnu to do dvou vět. Nemáte rádi svůj motor? Tankujte ethanol.

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 24 bře 2014, 19:01
od zde
8) Ethanol :drinkers:

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 25 bře 2014, 07:56
od HeGi
Zdarec,

mám taky jednu zkušenost: Audi S8 4.2i 2002 - Ethanol cca. rok, neustálé chyby v ŘJ motoru, špatné studené starty v zimě, výkon +/- stejnej. Osobně bych do toho nešel :o

Re: Co říkáte na etanol??

PříspěvekNapsal: 16 dub 2014, 22:54
od DeWWoR
Do alfy bych to nelil i když jsem to zkoušel cvrknout do 156 2.5v6 (nejlepší auto co jsem měl), jela na to normálně, ale najela jen nějakejch 200 km. Pak jsem to měl v jedný vrtuli a ta na to jela taky normálně. To bylo ředěný tak pul na pul s n95. Teď to liji do druhý vrtule, ta mi k srdci nepřirostla už vůbec a tak jezdí na plnej e85.
Nasledek jsou horší ranní starty. Musí se to tak 30s držet na plynu jinak to chcípne. Pak už je to ok. Volnoběh taky není úplně tip ťop. Jezdí to na to už 1 000km. Sem tam v otáčkách kolem 2 000- 3 000 odezva na plyn není nic moc. Ono popravdě je rozdíl tankovat 80l za 25.50 nebo za 36.70. Co se týká spotřeby tak to nevím, protože to auto na spotřebu nejezdí.
Všechny auta zúčastněné v mém testu byly šestihrnky řady a véčko o kubatúře 2,5.
Takže za mě e85 do auta ke kterému nic necítíte ANO. Do auta které milujete jedině to, co tam má být.
Pak jsou prej ještě nějaký chyby, že to vodnatí a zalepuje vstřiky. To se mě ještě nestalo.