počteníčko do hnusného počasí

Pokec o všem a o ničem..

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod PEDRO » 11 led 2015, 15:58

Alfa Romeo MITO QV
Alfa Romeo GT -ex
bejvalka-AR 145 1.6TS Pedro spomal ty nám ujíždíš :-)
Uživatelský avatar
PEDRO
2,0 TS
 
Příspěvky: 389
Registrován: 13 úno 2007, 16:14
Bydliště: Rychvald

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod vonkreuz » 11 led 2015, 16:42

Dřív jsem jezdil busem, dneska frčím s Bussem.


Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99´, denní Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, dva pedály pro komfort
Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, Krabice f rozborce
Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl addio
Uživatelský avatar
vonkreuz
1,7 IE
 
Příspěvky: 66
Registrován: 24 úno 2013, 01:21
Bydliště: Slovensko

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod yan.ko » 11 led 2015, 19:08

Ano, clanek uz se nejaky patek potuluje po internetu a je pekne napsany, nicmene s nekterymi pasazemi nelze souhlasit

"Základní výhodou turbodmychadla je skutečnost, že ke své činnosti nepotřebuje žádný externí zdroj práce"

Ale potrebuje


"protože nepracuje na principu převodu mechanické práce na tlak tekutiny, ale naopak využívá energie výfukových plynů, která by jinak přišla vniveč, k tvorbě tlaku tekutiny (nasávaného vzduchu). Využitím "odpadní" energie ..."

Pokud by opravdu vyuzival jen tepelne energie, tak se s pojmem "odpadni" da do jiste miry souhlasit.
Nicmene ta odpadni energie predstavuje pouze asi tretinu celkove energie, ktera turbinu turbodmychadla pohani. Temi zbyvajicimi dvemi tretinami je kineticka energie spalin vznikla praci, kterou motor vykonal pri vratnem pohybu pistu z dolni uvrati do horni ve fazi vyfuku (kdy zjednodusene pist natlacil spaliny na lopatky turba).

Pro porovnani, u vyladeneho atmosferickeho motoru, dojde po otevreni vyfukoveho ventilu (otevira drive nez se pist dostane do dolni uvrati) k expanzi vyfukovych plynu do vyfukoveho potrubi v tlakove vlne, ktera za sebou zanechava oblast nizkeho tlaku (podtlak). Diky tomu pak na pist pri vratnem pohybu z dolni uvrati do horni nepusobi tlak spalin ve spalovacim prostoru a motor tak nemusi vykonavat zadnou praci (ba naopak)

exhaust.jpg



Druhou veci je, ze dle meho integrale nevybral (nebo respektive vybral tak, aby mu to vyslo :wink: ) pro obhajobu turbo downsizingu zrovna nejvhodnejsi motory. 1.4T je porad slusny ctyrvalec nijak maleho objemu. Jsou to ale prave oturbene dvou/tri valce s objemem okolo litru, diky kterym se oturbene malorazky netesi oblibe. At uz diky nevyrovnanemu chodu, pridanymi (eko)kurvitky, nebo usporami na technice a materialu. Ty pritom podlehaji vyssim pracovnim tlakum a teplotam a celi tak vetsimu opotrebeni, diky cemuz dochazi ke snizeni zivotnosti. (chapu, je potreba vyvolat spotrebu. vyrobci o veci ktere vydrzi nestoji).

Cely ten clanek na me trochu pusobi tak, ze se nam chtel integrale pochlubit o jakych motorech cetl a mel co do cineni. Ale no offense :-) Jinak porovnavat hodne upraveneho Fiata 2.0TB 16v s tovarnim bussem .. WTF?? Kde je 3.5/3.8, autodelti kompressore, nebo squadri turbobusso?? Jo aha s temi nemel nic co k docineni. Tak jo



disclaimer
------------
tento prispevek je psan s ze srdce pomalu odeznivajicim zalem z odchodu autora Alfich V6 motoru G.Bussa, jehoz vyroci jsme si nedavno pripomneli.
------------
veskere postavy jsou smyslene a jakakoliv podoba ciste nahodna; prectenim toho prispevku souhlasite s nazory autora
Naposledy upravil yan.ko dne 11 led 2015, 19:37, celkově upraveno 3
Obrázek Alfa Romeo Perfection
Uživatelský avatar
yan.ko
2,5 V6
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 13 úno 2007, 14:04
Bydliště: doma

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod .mycTD » 11 led 2015, 19:24

ty zjevne rozpory mi v jeho clancich taky vzdycky vadily. Elaboraty jsou sice ctive a zajimave, ale pokud zrovna nemas naladu vsechno z toho proverovat, tak se na tom moc stavet neda :-x
Ja sice cetl jen tu cast s obrazkama, ale to je teda hroziva smesice informaci* :roll:
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod yan.ko » 11 led 2015, 19:34

Jo a jeste jedna vec

"Tomu pak odpovídá nízká spotřeba paliva ve srovnání se stejným tempem jedoucím
atmosféricky plněným motorem vyššího zdvihového objemu a vyššího kompresního poměru (tím pádem i vyššího ztrátového výkonu"


ztratovy vykon se ze zvysujici se kompresi snizuje (respektive jeho podil z celkoveho vykonu ziskaneho)
Obrázek Alfa Romeo Perfection
Uživatelský avatar
yan.ko
2,5 V6
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 13 úno 2007, 14:04
Bydliště: doma

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod soft147 » 11 led 2015, 20:01

Všechno je jen o poměru, myslím, že se dá porovnávat atmosféra s o 1/3 menším turbeným. Tzn 3,2V6 s 2,0T a třeba 2,0 s 1,5T
Alfa Romeo 147/JTD 130k 2002 do šrotu...
Fiat Scudo II 130k 2015
Ford Kuga 1.5T 2017
Ford Mustang V8/421k 2016 yelow Triple + decals JARGON
http://www.rcfunrace.cz http://prcars.cz

telefon:ex Nokia//Lenovo
Uživatelský avatar
soft147
2,5 V6
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 19 úno 2007, 19:04
Bydliště: Brno,skoro,o kilometr

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod yan.ko » 11 led 2015, 20:49

Bez okolku priznam ze mi slapl na busso oko.

Vedle toho upravovaneho Fiatu vypada jak nudle. Ale uz nikdo nepozna, ze ten Fiat je napr. dobry leda na sprinty, protoze ma na predni naprave jeste vice hmotnosti nez busso i s valcem (dvema) navic a nezataci.

Jinak takhle jak pises to porovnavat nejde. Ono hodne zalezi kolik tlaku to turbo tlaci. Podle toho to klidne muze byt dvou, tri i ctrynasobek objemu atmosfery.
Obrázek Alfa Romeo Perfection
Uživatelský avatar
yan.ko
2,5 V6
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 13 úno 2007, 14:04
Bydliště: doma

Příspěvekod Slíma » 11 led 2015, 20:58

chmmmm, tak to by smacho mel pojet busso jak nic :?:
v praxi bude mit soft beztak pravdu.
.. infiammare rullo
.. enflammer rouleau
Uživatelský avatar
Slíma
3.2 V6 purple :-)
 
Příspěvky: 5420
Registrován: 15 bře 2008, 01:23
Bydliště: BRNO (převážně)

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod yan.ko » 11 led 2015, 21:05

ne ne ne

admini: nefunguje tlacitko nahlasit zavadny prispevek :-x
Obrázek Alfa Romeo Perfection
Uživatelský avatar
yan.ko
2,5 V6
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 13 úno 2007, 14:04
Bydliště: doma

Příspěvekod Slíma » 11 led 2015, 21:12

nebrec, beztak neni komu co hlasit :?:
.. infiammare rullo
.. enflammer rouleau
Uživatelský avatar
Slíma
3.2 V6 purple :-)
 
Příspěvky: 5420
Registrován: 15 bře 2008, 01:23
Bydliště: BRNO (převážně)

Příspěvekod zde » 17 čer 2015, 08:09

Uživatelský avatar
zde
3,0V6
 
Příspěvky: 2367
Registrován: 11 lis 2009, 20:22

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod .mycTD » 19 čer 2015, 14:10

anebo jinak: Autovelox senza revisioni, le multe sono da annullare
http://motori.corriere.it/motori/15_giu ... e795.shtml
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod soft147 » 13 srp 2015, 11:36

Nechci zakládat nový vlákno..
Nový Windy10, parádní věc 8) STB hadra
http://aeronet.cz/news/analyza-windows- ... h-a-hlasu/
Alfa Romeo 147/JTD 130k 2002 do šrotu...
Fiat Scudo II 130k 2015
Ford Kuga 1.5T 2017
Ford Mustang V8/421k 2016 yelow Triple + decals JARGON
http://www.rcfunrace.cz http://prcars.cz

telefon:ex Nokia//Lenovo
Uživatelský avatar
soft147
2,5 V6
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 19 úno 2007, 19:04
Bydliště: Brno,skoro,o kilometr

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod A.J.Michal » 13 srp 2015, 13:42

ja vedel proc mam zustat u W7 8)
Giulietta 2.0 TD - Sněhurka - daily
75 3.0 V6 RSR QV - znovuzrozena !!
75 3.0 V6, černá vdova - skladovka
75 2.4 TD, 1985 - Kamna
Uživatelský avatar
A.J.Michal
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 607
Registrován: 30 led 2009, 19:59
Bydliště: Tlumačov - je to kousek od Zlína

Re: počteníčko do hnusného počasí

Příspěvekod Ladin164QV » 16 srp 2015, 19:50

Aeronet.cz (nebo také AE News) je česky psaný internetový zpravodajský server, v jehož obsahu převažují těžko ověřitelné zprávy a spekulace. Bezpečnostní informační služba (BIS) označila v roce 2014 ve svých zprávách Aeronet.cz za zdroj nebezpečné ruské propagandy.

:?:
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Bába2)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06

Vždycky všechno OFF...
Uživatelský avatar
Ladin164QV
1,8 TS
 
Příspěvky: 227
Registrován: 06 črc 2009, 08:06

Další

Zpět na Pokec

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron