Stránka 1 z 2

počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 15:58
od PEDRO

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 16:42
od vonkreuz

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 19:08
od yan.ko
Ano, clanek uz se nejaky patek potuluje po internetu a je pekne napsany, nicmene s nekterymi pasazemi nelze souhlasit

"Základní výhodou turbodmychadla je skutečnost, že ke své činnosti nepotřebuje žádný externí zdroj práce"

Ale potrebuje


"protože nepracuje na principu převodu mechanické práce na tlak tekutiny, ale naopak využívá energie výfukových plynů, která by jinak přišla vniveč, k tvorbě tlaku tekutiny (nasávaného vzduchu). Využitím "odpadní" energie ..."

Pokud by opravdu vyuzival jen tepelne energie, tak se s pojmem "odpadni" da do jiste miry souhlasit.
Nicmene ta odpadni energie predstavuje pouze asi tretinu celkove energie, ktera turbinu turbodmychadla pohani. Temi zbyvajicimi dvemi tretinami je kineticka energie spalin vznikla praci, kterou motor vykonal pri vratnem pohybu pistu z dolni uvrati do horni ve fazi vyfuku (kdy zjednodusene pist natlacil spaliny na lopatky turba).

Pro porovnani, u vyladeneho atmosferickeho motoru, dojde po otevreni vyfukoveho ventilu (otevira drive nez se pist dostane do dolni uvrati) k expanzi vyfukovych plynu do vyfukoveho potrubi v tlakove vlne, ktera za sebou zanechava oblast nizkeho tlaku (podtlak). Diky tomu pak na pist pri vratnem pohybu z dolni uvrati do horni nepusobi tlak spalin ve spalovacim prostoru a motor tak nemusi vykonavat zadnou praci (ba naopak)

exhaust.jpg



Druhou veci je, ze dle meho integrale nevybral (nebo respektive vybral tak, aby mu to vyslo :wink: ) pro obhajobu turbo downsizingu zrovna nejvhodnejsi motory. 1.4T je porad slusny ctyrvalec nijak maleho objemu. Jsou to ale prave oturbene dvou/tri valce s objemem okolo litru, diky kterym se oturbene malorazky netesi oblibe. At uz diky nevyrovnanemu chodu, pridanymi (eko)kurvitky, nebo usporami na technice a materialu. Ty pritom podlehaji vyssim pracovnim tlakum a teplotam a celi tak vetsimu opotrebeni, diky cemuz dochazi ke snizeni zivotnosti. (chapu, je potreba vyvolat spotrebu. vyrobci o veci ktere vydrzi nestoji).

Cely ten clanek na me trochu pusobi tak, ze se nam chtel integrale pochlubit o jakych motorech cetl a mel co do cineni. Ale no offense :-) Jinak porovnavat hodne upraveneho Fiata 2.0TB 16v s tovarnim bussem .. WTF?? Kde je 3.5/3.8, autodelti kompressore, nebo squadri turbobusso?? Jo aha s temi nemel nic co k docineni. Tak jo



disclaimer
------------
tento prispevek je psan s ze srdce pomalu odeznivajicim zalem z odchodu autora Alfich V6 motoru G.Bussa, jehoz vyroci jsme si nedavno pripomneli.
------------
veskere postavy jsou smyslene a jakakoliv podoba ciste nahodna; prectenim toho prispevku souhlasite s nazory autora

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 19:24
od .mycTD
ty zjevne rozpory mi v jeho clancich taky vzdycky vadily. Elaboraty jsou sice ctive a zajimave, ale pokud zrovna nemas naladu vsechno z toho proverovat, tak se na tom moc stavet neda :-x
Ja sice cetl jen tu cast s obrazkama, ale to je teda hroziva smesice informaci* :roll:

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 19:34
od yan.ko
Jo a jeste jedna vec

"Tomu pak odpovídá nízká spotřeba paliva ve srovnání se stejným tempem jedoucím
atmosféricky plněným motorem vyššího zdvihového objemu a vyššího kompresního poměru (tím pádem i vyššího ztrátového výkonu"


ztratovy vykon se ze zvysujici se kompresi snizuje (respektive jeho podil z celkoveho vykonu ziskaneho)

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 20:01
od soft147
Všechno je jen o poměru, myslím, že se dá porovnávat atmosféra s o 1/3 menším turbeným. Tzn 3,2V6 s 2,0T a třeba 2,0 s 1,5T

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 20:49
od yan.ko
Bez okolku priznam ze mi slapl na busso oko.

Vedle toho upravovaneho Fiatu vypada jak nudle. Ale uz nikdo nepozna, ze ten Fiat je napr. dobry leda na sprinty, protoze ma na predni naprave jeste vice hmotnosti nez busso i s valcem (dvema) navic a nezataci.

Jinak takhle jak pises to porovnavat nejde. Ono hodne zalezi kolik tlaku to turbo tlaci. Podle toho to klidne muze byt dvou, tri i ctrynasobek objemu atmosfery.

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 20:58
od Slíma
chmmmm, tak to by smacho mel pojet busso jak nic :?:
v praxi bude mit soft beztak pravdu.

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 21:05
od yan.ko
ne ne ne

admini: nefunguje tlacitko nahlasit zavadny prispevek :-x

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 21:12
od Slíma
nebrec, beztak neni komu co hlasit :?:

PříspěvekNapsal: 17 čer 2015, 08:09
od zde

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 19 čer 2015, 14:10
od .mycTD
anebo jinak: Autovelox senza revisioni, le multe sono da annullare
http://motori.corriere.it/motori/15_giu ... e795.shtml

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 13 srp 2015, 11:36
od soft147
Nechci zakládat nový vlákno..
Nový Windy10, parádní věc 8) STB hadra
http://aeronet.cz/news/analyza-windows- ... h-a-hlasu/

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 13 srp 2015, 13:42
od A.J.Michal
ja vedel proc mam zustat u W7 8)

Re: počteníčko do hnusného počasí

PříspěvekNapsal: 16 srp 2015, 19:50
od Ladin164QV
Aeronet.cz (nebo také AE News) je česky psaný internetový zpravodajský server, v jehož obsahu převažují těžko ověřitelné zprávy a spekulace. Bezpečnostní informační služba (BIS) označila v roce 2014 ve svých zprávách Aeronet.cz za zdroj nebezpečné ruské propagandy.

:?: