Stránka 1 z 2

Q2 vs Q4

PříspěvekNapsal: 28 čer 2013, 11:34
od .mycTD
bo mi furt vrta hlavou, co zejmena u spidera prinasi kombinace 3.2JTS a Q4, krome blbnuti na snehu nebo desti, tak jsem zacal patrat aspon v teoreticke rovine. Berme to zatim, jako takovou pripravu, nez Bomero* konecne neco koupi a budeme moct tyto zavery overit v praxi... :wink:
:driver:
zatim jsem nasel pekne srovnani Brery:
brera_Q2vsQ4.jpg
Brera 3.2JTS Q2 vs Q4

na 0-100KPH sere pes, bo tam je zadni nahon asi vic, nez vykon, ale minimalne tech +90kg(!) proste nekde musi byt znat. Jeste zkusim vypatrat, kolik m dela ta ctvrtsekunda na kilometru. [edit] pri konecnych 196km/h to dela asi 11metru
btw v pripade 159 vyrobce uvadi +70kg u 3.2 a +60kg u JTDm (oboji bez vlivu vybavy)

kazdopadne jestli ma nekdo jakekoliv prakticke poznatky, tak sem s nima 8)

P.S. tabulku berme s rezervou, bo evidentne je vyhodnejsi zrychlovat 0-80 a pak teprve 80-120 (9,5s), nez rovnou 0-120 (10s), a tech 80 - 150 in 5 se mi taky moc nezda

Re: Q2 vs Q4

PříspěvekNapsal: 28 čer 2013, 23:09
od Boomer
Haaajzl. Von vi, ze Q2 je nesehnatelny! :roll:

PříspěvekNapsal: 28 čer 2013, 23:44
od .mycTD
vetsi problem bych videl v tom, ze Q2 nejde narvat dozadu :roll:

Re: Q2 vs Q4

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013, 12:53
od Elba
a v cem konkretne spociva tvůj dotaz?
1 zadna Q2 není ale pseudoblbost,ktera pouze pusobi na brzdove komponenty jejich opotrebenim.....cim chces jet rychleji tim vic ti to zere nejen desticky,ale i vykon,ktery na vyjezdu potom chybi.

2 Q4 vyhoda trakce na spatnem povrchu......rychlejsi odlepeni od země z nulove rychlosti...lepsi na snehu na mokru....při rychle jizde lepsi vyjezd ze zatáček.Nevyhoda je vyssi hmotnost a ztraty.....tudíž horsi dynamika a vetsi spotřeba/udaj 0-100km/h vychazi z nemoznosti predokolky prenest tolik vykonu....vsadim se,ze 100-200 bude mit ta dvoukolka lepsi/

3 jako jedine idealni reseni pro normalni pouziti s obcasnym svezenim svizne jizdy povazuju instalaci mechanického diferencialu s omezenou svornosti....nevidim tam zadnou nevyhodu krome toho,ze se musí koupit narozdil od tech dvou sériových provedeni předtím.

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013, 13:05
od .mycTD
primarni dotaz zni, jestli nema 4x4 u auta bez strechy vic zaporu, nez kladu :?:
...a sekundarni dotaz bude, jestli lze Q4 prebastlit na RWD, bo by to jeji existenci dodalo dalsi rozmer 8)

co jsem koukal po netu, tak se obecne traduje, ze by melo stacit zablokovat stredovy diff a odpojit predni poloosy, ale je podezrele, ze byt je to tak snadne, tak to v praxi jeste nikdo nezkusil.
dalsi vec je, ze i kdyby se to povedlo, jaky feeling bude z jizdy se zadohrabem bez samosvoru a rozlozenim hmotnosti jako kladivo. navic i bez ABS/ASR/ESP/..., bo nepredpokladam, ze by elektronika tolik udalosti naraz pobrala :roll:

zatim mi z toho vyplyva jako optimalni reseni predohrab + dodelat Q2 (coz se ovsem moc nekryje s nabidkou na trhu, jak uz tu Boomer naznacoval)

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013, 13:53
od Slíma
a ja bych byl pro Q4, bo neni vetsi romantiky*, nez pohyb v bilem voze bez strechy bilym snehem :wink:

a navic si myslim, ze bomerovi ta vetsi hmotnost vadit nebude a oceni vodpich ze semaforu ve statlu :?:

ja bych do Q4 s plechovou strechou klidne sel

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013, 14:50
od .mycTD
ja bych sel taky urcite do Q4, bo uz jako decko jsem kazde auticko rozebral, jeste nez za jeziskem zaklaply dvere :D
ale je otazka, co bude praktictejsi v provozu

Re: Q2 vs Q4

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013, 15:27
od Elba
jako...zajimava myslenka....ale asi by to vazne elektronika nepobrala delat z toho zadni nahon....
a klady a zapory.....no pokud nevadi horsi dynamika spolu s jizdnimi vlastnostmi a spotřebou tak je ctyrkolka lepsi.....osobne si myslim,ze zalezi na kazdem co preferuje....pokud někdo trakci a blbnuti na snehu tak je to jasne...... :D

Re: Q2 vs Q4

PříspěvekNapsal: 01 črc 2013, 23:06
od Pchavli
Některé dostupné Q2 se jeví zajímavě :drinkers:
http://annunci.quattroruote.it/annunci/ ... 6553.shtml
(tuším, že tohle auto se stejnými kořeny bylo vystaveno ve stand up lajně při 100ary v Museo Storico 8) )

PříspěvekNapsal: 02 črc 2013, 22:27
od .mycTD
ve slove dostupne ti myslim vypadla hvezdicka :wink:
jinak jsem probiral s alanem jizdni vlastnosti jeho RWD 33 a shodli jsme se, ze v pripade brery bude daleko slozitejsi posunout motor s gearboxem o kus dozadu, pro dosazeni alespon nejake trakce :roll:

Re: Q2 vs Q4

PříspěvekNapsal: 02 črc 2013, 22:52
od soft147
No tak jebat kufr a šup tam gearbox. Však to s flexou umíš ne? A trocha blata za krkem těma dírama okolo snad nevadí :)

Re: Q2 vs Q4

PříspěvekNapsal: 02 črc 2013, 22:58
od yan.ko
kdyztak Stepa* pomuze

Re: Q2 vs Q4

PříspěvekNapsal: 02 črc 2013, 23:16
od Boomer
Pchavli píše:Některé dostupné Q2 se jeví zajímavě :drinkers:
http://annunci.quattroruote.it/annunci/ ... 6553.shtml
(tuším, že tohle auto se stejnými kořeny bylo vystaveno ve stand up lajně při 100ary v Museo Storico 8) )

Sak to ma farbu jak slimoj dvaapula* :supz:

Re: Q2 vs Q4

PříspěvekNapsal: 04 črc 2013, 09:12
od A.J.Michal
otazka co by na ten vykon rikaly zadni poloosy u te Q4 kdyby jste z toho chteli delat jen zadokolku. Na jednom konkurencnim foru se to resilo u 164 Q4 a zeprej by to ty zadni poloosy proste nezvladly....

PříspěvekNapsal: 04 črc 2013, 10:22
od .mycTD
pochybuju, ze budou nejak vyrazne slabsi, nez predni a navic tam jde i normalne snad az 3/4 kroutaku.
To si myslim, ze je slabsi clanek spis ten zadni diff.