Q2 vs Q4

Vše o této Alfě - údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Q2 vs Q4

Příspěvekod .mycTD » 28 čer 2013, 11:34

bo mi furt vrta hlavou, co zejmena u spidera prinasi kombinace 3.2JTS a Q4, krome blbnuti na snehu nebo desti, tak jsem zacal patrat aspon v teoreticke rovine. Berme to zatim, jako takovou pripravu, nez Bomero* konecne neco koupi a budeme moct tyto zavery overit v praxi... :wink:
:driver:
zatim jsem nasel pekne srovnani Brery:
brera_Q2vsQ4.jpg
Brera 3.2JTS Q2 vs Q4

na 0-100KPH sere pes, bo tam je zadni nahon asi vic, nez vykon, ale minimalne tech +90kg(!) proste nekde musi byt znat. Jeste zkusim vypatrat, kolik m dela ta ctvrtsekunda na kilometru. [edit] pri konecnych 196km/h to dela asi 11metru
btw v pripade 159 vyrobce uvadi +70kg u 3.2 a +60kg u JTDm (oboji bez vlivu vybavy)

kazdopadne jestli ma nekdo jakekoliv prakticke poznatky, tak sem s nima 8)

P.S. tabulku berme s rezervou, bo evidentne je vyhodnejsi zrychlovat 0-80 a pak teprve 80-120 (9,5s), nez rovnou 0-120 (10s), a tech 80 - 150 in 5 se mi taky moc nezda
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Q2 vs Q4

Příspěvekod Boomer » 28 čer 2013, 23:09

Haaajzl. Von vi, ze Q2 je nesehnatelny! :roll:
Alfu: mám dvě 0916 a 0939
Tel: mám dual J5
Mejl: mám taky - monza@centrum.cz

...bo někdy se holt vyplatí připlatit!
Uživatelský avatar
Boomer
'Ethanol dokonalosti'
 
Příspěvky: 1753
Registrován: 20 bře 2007, 20:51
Bydliště: Jinej Svět

Příspěvekod .mycTD » 28 čer 2013, 23:44

vetsi problem bych videl v tom, ze Q2 nejde narvat dozadu :roll:
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Q2 vs Q4

Příspěvekod Elba » 29 čer 2013, 12:53

a v cem konkretne spociva tvůj dotaz?
1 zadna Q2 není ale pseudoblbost,ktera pouze pusobi na brzdove komponenty jejich opotrebenim.....cim chces jet rychleji tim vic ti to zere nejen desticky,ale i vykon,ktery na vyjezdu potom chybi.

2 Q4 vyhoda trakce na spatnem povrchu......rychlejsi odlepeni od země z nulove rychlosti...lepsi na snehu na mokru....při rychle jizde lepsi vyjezd ze zatáček.Nevyhoda je vyssi hmotnost a ztraty.....tudíž horsi dynamika a vetsi spotřeba/udaj 0-100km/h vychazi z nemoznosti predokolky prenest tolik vykonu....vsadim se,ze 100-200 bude mit ta dvoukolka lepsi/

3 jako jedine idealni reseni pro normalni pouziti s obcasnym svezenim svizne jizdy povazuju instalaci mechanického diferencialu s omezenou svornosti....nevidim tam zadnou nevyhodu krome toho,ze se musí koupit narozdil od tech dvou sériových provedeni předtím.
Uživatelský avatar
Elba
knihovník
 
Příspěvky: 1889
Registrován: 01 čer 2008, 16:31
Bydliště: Heart of Europe

Příspěvekod .mycTD » 29 čer 2013, 13:05

primarni dotaz zni, jestli nema 4x4 u auta bez strechy vic zaporu, nez kladu :?:
...a sekundarni dotaz bude, jestli lze Q4 prebastlit na RWD, bo by to jeji existenci dodalo dalsi rozmer 8)

co jsem koukal po netu, tak se obecne traduje, ze by melo stacit zablokovat stredovy diff a odpojit predni poloosy, ale je podezrele, ze byt je to tak snadne, tak to v praxi jeste nikdo nezkusil.
dalsi vec je, ze i kdyby se to povedlo, jaky feeling bude z jizdy se zadohrabem bez samosvoru a rozlozenim hmotnosti jako kladivo. navic i bez ABS/ASR/ESP/..., bo nepredpokladam, ze by elektronika tolik udalosti naraz pobrala :roll:

zatim mi z toho vyplyva jako optimalni reseni predohrab + dodelat Q2 (coz se ovsem moc nekryje s nabidkou na trhu, jak uz tu Boomer naznacoval)
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Příspěvekod Slíma » 29 čer 2013, 13:53

a ja bych byl pro Q4, bo neni vetsi romantiky*, nez pohyb v bilem voze bez strechy bilym snehem :wink:

a navic si myslim, ze bomerovi ta vetsi hmotnost vadit nebude a oceni vodpich ze semaforu ve statlu :?:

ja bych do Q4 s plechovou strechou klidne sel
.. infiammare rullo
.. enflammer rouleau
Uživatelský avatar
Slíma
3.2 V6 purple :-)
 
Příspěvky: 5420
Registrován: 15 bře 2008, 01:23
Bydliště: BRNO (převážně)

Příspěvekod .mycTD » 29 čer 2013, 14:50

ja bych sel taky urcite do Q4, bo uz jako decko jsem kazde auticko rozebral, jeste nez za jeziskem zaklaply dvere :D
ale je otazka, co bude praktictejsi v provozu
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Q2 vs Q4

Příspěvekod Elba » 29 čer 2013, 15:27

jako...zajimava myslenka....ale asi by to vazne elektronika nepobrala delat z toho zadni nahon....
a klady a zapory.....no pokud nevadi horsi dynamika spolu s jizdnimi vlastnostmi a spotřebou tak je ctyrkolka lepsi.....osobne si myslim,ze zalezi na kazdem co preferuje....pokud někdo trakci a blbnuti na snehu tak je to jasne...... :D
Uživatelský avatar
Elba
knihovník
 
Příspěvky: 1889
Registrován: 01 čer 2008, 16:31
Bydliště: Heart of Europe

Re: Q2 vs Q4

Příspěvekod Pchavli » 01 črc 2013, 23:06

Některé dostupné Q2 se jeví zajímavě :drinkers:
http://annunci.quattroruote.it/annunci/ ... 6553.shtml
(tuším, že tohle auto se stejnými kořeny bylo vystaveno ve stand up lajně při 100ary v Museo Storico 8) )
Millerka do perka :drinkers:
Pchavli
Support
 
Příspěvky: 3013
Registrován: 08 črc 2007, 20:58
Bydliště: okres OP, Moravskoslezský kraj, CZ, EU

Příspěvekod .mycTD » 02 črc 2013, 22:27

ve slove dostupne ti myslim vypadla hvezdicka :wink:
jinak jsem probiral s alanem jizdni vlastnosti jeho RWD 33 a shodli jsme se, ze v pripade brery bude daleko slozitejsi posunout motor s gearboxem o kus dozadu, pro dosazeni alespon nejake trakce :roll:
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Q2 vs Q4

Příspěvekod soft147 » 02 črc 2013, 22:52

No tak jebat kufr a šup tam gearbox. Však to s flexou umíš ne? A trocha blata za krkem těma dírama okolo snad nevadí :)
Alfa Romeo 147/JTD 130k 2002 do šrotu...
Fiat Scudo II 130k 2015
Ford Kuga 1.5T 2017
Ford Mustang V8/421k 2016 yelow Triple + decals JARGON
http://www.rcfunrace.cz http://prcars.cz

telefon:ex Nokia//Lenovo
Uživatelský avatar
soft147
2,5 V6
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 19 úno 2007, 19:04
Bydliště: Brno,skoro,o kilometr

Re: Q2 vs Q4

Příspěvekod yan.ko » 02 črc 2013, 22:58

kdyztak Stepa* pomuze
Obrázek Alfa Romeo Perfection
Uživatelský avatar
yan.ko
2,5 V6
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 13 úno 2007, 14:04
Bydliště: doma

Re: Q2 vs Q4

Příspěvekod Boomer » 02 črc 2013, 23:16

Pchavli píše:Některé dostupné Q2 se jeví zajímavě :drinkers:
http://annunci.quattroruote.it/annunci/ ... 6553.shtml
(tuším, že tohle auto se stejnými kořeny bylo vystaveno ve stand up lajně při 100ary v Museo Storico 8) )

Sak to ma farbu jak slimoj dvaapula* :supz:
Alfu: mám dvě 0916 a 0939
Tel: mám dual J5
Mejl: mám taky - monza@centrum.cz

...bo někdy se holt vyplatí připlatit!
Uživatelský avatar
Boomer
'Ethanol dokonalosti'
 
Příspěvky: 1753
Registrován: 20 bře 2007, 20:51
Bydliště: Jinej Svět

Re: Q2 vs Q4

Příspěvekod A.J.Michal » 04 črc 2013, 09:12

otazka co by na ten vykon rikaly zadni poloosy u te Q4 kdyby jste z toho chteli delat jen zadokolku. Na jednom konkurencnim foru se to resilo u 164 Q4 a zeprej by to ty zadni poloosy proste nezvladly....
Giulietta 2.0 TD - Sněhurka - daily
75 3.0 V6 RSR QV - znovuzrozena !!
75 3.0 V6, černá vdova - skladovka
75 2.4 TD, 1985 - Kamna
Uživatelský avatar
A.J.Michal
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 607
Registrován: 30 led 2009, 19:59
Bydliště: Tlumačov - je to kousek od Zlína

Příspěvekod .mycTD » 04 črc 2013, 10:22

pochybuju, ze budou nejak vyrazne slabsi, nez predni a navic tam jde i normalne snad az 3/4 kroutaku.
To si myslim, ze je slabsi clanek spis ten zadni diff.
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Další

Zpět na Alfa Brera (939), Nový Spider (939)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron