Zdravím tento fajn web.
Při čtení článků o zadíráni TS motorů u alf sem celkem dostal strach.
Kupoval jsem své první auto,měl jsem nabízených asi 10 aut,buď hnus a nebo drahé. Už mě štvalo že tak dlouho vybírám auto a navíc prachy rapidně ubývaly.Doslova jsem se zamiloval do Alfy 145. Zaslepen krásou a vlastnostmi jsem ji koupil a nehleděl na rysku ukazatele hladiny oleje,byla mírně pod spodní tečkou asi půl mm. Majitel říkal že při 120tis. km (při koupi najeto 139 tis km) byl zadřený motor,takže byla provedena generálka motoru.
Měl bych teď nechat zkontrolovat stav lágrů na klikové hřídeli?Nebo celý motor?
Na kolik by tato kontrola vyšla?nebo oprava?
Taky se mi zdá že je motor někdy líný.nezávisle na teplotě.někdy pěkně tahá za studena- točím max do 3 tis. jindy je líný.tak samo když už je motor zahřátý-většinou líny,a pak najednou zničeho nic fajně šlape.
Další věc je že po nastartováni zní jako diesel.může to být olejem?protože po první výměně oleje okamžitě ztichnul.za pár týdnu to začalo znovu.
Liju olej 10W40,teď mě čeká výměna.Mám dát 10W60?plánuju přidat nějaké aditivum.samozřejmě new filtr. Motor olej žere,víc když na to šlapu.
Ještě se začala objevovat jedna nepříjemnost:Alfa stojí dva dny cca. , nastartuji motor naskočí ale zní jak by měl málo plynu prostě se zakucká a zdechne.nastartuji až na podruhé.
Jezdím většinou slušně_za studena na to nešlapu a celkově jezdím na spotřebu.dám tomu když je třeba.
Kdo poradí budu rád.
Předem díky za případné příspěvky.