Případné budoucí zadření

Vše o benzínech..

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Případné budoucí zadření

Příspěvekod Thomm » 18 kvě 2009, 10:51

Zdravím tento fajn web.

Při čtení článků o zadíráni TS motorů u alf sem celkem dostal strach.
Kupoval jsem své první auto,měl jsem nabízených asi 10 aut,buď hnus a nebo drahé. Už mě štvalo že tak dlouho vybírám auto a navíc prachy rapidně ubývaly.Doslova jsem se zamiloval do Alfy 145. Zaslepen krásou a vlastnostmi jsem ji koupil a nehleděl na rysku ukazatele hladiny oleje,byla mírně pod spodní tečkou asi půl mm. Majitel říkal že při 120tis. km (při koupi najeto 139 tis km) byl zadřený motor,takže byla provedena generálka motoru.
Měl bych teď nechat zkontrolovat stav lágrů na klikové hřídeli?Nebo celý motor?
Na kolik by tato kontrola vyšla?nebo oprava?

Taky se mi zdá že je motor někdy líný.nezávisle na teplotě.někdy pěkně tahá za studena- točím max do 3 tis. jindy je líný.tak samo když už je motor zahřátý-většinou líny,a pak najednou zničeho nic fajně šlape.
Další věc je že po nastartováni zní jako diesel.může to být olejem?protože po první výměně oleje okamžitě ztichnul.za pár týdnu to začalo znovu.
Liju olej 10W40,teď mě čeká výměna.Mám dát 10W60?plánuju přidat nějaké aditivum.samozřejmě new filtr. Motor olej žere,víc když na to šlapu.

Ještě se začala objevovat jedna nepříjemnost:Alfa stojí dva dny cca. , nastartuji motor naskočí ale zní jak by měl málo plynu prostě se zakucká a zdechne.nastartuji až na podruhé.
Jezdím většinou slušně_za studena na to nešlapu a celkově jezdím na spotřebu.dám tomu když je třeba. :driver:
Kdo poradí budu rád.
Předem díky za případné příspěvky.
Alfa 145 1.6 Twin Spark 88 kW 1999
Thomm
1,4 IE
 
Příspěvky: 5
Registrován: 09 zář 2008, 16:15
Bydliště: F-M

Re: Případné budoucí zadření

Příspěvekod lukee » 18 kvě 2009, 21:34

Šály na klice rozhodně nech zkontrolovat pokud to bylo přidřené, stejně tak tlaky ve válci bych nechal proměřit. Myslím že to není na dlouho ani moc náročné, mělo by stačit shodit olejovou vanu následně "domky" uložení kliky - ale nejsem si jistý, jestli to jde bez demontáže celé kliky, odpoví zkušenější.
Líný motor může být kvůli elektrice, nejčastěji váha vzduchu, čidlo teploty vody/vzduchu v sání.
Diesel po nastartování - konstrukční vada bazmeku, co časuje sací vačku. Provozem bez opravy se nic dalšího nepoškodí. Nový variátor stojí (dle prodejce) od cca 3 - 5 tisíc Kč s tím, že nemáš záruku, že to začne po určitých km znovu.
Olej - 10W40 je předepsán, takže OK. Měnit radši častěji, já měním mezi 7 - 9 tisíci km. Hladinu pravidelně kontrolovat a udržovat kousek pod horní ryskou :!:
Zacukávání po startu - může být cokoliv z elektriky, dojeď na diagnostiku.
V prvé řadě bych nechal zkontrolovat nějakým motorářem motor, jestli generálka nebyla fušeřina, pak bych začal postupně opravovat zbytek "nedůležitých" věcí. Nemá cenu vrážet kačky do nových čidel, svíček atd., pokud by se to mělo za 10 tisíc km zadřít znova.

A jinak, vítej na zdejším klubu 8)
939, 930, 167
Motociclo: Moto Guzzi Stelvio 1200
Uživatelský avatar
lukee
Site Admin
 
Příspěvky: 1589
Registrován: 12 úno 2007, 07:48


Zpět na TS & JTS motory (TS & JTS engines)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků