Stránka 1 z 2

Variator

PříspěvekNapsal: 09 říj 2007, 19:49
od ocas
Zdravim nevite kde by se dala sehnat v okoli ostravy opravna sada na variator??a zda ji uz nekdo zkousel???predem dik

Re: Variator

PříspěvekNapsal: 10 říj 2007, 05:57
od Marek
ocas píše:Zdravim nevite kde by se dala sehnat v okoli ostravy opravna sada na variator??a zda ji uz nekdo zkousel???predem dik

Prodá Ti ji jakýkoliv aut. servis FIAT. Cena 120 Kč, číslo ND 71715450.
Musím si najít čas, mám dva motory, kde to chci aplikovat. Zdar

PříspěvekNapsal: 16 led 2008, 23:04
od diLucca
No ako, funguje ta opravna sada?? Aky je priblibzny postup, diiik

PříspěvekNapsal: 17 bře 2008, 21:42
od ocas
Zdravim menil uz tady nekdo doma si tu opravnou sadu :D nebo nedokazal by mi to nekdo vymenit ruku k dilu pridam :oops: ??

PříspěvekNapsal: 18 bře 2008, 07:08
od lizmen
ocas píše:Zdravim menil uz tady nekdo doma si tu opravnou sadu :D nebo nedokazal by mi to nekdo vymenit ruku k dilu pridam :oops: ??
nedoporučoval bych to si dělat sám..nech to radši odborníkovi..je tam taková pružina která se časem unaví a nemá už takovou sílu vracet takové ozubené kolečko z variátoru,a ještě tam je jedno teflonové těsnění...minulý týden sme to s mechošem vyměnili a výsledek je stejný jako kdyby sme vyměnili celý variátor...akorát je stím docela dupačka...

PříspěvekNapsal: 24 bře 2008, 11:50
od ocas
A nemuzete mi nejakeho dobreho mechanika na ostravsku doporucit:))me prostory a zkusenosti na to asi nebudou stacit.hmm? :?:

Variátor

PříspěvekNapsal: 24 bře 2008, 12:21
od Milan166
Zdar chlapci, příští týden se chystám taky na jednu 145 1.8TS s rozhrkaným variátorem. Myslím, že mé prostory a zkušenosti by na to stačit mohly, tak vám pak dám vědět, jak to šlo a na co si dát pozor ... :?:

Re: Variátor

PříspěvekNapsal: 24 bře 2008, 12:37
od lizmen
Milan166 píše:Zdar chlapci, příští týden se chystám taky na jednu 145 1.8TS s rozhrkaným variátorem. Myslím, že mé prostory a zkušenosti by na to stačit mohly, tak vám pak dám vědět, jak to šlo a na co si dát pozor ... :?:
hlavně zaaretuj váčku bo jak se ti to rozjede tak si v :butthead:

Variátor

PříspěvekNapsal: 03 dub 2008, 22:03
od Milan166
Zdravím pánové. Tak mám za sebou úspěšnou montáž opravné sady variátoru. Je pravda, že se to dá zvládnout i bez přípravku na aretaci vačky, ale jak už zde někdo psal, je to opravdu pěkná dupačka, ani ne tak na ruce, jako spíš na bednu... A proto vám radím, pokud nemáte dost odvahy a hlavně alespoň základní know-how v oblasti funkce rozvodů, rozhodně se do této akce sami nepouštějte, opravdu to není pro každého. Pokud bych to měl dělat každý den, tak se do toho taky moc nepohrnu. :?

Variátory

PříspěvekNapsal: 04 dub 2008, 18:48
od Milan166
Tak změna, pánové ... Podařilo se mi dobrat se k vlastním přípravkům na zaaretování vačky, takže kdo bude mít zájem udělat variátor nebo i cokoliv jiného na TS alfinách, není problém, stačí mi napsat do PM a domluvíme se.

Re: Variátory

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2012, 10:25
od lizmen
takže přidám zkušenosti ohledně variátoru,před cca 20 000 tis.byly udělány rozvody a taky nový variátor značky Original Ricambi,dnes sem tam začíná rachotit při startech,at už studených a nebo po zahřátém motoru.nutno podotknout že vliv na výkon to má znatelný,když jsem jezdil s porouchaným tak to nemělo takový tah od těch 3 tisících jako tedka s novým..ted jen budu sledovat kolik ješte najezdím aby byl na výměnu.....

Re: Variator

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2012, 13:37
od lukee
Problém s variátorem neřeší jen jeho výměna byť i za originální díl ale je třeba tam instalovat i zpětný olejový ventilek - Fiat Barchetta 1.8l měla taky variátor a tento ventil tam měla, do T.S. jej nedali! Ten se vkládá do jednoho olejového kanálku, takže je nutné sundat hlavu. Zabezpečuje to, že tam i po vypnutí motoru zůstane olejový sloupec a variátor tak nebude při příštím startu na suchu. Tuto úpravu mi v zimě nabídli ve V-Brothers na jihu moravy, bo mi to taky řehtalo.

Re: Variator

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2012, 13:47
od Dallen
A nechal sis to udělat? Cituji z alfistů

to trochu ztrácí logiku, protože pokud je ventil mezi hlavou a blokem, potom
a) po zastavení motoru stejně vyteče přes ložiska vaček a jeho tlak v hlavě bude roven atmosférickému
b) proti vytečení oleje z variátoru samotíží to beztak nepomůže, protože variátor je dobře utěsněný ocelovým kroužkem
c) ventil sníží průtok oleje do hlavy motoru
EDIT:
u barchetty to má číslo 55181700 je to tam od roku 2003 na ts by to dejme tomu mohlo, ale asi by se musela upravit hlava a blok.
TS to mají taky, ale až od roku 2003

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2012, 13:56
od .mycTD
ne, ze bych tomu rozumel ale: kdyz to nema logiku, tak proc to tam od roku 2003 cpali?

Re: Variator

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2012, 14:42
od Dallen
Pokud je tam upravená hlava a blok tak to už zase může být o něčem jiném. Hlavní problém podle mě je vtom sníženém průtoku oleje do hlavy.
Ale není to z mojí hlavy :mrgreen: