Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI
GIONARDI píše:Přikladam oficialni dopis z shell.cz
INFORMACE k testu nafty uveřejněné v deníku MF Dnes 17.9.2008:
Se zájmem jsme se seznámili s doposud veřejně dostupnými výsledky testu v dnešním deníku MF Dnes „příloha AUTO“ popisující kvalitu několika málo a podle nám neznámého klíče vybraných vzorků nafty na českém trhu a požádali jsme okamžitě o stanovisko naše odborníky, kteří dohlížejí na formulaci a kvalitu paliv naší firmy.
Shell všeobecně věnuje kvalitě a výkonovým parametrům nabízených paliv mimořádnou pozornost a výsledky tohoto testu srovnávající různé druhy nafty považujeme za neobjektivní, zavádějící a nekompletní.
Již v tuto chvíli bychom poznamenali, že fyzikálně-chemické hodnoty analyzované v testu patří mezi obecná základní kritéria, kterými jsou posuzována dieselová paliva, rozhodně však nehodnotí všechny vlastnosti a zejména ty, které jsou charakteristické pro prémiové palivo Shell V-Power Diesel.
Také je třeba zdůraznit, že testované hodnoty neprokazují že by paliva nesplňovala zákonné požadavky technických norem, právě naopak, v některých ukazatelích je překračují.
Jako příklad opomenutých testovaných parametrů můžeme uvést tzv. detergenční (čistící) účinky našeho prémiového paliva Shell V- Power Diesel, kterými je tento produkt charakteristický. Díky aditivům (přísadám) dochází při používání tohoto paliva k čištění vnitřní části motoru, což má za následek zajištění trvale vysokého výkonu motoru. Čisticí přísady obsažené v palivu Shell V-Power Diesel vykazují výrazně vyšší účinnost při odstraňování nečistot ve srovnání se standardními typy obohaceného paliva.
Bohužel tyto parametry, jak je i v testu MF Dnes uvedeno, nebyly hodnoceny.
Závazné stanovisko firmy Shell bude uveřejněno v co nejkratším čase na www stránkách Shell, jakmile budeme mít k dispozici ověřené podklady o celém průběhu testu a detailních výsledcích.
Co lze ale bez důkladného prověření sdělit je, že na základě jediného odebraného vzorku nelze dělat obecné závěry, protože nejsou vyloučeny subjektivní faktory a statistické chyby. Pohonné hmoty jsou složité směsi uhlovodíků vyráběné složitými technologiemi a jejich složení je proměnné. Proto také normy vždy hovoří o minimálních nebo maximálních hranicích parametrů. Nutno znovu opakovat, že paliva firmy Shell normy alespoň minimálně splňují, pokud nejsou i lepší.
Zpět na TD & JTD motory (TD & JTD engines)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků