Stránka 1 z 3

Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2010, 16:04
od Roman
Tak jsem za poslední dny vyjezdil při testech hodně nafty a zjistil jsem pár věcí. Nějak se mi pořád nezdálo, že po sešlápnutí plynu mám na turbu za 10s cca 850st. C. Nutno říct, že s cihlou na plynu. Tak jsem nahrál origo soft a vyzkoušel to znovu.

Výsledky: origo soft je sice nudný, ale teplota nepřekročí 720st. C a tlak turba je od 2500ot 1,4bar.
S čipem od Sarkana jsem dosáhl teploty 850st při tlaku 1,5bar.
Tak jsem pro velký úspěch natlačil na turbu 1,6bar a teplota šla pěkně k 900st. C.

Největší legrace je v tom, že moje turbo ( Garett 1749V ) je konstruované na max. tepelné zatížení 849st.

Tak kdo má čipnuto, měl by dávat trošku pozor, jak dlouho stojí na plném knedlíku. Jen by mě zajímalo, jak to mají benzíni. Tam jsou teploty na roztavení pístů a turba fachčej.

PS: KAT mám off a místo něj rezonátor, zadní tlumič rovnou průchozí. Celé svody jsou 60mm. S katem jsou teploty o cca 100st vyšší.

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2010, 18:28
od GIONARDI
no je pravda že po kalbě nevypinam motor dřív než za 5min. - ve čtvrtek jsem jel do DE po polske dalnici v noci 300km v kuse 200 a žádný problem - tak samo dlouhe německé dálnice (proto mam takovy najezd - s čipem už 90 tis. km - myslim - že je to zpusobem zachazeni .... koždopadně - zatim to pořát jede :D

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2010, 22:04
od Roman
To sedí, protožě na 200km/hod nepotřebuješ 100% výkonu, ale jen cca 70%. Takže s čipem nepřesáhneš dlouhodobě 600st. Já mám na čipu zatím 30tis. a odnáší to jen brzdy.

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2010, 07:27
od GIONARDI
:D 8) brzdy jsou duležité - 8)

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2010, 12:50
od Dave_Pv
ani ne :finga:

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2010, 13:42
od yan.ko
Cim meris teplotu turba?

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2010, 21:31
od Roman
mám budík od HP Raid s teploměrem do 1200st. přímo na svodech

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 04 říj 2010, 15:04
od karol
a ako si pridaval tlak na turbe?

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 04 říj 2010, 15:12
od Roman
měnil jsem přímo mapu tlaku v řídící jednotce

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 04 říj 2010, 17:01
od karol
a upravoval si aj ine mapy alebo len turbo?

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 04 říj 2010, 17:09
od Roman
no určitě, palivové hlavně. Ale i omezovače, vstřiky, atd...

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 05 říj 2010, 09:46
od karol
ked natahujes dlzky vstrekov zvysujes aj teplotu horenia

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 05 říj 2010, 10:54
od yan.ko
karol píše:ked natahujes dlzky vstrekov zvysujes aj teplotu horenia


Pokud tunis, ve vetsine pripadu neni potreba na delku vstriku sahat. Ta mapa je kalibrovana tak aby dodala presne to mnozstvi paliva o ktere si ECU rekla.

Pokud ji menis, fejkujes, ignorujes ostatni limitni mapy, zvysujes bohatost smesi, v podstate delas to, co delaji externi powerboxy ;-)

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 05 říj 2010, 12:26
od Roman
JJ, mám posunut omezovač krouťáku a max tlak turba. Změnil jsem mapy palivových map, tlak turba, tlak vstřiku. Ale délka vstřiku se pochopitelně prodlužuje s množstvím paliva. Ale bez dalších uprav výfuku by ani to nemělo takový efekt

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

PříspěvekNapsal: 05 říj 2010, 13:00
od yan.ko
Roman píše:JJ, mám posunut omezovač krouťáku a max tlak turba. Změnil jsem mapy palivových map, tlak turba, tlak vstřiku. Ale délka vstřiku se pochopitelně prodlužuje s množstvím paliva. Ale bez dalších uprav výfuku by ani to nemělo takový efekt

Kolik maximalne tlacis (rail) a strikas (iq)?