Teplota turba? Jak je to s čipem

Vše o dieselech..

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod sarkan » 21 čer 2011, 21:20

Pro yan.ko:
Naprosto souhlasím a skládám poklonu, jak mám yan.ko zvládnutou jeho EDC15. 8) V ČR/SR bez konkurence.
Ode mne měl Roman hodně jednoduchou úpravu přesne typu ecm-duration-efektu. Ale vše s mírou. Pokud bych vzal, že limitní IQ je tam v origu 72mm3/i a duration bylo nataženo o 15%, tak to šlo někam k 88-90mm3/i při 2000ot. Při 4tis to mohlo jít tak na 75 odhadem. Tlak v railu má Roman asi 1600 originál, to asi nezvedne, pokud dělá v ecm. Je tam zarážka, neboli single value limiter pro max. desired rail pressure, ten je nastavený na 1600Bar. Nevidím dúvod to ani zvedat, to je dobrý motor, 1600 je supr. Já mám nyní stejný motor, IQ mám 90 (už vidím ty reakce, jakej jsem debil, tekže IQ=injection quantity), rail 1600, duration beze změny, pokud nepočítám interpolaci mapy na 90mm3. (púvodní má rozsah do 80). Po přepočtu dávky na NM dle mapy torque into quantity conversion mám 336N.m při 4000 ot/min, IQ 84, coš odpovídá 1150mg vzduchu na zdvih při lambda 16,3. To je pod limitem turba, přesně 154g/s. Tlak v sání při teplotě 55Celsia je 2650mBar. Délka vstřiku je pŕi 4000 ot/min prodloužena o zhruba 160us. Jeden stupeň trvá při 4tis ot/min kolem 40us, něco kratší je zážeh i hoření směsi, takže předvstřik jsem zvětšil pouze o 2 stupně. Počítám, že teplota na turbu je kolem 800, ale změřenou jí nemám. Krouťák 336N.m při 4tis ot/min odpovídá výkonu 192k. Výše nepujdu, tohle je podle matematiky max. bezpečný výkon pro tovární hardware. Pokud se zasahuje do výfuku, má to efekt na volumetrickou účinost a vyplachování, tam pak ješté nárúst možný je.
Pro Romana:
1. Múžeš přijet na upgreade, zdarma, pokecáme, mrknu na Tvúj budík teploty, zajímá mne to, asi budu po Tobě opakovat.
2. Nemáš GT1749, ale GT1749S, to se zdá rozdíl písmenka, ale je to až na rozměry jiné turbo, jiné VGT, jiné teploty, vyšší otáčky. Pro životnost turba je rozhodující zejména max. dodávka vzduchu, coš u 1749 je 148g/s, zato u 1749S je to až 166g/s.
3. Zvednout tlak v mapě tlaku nemusí mít žádný efekt pro výsledný tlak. Je tam zarážka na 1400, více požadavek nezvedneš. To, že to lítá výš, to je efekt většího množství paliva a púvodní VGT mapy. Chybová hodnota je nastavena na 1800mBar, takže proto nemáš nouzák. Pokud nastavíš předvstřik, který bude odpovídat dávce, teplota tak vysoko nepoletí, i dymivost bude jinde. Kdyby to unesly komponenty, jako spojka, setrvák, atd, múžeš jít až 2Bary s origo turbem při 2000ot.
Nějak jsem se rozepsal, nechci nudit... Alfám zdar!!!
Naposledy upravil sarkan dne 04 črc 2011, 14:27, celkově upraveno 1
info@alfatuning.sk - čiptuning výpočtom, alebo dá sa to aj bez dymu
http://www.alfatuning.sk
Uživatelský avatar
sarkan
1,7 16V
 
Příspěvky: 121
Registrován: 14 úno 2008, 20:02

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod rak » 24 čer 2011, 08:20

S tím co napsal Sarkan o Yan-kovi, se mohu jen podepsat :driver: Yan-ko je hodně šikovnej co se týka EDC15. Proto je to ,,můj'' hlavní ladič jednotky na mém autě :partyman:
rak
1,4 IE
 
Příspěvky: 10
Registrován: 01 úno 2011, 17:51

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod Roman » 28 čer 2011, 12:49

Zkoušel jsem v mapě zvednout až na 1,6bar a budík to ukazoval docela korektně. Palivo zůstalo beze změny, takže bys měl jít u EDC16+ i nad těch 1,4baru, což je origo tlak. Já teď foukám 1,45 a stačí to.
Jen mám pocit, že Alfa nepočítala s úpravou a náprava a brdzy to moc dlouho nedávají. Při 65tis komplet ramena, brzdy už mám čtvrté. Snad už taky vyřešené zvětšením na 305mm...

Až klekne spojka, půjdu do sportovní, pak vytáhnu intercooler pod nárazník a to bude tak 50nm navíc.
Teď mám naměřeno 145kW 3600-4000ot a 408nm, při 4tis. ot už jen 350nm
Alfa Romeo GT 1,9JTD
tel: 774446965
Uživatelský avatar
Roman
2,0 TS
 
Příspěvky: 304
Registrován: 21 říj 2008, 09:49
Bydliště: Ostrava

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod yan.ko » 28 čer 2011, 15:04

Jakou mas s tovarnim chladicem v techhle vedrech teplotu vzduchu v sani pri tlaku 1.6bar?
Obrázek Alfa Romeo Perfection
Uživatelský avatar
yan.ko
2,5 V6
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 13 úno 2007, 14:04
Bydliště: doma

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod sarkan » 28 čer 2011, 20:00

Já mám tlak až 2700mBar kolem 2200, Při 4000 kolem 2500. Bavíme se tedy o plné zátěži, na šestku, tedy rychlosti kolem 230km/h. Pokud stačí 2450, tak se asi hodně zlepšilo plnění po vyndání katu, anebo to hodně kouří... Nejdu pod lambdu 16.
Jinak trochu počítání: Abys dosáhl 350N.m, musel bys nasávat 1187g vzduchu/i. Při lambda 16 (minimum, aby nekouřila), by to bylo 88mm3 nafty/i. Výkon by odpovídal.
Ovšem tlak turba potřebný k dosažení tohoto prútoku by byl Těch Tvejch 2450 jenom při teplotě 20 stupňú celsia v sání. Pokud by si měl 60, jako já, musel bys jít na 2780mBar, abys dosáhl prútok. Proto já nejdu přes 84mm3.
Jsem hodně zvědav, jak se změní plnění motoru po vykuchání výfuku.
info@alfatuning.sk - čiptuning výpočtom, alebo dá sa to aj bez dymu
http://www.alfatuning.sk
Uživatelský avatar
sarkan
1,7 16V
 
Příspěvky: 121
Registrován: 14 úno 2008, 20:02

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod Roman » 29 čer 2011, 15:27

upravil jsem i sání, protože ta origo plastová trubka před filtrem je po čertech úzká v ohybu. Poté jsem změřil výkon a šlo to o 4kW nahoru. Člověk si řekne, taková blbost. Prakticky mám 80mm hadici k filtru, místo katu 65mm rezonátor a vzadu Ulter výfuk. Někdy se sejdeme na sprintech a uvidíme realitu v praxi.
Auto mám od novoty, hezky se o něj starám, tak třeba je to i tím. Jezdím Agip, Shell a VERVA. Olej magnatec Diesel 5w/40 a měním po 10tis. Celkově najeto 69tis.


PS: Kouř nesnáším, na to máme bitpower či TDi FUN a na teplotu v sání se kouknu
Alfa Romeo GT 1,9JTD
tel: 774446965
Uživatelský avatar
Roman
2,0 TS
 
Příspěvky: 304
Registrován: 21 říj 2008, 09:49
Bydliště: Ostrava

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod ilciuffo » 09 črc 2011, 10:02

Já mám taky kolem 60 stupnu celsia...
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Distinctive rosso
Alfa Romeo 147, 1.9 JTD Distinctive rosso proteo ex


In bocca al lupo...
Crepi!
Uživatelský avatar
ilciuffo
1,4 IE
 
Příspěvky: 5
Registrován: 12 dub 2010, 21:15
Bydliště: Praga, Roma

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod autickar21 » 10 zář 2011, 09:09

Ked uz o mapach. mozte niekto poradit adresu mapy na edc 15c6 pre 2.4ku 100kw pre limiter tlaku turba? Neviem ju najst. Dik.
autickar21
1,4 TS
 
Příspěvky: 23
Registrován: 27 úno 2011, 18:55

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod sarkan » 10 zář 2011, 13:35

100kW verzia nemá turbo ovládané riadiacou jednotkou.....
info@alfatuning.sk - čiptuning výpočtom, alebo dá sa to aj bez dymu
http://www.alfatuning.sk
Uživatelský avatar
sarkan
1,7 16V
 
Příspěvky: 121
Registrován: 14 úno 2008, 20:02

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod autickar21 » 10 zář 2011, 15:42

sarkan píše:100kW verzia nemá turbo ovládané riadiacou jednotkou.....

Nema, ale musi mat mapu premaximalny limit turba, inak ju nehodi do nudzoveho.
autickar21
1,4 TS
 
Příspěvky: 23
Registrován: 27 úno 2011, 18:55

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod sarkan » 19 zář 2011, 20:52

Mapa na tlak turba tam síce je, ale nie je aktívna a nemá žiadny význam. Núdzový režim je ochranou a je ovládaný zarážkou (single value limiter), čo je jedno číslo. Čidlo, ktoré tam máš, má rozsah do 2500mBar, takže čo chceš vlastne dosiahnuť? Chceš ísť vyššie s tlakom?
Ak áno:
1. iné tubo, lebo GT2256 to nezvládne
2. iný IC, lebo tesnenie pod hlavou to nezvládne
3. vymeniť čidlo tlaku, lebo pôvodné nemá rozsah nad 2500mBar
4. prepísať kalibračnú mapu čidla
5. prestaviť zarážku
6. a maličkosť, aby to celé malo zmysel - preprogramovať palivové mapy
Trúfaš si na toto? Ak nie, skús sa obrátiť na užívateľa YAN.KO, on Ti možno poradí.
Ale priprav si nemalú hotovosť na investície do upgreadu.
info@alfatuning.sk - čiptuning výpočtom, alebo dá sa to aj bez dymu
http://www.alfatuning.sk
Uživatelský avatar
sarkan
1,7 16V
 
Příspěvky: 121
Registrován: 14 úno 2008, 20:02

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod autickar21 » 20 zář 2011, 20:02

sarkan píše:Mapa na tlak turba tam síce je, ale nie je aktívna a nemá žiadny význam. Núdzový režim je ochranou a je ovládaný zarážkou (single value limiter), čo je jedno číslo. Čidlo, ktoré tam máš, má rozsah do 2500mBar, takže čo chceš vlastne dosiahnuť? Chceš ísť vyššie s tlakom?
Ak áno:
1. iné tubo, lebo GT2256 to nezvládne
2. iný IC, lebo tesnenie pod hlavou to nezvládne
3. vymeniť čidlo tlaku, lebo pôvodné nemá rozsah nad 2500mBar
4. prepísať kalibračnú mapu čidla
5. prestaviť zarážku
6. a maličkosť, aby to celé malo zmysel - preprogramovať palivové mapy
Trúfaš si na toto? Ak nie, skús sa obrátiť na užívateľa YAN.KO, on Ti možno poradí.
Ale priprav si nemalú hotovosť na investície do upgreadu.

Turbo mam TD2504, vecsie FMIC chladenie, mapy paliva mam upravene. jediny problem mam s tou "zarazkou" cidla tlaku, neviem ju najst. Neplanujem nejake vyrazne vecsie zvysenie tlaku turba, povedzme +0,2baru, nech ma turbo rezervu-mam to na bezne jazdenie. IC je o trochu vecsi ako seriovy:
male2.JPG
autickar21
1,4 TS
 
Příspěvky: 23
Registrován: 27 úno 2011, 18:55

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod sarkan » 28 zář 2011, 18:35

bežná tlak je 0.9, ak chceš ísť na 1,1, nemáš problém. Zarážkou nič nevyriešiš, kým nevymeníš čidlo tlaku.
info@alfatuning.sk - čiptuning výpočtom, alebo dá sa to aj bez dymu
http://www.alfatuning.sk
Uživatelský avatar
sarkan
1,7 16V
 
Příspěvky: 121
Registrován: 14 úno 2008, 20:02

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod autickar21 » 01 říj 2011, 09:15

Tu je standartny tlak 1,05 baru, pri cca 1,15 hlasi vysoky tlak turba. Preto chcem tu zarazku posunut, aby som do 1,3 nemal ziadne obmedzenie.
autickar21
1,4 TS
 
Příspěvky: 23
Registrován: 27 úno 2011, 18:55

Re: Teplota turba? Jak je to s čipem

Příspěvekod sarkan » 06 říj 2011, 15:46

To budeš mať asi niekde chybu. Skús vyčistiť čidlo. Pokiaľ Ti to dáva 1,05, tak nestíha regulácia, asi zadrháva, lebo 0,9 je prednastavený tlak. Keď odstavíš reguláciu, tlaky letia k 2 barom, ale chyba naskakuje až pri 1,5, možno 1,4. Na 100% viem, že keď upravím reguláciu tak, aby dávala 1,3, tak žiadna chyba nevyskočí. Prejdi to cez Alfadiag, ten ti zaznamená, pri akej hodnote sa vyskytla chyba. Prilož súbor. Neuverím, že hlási chybu pri 1,15 pokiaľ neuvidím...
info@alfatuning.sk - čiptuning výpočtom, alebo dá sa to aj bez dymu
http://www.alfatuning.sk
Uživatelský avatar
sarkan
1,7 16V
 
Příspěvky: 121
Registrován: 14 úno 2008, 20:02

PředchozíDalší

Zpět na TD & JTD motory (TD & JTD engines)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron