Z 1,7 na 1596

Vše o boxerech..

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Z 1,7 na 1596

Příspěvekod juro2505 » 24 pro 2009, 16:07

Nazdar hosi, potrebujem fakt dobreho odbornika, s ktorym by som mohol castejsie komunikovat, a ktory by mi vedel poradit vo viacerych oblastiach- idem si zlozit motor na kopce, PLAN: mam 1,7 16V, a dam tam kluku z 1,4, cim sa mi zmensi zdvih a vznikne mi objem 1596 - pojdem v triede do 1600. Podla rozmerov a papierov by mi to malo vsetko sediet, rozmery kluky, piesty, loziska, vsetko by malo byt podla kniziek to iste, jedine by sa znizil zdvih, cim znizim objem. teoria je pekna, difam ze to pobezi aj v praxi, ale rozhodujem sa medzi karburatormi a ridici jednotkou, ale z 1,7 RJ nemam, mam z 1,4. Cize: je mozne naprogramovat RJ z 1,4, aby to ficalo na ten moj poskladany motor? je mozne, RJ nastavit tak, aby od 4000 ot/min nevstrekovalo palivo, ale aby boli vstreky otvorene stale? ak je niekto, kto je schopny sa so mnou o takychto veciach bavit, prosim ozvite sa mi sem, alebo najlepsie na ICQ: 421122937... vdaka...
a samozrejme, vsetkym pekne vianoce...
juro2505
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 94
Registrován: 13 říj 2009, 08:04

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod Kůrkyn » 28 pro 2009, 22:04

Blok těžko o tolik snížíš, lepší bude použít blok z 1.5 karbec, ten převrtat na max. Ale nevím, jestli na něj půjde 16V hlava, porovnej těsnění.
xxxx
Uživatelský avatar
Kůrkyn
1,9 TD
 
Příspěvky: 182
Registrován: 03 črc 2008, 18:28
Bydliště: Pacov

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod juro2505 » 29 pro 2009, 10:22

no prave, najjednoduchsie je znizit blok, lebo tam nic ine netreba robit, na 1,5 je ine vsetko, musim to podrobne pozriet, lebo s 1,5kou som sa az tolko nezaoberal, ale mylsim ze to nebude realizovatelne. a preco myslis, ze neznizim o toklo blok???

inak, teraz osm sa trochu hrabal v tabulkach, a vyska blokov je ta ista, z coho my vyplyva, ze su dlhsie ojnice, cize by sa vlastne nic nemuselo ani robit, len vymenit kluku... teoreticky...
juro2505
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 94
Registrován: 13 říj 2009, 08:04

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod Kůrkyn » 29 pro 2009, 14:37

Blok je na čele upravený a plochy pro těsnění jsou rozšířené.
Jestli jsou bloky stejně vysoké a je to řešené jen délkou ojnic, tak v tom snad nebude potíž.
xxxx
Uživatelský avatar
Kůrkyn
1,9 TD
 
Příspěvky: 182
Registrován: 03 črc 2008, 18:28
Bydliště: Pacov

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod juro2505 » 29 pro 2009, 15:30

no upravit plochu by nebol problem, lebo to pojde na horizontku, len tie kanaly ci idu rovnako aj nizsie, ci sa tam nemeni prierez. ale hodim obrazky, mylsim ze bloky su rovnake... dufam ze sa nemilim, skuste mi to potvrdit, vrchna je 1,4 spodna 1,7

Obrázek
juro2505
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 94
Registrován: 13 říj 2009, 08:04

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod Kůrkyn » 29 pro 2009, 23:29

To nejsou ale kóty výšky bloku, ale kóty míst, kde se má měřit opotřebení válců. Jsem si říkal, kde jsi vzal výkresy...
takže Ti nezbývá nic jiného, než rozebrat dva motory a měřit.
xxxx
Uživatelský avatar
Kůrkyn
1,9 TD
 
Příspěvky: 182
Registrován: 03 črc 2008, 18:28
Bydliště: Pacov

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod Kůrkyn » 29 pro 2009, 23:34

Jestli chceš mermomocí dělat z 1.7 1.6, tak bych zkusil spočítat, jestli by do 1.7 16V bloku nevyšla vložka. vybrousit ho na čtvrtý výbrus a pak do něj zalisovat tenkostěnou vložku, takhle se repasují bloky bez vložek. Dostal by ses na menší vrtání a požadovaný objem celkem snadno, jen bys pak musel najít vhodné nestandartní písty nebo si je nechat vyrobit na zakázku.
xxxx
Uživatelský avatar
Kůrkyn
1,9 TD
 
Příspěvky: 182
Registrován: 03 črc 2008, 18:28
Bydliště: Pacov

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod juro2505 » 30 pro 2009, 09:44

no a toho som sa bál, že to nebude ono, tak už len vyskúšať, a dufať, že to bude rozdiel ojnice, nie bloku. lebo je to bez roboty ak by to tak bolo, ak nie, budem hľadať iné riešenie, jedno z tých, ktoré si poradil, no sú komplikovanejšie ako vymeniť kluku a hotovo... vďaka za rady, dám vedieť ako som dopadol... inak výkresy? z tadialto, z fora. :wink:
juro2505
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 94
Registrován: 13 říj 2009, 08:04

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod Gardelone » 13 led 2010, 16:39

Ahoj Všem :-)

Kámo předem ti držím palce jako prase!!!

A teďka proč píšu :-) Když vyměníš kliku z 1,3ky s obsahem 1351 ccm taak docílíš obsahu 1597,12ccm a vrtání x zdvih 87x67,2 což je úžasný podčtverák a půjde úplně luxusně do otáček! Kdyby jsi nechal kliku z 1,7ky a dal tam vložky s písty z 1,3ky taak budeš mít vrtání x zdvih 80x72 a obsah 1446.912 ccm a to asik není to co by jsi potřeboval..

Takže si myslím, že by jsi měl dělat to, že by jsi tam vrazil kliku z 1,3ky a písty s ojnicemi z 1,7ky.. jinak ojnice jsou pro všechny boxery stejné.. ale to nevím určitě.. Takže když když snížíš blok na každé straně o 24mm (a kdyby jsi zrušil dosedací plochy kolem kanálků, nevěš hlavuu :-) otřepy zabroušíš pilníkem, těsnění podle děr vyřežeš a na hlavě podle těsnění pilníkem nebo nějakým udělaátkem :D srazíš hranu, aby ti nevnikaly víry a měl krásný náděh na původní průměry kanálků :-) ) a vymyslíš nějak nastavení napínacích kladek .. páč řemen bude o něco delší, než budeš potřebovat.. Tak by to mohlo fungovat :-) Měl by jsi hoodně svižňučký motor :-) A jestli by jsi chtěl mít vstřiky od 4000 ot./min furt otevřené... Taak nechci být tím výfukem :D ale proč nee :-) Myslím, že by to nebyl vůbec žádný problém naprogramovat.. A taky bych dal do řiti váhu vzduchu a místo sacích "parohů" bych býval dal trumpetky :-)

Jinak přeji příjemnou realizaci :-) Zdar a dej vědět jak jsi na tom :-)
Gardelone GTV :-D
Uživatelský avatar
Gardelone
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 642
Registrován: 04 říj 2007, 21:36
Bydliště: Ostravaaa !!!

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod Kůrkyn » 13 led 2010, 19:24

Bylo by to hezký, ale 24 mm, jak říkáš, je dost sundat z bloku. Už nebude místo na šrouby.
xxxx
Uživatelský avatar
Kůrkyn
1,9 TD
 
Příspěvky: 182
Registrován: 03 črc 2008, 18:28
Bydliště: Pacov

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod Gardelone » 13 led 2010, 20:55

ajk to bude na té horizontce, taak by ti mohl vyfrézoval nebo vyvrtat delší díry.. Jak mě učili :-) minmum zívitu je průměr šroubu :D Ale na horizonce, ti zrobí myslím jen nejlepší drsnost 1,6 nebo 0,8... chtělo by to pak ještě na brusku. ať to máš jak zrcadlo :D
Gardelone GTV :-D
Uživatelský avatar
Gardelone
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 642
Registrován: 04 říj 2007, 21:36
Bydliště: Ostravaaa !!!

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod XFunny » 12 úno 2010, 01:10

obsah 1596, ma 1.6 BOXER S 145/6, tak nevim co resite..
1.6 a 1.7 blok je stejny

takze sup na 1.6 hlavy s 16V + uprava pistu , na to dat upravene 1.5 karburatory nebo ponechat na elektrice s 1.6 bo je ejdnoducha a da se koupit i ledabyly chip ktery celkem jede..

ale informace si overte
Alfa Romeo 33 1.4IE 93"
XFunny
1,7 16V
 
Příspěvky: 124
Registrován: 17 zář 2007, 00:54

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod juro2505 » 12 úno 2010, 15:02

no ale obsah nie je vsetko. to je jedine co je to iste, ale ma to ine vrtanie, zdvih a vsetko, navyse, ako by si dal 1,7kove hlavy na 1,6kovy blok? prave preto hladam kluku, lebo znizim blok o 2,4, co mimochodom ide, mal som skusobny na horizontke a zobral 2,6 a nikde ziadne pory, takze 2,4 bude v pohode. zatial mam vyriesene vsetko, jeden problem moze byt ze ked znizim blok, zmenim casovanie, cize budem musiet vymysliet nejkau kladku, ktora mi skrati rozmer rozvodoveho remena medzi klikou a vackou. no momentalny moj najvacsi problem je zohnat 1,4kovu, resp 1,5kovu kliku...
juro2505
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 94
Registrován: 13 říj 2009, 08:04

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod John » 12 úno 2010, 15:33

No možná bys nemusel žádnou kladku vymýšlet, pro starší 8V boxery s karburátory byly řemeny, které měly o dva zuby méně, tedy 98, možná by to páslo. Mimochodem ty řemeny mám skaldem. A poslal jsem ti meila s nabídkou klikovek, tak na to mrkni.
www.technicar.cz - custom services, pneuservis
AR 33 1.7 16V ´94 130 k
Uživatelský avatar
John
1,7 16V
 
Příspěvky: 145
Registrován: 27 bře 2007, 11:59
Bydliště: Napajedla

Re: Z 1,7 na 1596

Příspěvekod juro2505 » 20 zář 2010, 11:38

pisem trochu neskoro, ale chceli ste vediet, ako to dopadlo s tym motorom, tak uz jazdim, bol som na 3 pretekoch, zatial vsetko fici, vsetko som doladil a prorobil. najvacsi problem mi robil rozvod, kde som musel vymysliet pohyblivu kladku miesto povodnej priebeznej... teraz by som potreboval stvrdit podvozok, zohnat nejake sliky, a riesit prevodovku, urcite aj zvysit vykon, no priorita je pre mna podvozok. tu mate video z jazdy ak by to niekoho zaujimalo.... http://www.youtube.com/watch?v=SkvsycieUeo
juro2505
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 94
Registrován: 13 říj 2009, 08:04

Další

Zpět na Boxer motory (Boxer engines)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron