Stránka 2 z 3

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 04 úno 2010, 13:17
od Kůrkyn
ano

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 18:16
od Gardelone
Já mám taky zvednutou spotřebu.. zhruba 11 litrů.. A to není jízda po městě.. je spíš kombinovaná.. Co na to říkáte? A styl jízdy.. neříkám, že jsem svatoušek, ale teďka na to fakt nešlapu.. :supz:

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 17 úno 2010, 17:00
od lizmen
Gardelone píše:Já mám taky zvednutou spotřebu.. zhruba 11 litrů.. A to není jízda po městě.. je spíš kombinovaná.. Co na to říkáte? A styl jízdy.. neříkám, že jsem svatoušek, ale teďka na to fakt nešlapu.. :supz:

a co váha vzduchu?je v pořádku?

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 17 úno 2010, 18:22
od Gardelone
nevím :D jak to zjistím?

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 17 úno 2010, 18:31
od lizmen
Gardelone píše:nevím :D jak to zjistím?

zajeed na diagnostiku.....

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 17 úno 2010, 18:43
od Gardelone
lizmen píše:
Gardelone píše:nevím :D jak to zjistím?

zajeed na diagnostiku.....



Díky :D:D

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 01 črc 2010, 00:00
od ryb
Pánové mám stejný problem se spotřebou, který řeším už rok a stále žádný prokazatelný výsledek. Vyměnil jsem snad už všechno od svíček, kabelů, filtrů, lambdu, krokový motorek ... Čidlo teploty vody je OK. ŘJ = 0chyb. Teď jsem se zaměřil na váhu vzduchu. Z manuálu vím, že mezi pinem 2 a 3 má být cca 400ohm, já naměřil 544ohm, což je evidentně špatně. Ale zajímalo by mě, co má měřák ukazovat, pokud začnu pohybovat rukou těmi "dvířky" místo vzduchu. Mě se to z těch 544 ohm začne zvyšovat na 840 a pak klesat dost pilovitě až na 35 ohm a pak při úplně otevřených "dvířkách" to ještě vyběhne na 320 ohm. Nevíte jak to má chodit ? Může to být příčina ?
Je zajímavé, že auto jede normálně, žádná "díra" v plynu až do omezovače. Jen jde cítit z výfuku nespálenej benzín - prostě bohatá směs. Ještě jsem zapoměl, je to na 155 1.8 TS 8V.
Díky za každou radu.

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 01 črc 2010, 07:10
od Gardelone
ryb píše:Pánové mám stejný problem se spotřebou, který řeším už rok a stále žádný prokazatelný výsledek. Vyměnil jsem snad už všechno od svíček, kabelů, filtrů, lambdu, krokový motorek ... Čidlo teploty vody je OK. ŘJ = 0chyb. Teď jsem se zaměřil na váhu vzduchu. Z manuálu vím, že mezi pinem 2 a 3 má být cca 400ohm, já naměřil 544ohm, což je evidentně špatně. Ale zajímalo by mě, co má měřák ukazovat, pokud začnu pohybovat rukou těmi "dvířky" místo vzduchu. Mě se to z těch 544 ohm začne zvyšovat na 840 a pak klesat dost pilovitě až na 35 ohm a pak při úplně otevřených "dvířkách" to ještě vyběhne na 320 ohm. Nevíte jak to má chodit ? Může to být příčina ?
Je zajímavé, že auto jede normálně, žádná "díra" v plynu až do omezovače. Jen jde cítit z výfuku nespálenej benzín - prostě bohatá směs. Ještě jsem zapoměl, je to na 155 1.8 TS 8V.
Díky za každou radu.


čus.. hele.. já taky vyměnil snad všechna čidla.. aj.. a taky mám spotřebu nějakou vyžší... záleží kolik ti to moc žere? Já si zvyknul na 10ti litrů :D Aspoň se taak lépe počítá dojezd :D

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 01 črc 2010, 07:46
od ryb
To je dobré odůvodnění, ale já to auto mám od r.2001 a nikdy taková spotřeba nebyla. Jezdím pořád stejně a poslední rok se mi dlouhodobá průměrná spotřeba desetinku po desetince zvedá. Spotřebu mezi tankováním někdy radši ani nepočítám. Ale hlavně smrdí benzín z výfuku, na emisích procházím s odřenýma ušima a to "cinkání drobných mincí z výfuku" mě taky se.. Jestli máš odvahu, zkus to změřit tak jako já a dej vědět jak ti to chodí. Neznáš někoho kdo s tím má zkušenosti? Co se ptám mechaniků v okolí, tak každý umí vyměnit lambdu, svíčky, tlumiče a podobně, ale z tohoto mají strach.

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 01 črc 2010, 12:58
od lizmen
ryb píše:To je dobré odůvodnění, ale já to auto mám od r.2001 a nikdy taková spotřeba nebyla. Jezdím pořád stejně a poslední rok se mi dlouhodobá průměrná spotřeba desetinku po desetince zvedá. Spotřebu mezi tankováním někdy radši ani nepočítám. Ale hlavně smrdí benzín z výfuku, na emisích procházím s odřenýma ušima a to "cinkání drobných mincí z výfuku" mě taky se.. Jestli máš odvahu, zkus to změřit tak jako já a dej vědět jak ti to chodí. Neznáš někoho kdo s tím má zkušenosti? Co se ptám mechaniků v okolí, tak každý umí vyměnit lambdu, svíčky, tlumiče a podobně, ale z tohoto mají strach.

to cinkání ve výfuku dělá vysypaný katalyzátor.tak se nediv že ti i spotřeba leze nahoru.já jsem to vyřešil tak že jsem odpojil lambdu bo se furt kurvila,vydržela půl rok a byla vpiči,na emisích mě vyvalil sice ale 500 v techničáku navíc je v pohodě...taky mi smrdí z výfuku benzín,je bohatší směes ale zase jede to líp,a trošku víc i to papne ale počítám tak max půl litru na 100 víc ne.

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 01 črc 2010, 13:12
od ryb
To cikání bylo jen obrazně, to se tak říká, že ti cinkají peníze z výfuku, že to žere :D Katalizátor je ještě vcelku, není rozpadený. Zatím. Ale jestli to nespravím tak jednou to lapne v katu a pak ho doopravdy jen vysypu :P
Potřeboval bych vědět co bych na té váze vzduchu měl naměřit za odpor. Jestli se má zvedat nebo klesat a v jakém průběhu. Nevěřím, že to tady někdo už nezkoušel.

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 01 črc 2010, 21:20
od Gardelone
ryb píše:To cikání bylo jen obrazně, to se tak říká, že ti cinkají peníze z výfuku, že to žere :D Katalizátor je ještě vcelku, není rozpadený. Zatím. Ale jestli to nespravím tak jednou to lapne v katu a pak ho doopravdy jen vysypu :P
Potřeboval bych vědět co bych na té váze vzduchu měl naměřit za odpor. Jestli se má zvedat nebo klesat a v jakém průběhu. Nevěřím, že to tady někdo už nezkoušel.



POpravdě.. já to nezkoušel.. ale podivné.. mi spotřeba klesla.. ale to bude tím teplem :D .D Nemáš to tím, že se ti to blbě zahřívá? že je motor podchlazený a fičíš na "sytič" ?

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 02 črc 2010, 07:04
od ryb
JAk to mám poznat? Čidlo teploty je OK, otáčky na volnoběh jsou podle budíku 850 - 900 ot/min. Z toho usuzuji, že na "sitič" nejedu. Ráno při těchto tropických teplotách to po nastartování ten sitič ani neotevře.

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 16 črc 2010, 07:57
od dominikreichel
ryb píše:Pánové mám stejný problem se spotřebou, který řeším už rok a stále žádný prokazatelný výsledek. Vyměnil jsem snad už všechno od svíček, kabelů, filtrů, lambdu, krokový motorek ... Čidlo teploty vody je OK. ŘJ = 0chyb. Teď jsem se zaměřil na váhu vzduchu. Z manuálu vím, že mezi pinem 2 a 3 má být cca 400ohm, já naměřil 544ohm, což je evidentně špatně. Ale zajímalo by mě, co má měřák ukazovat, pokud začnu pohybovat rukou těmi "dvířky" místo vzduchu. Mě se to z těch 544 ohm začne zvyšovat na 840 a pak klesat dost pilovitě až na 35 ohm a pak při úplně otevřených "dvířkách" to ještě vyběhne na 320 ohm. Nevíte jak to má chodit ? Může to být příčina ?
Je zajímavé, že auto jede normálně, žádná "díra" v plynu až do omezovače. Jen jde cítit z výfuku nespálenej benzín - prostě bohatá směs. Ještě jsem zapoměl, je to na 155 1.8 TS 8V.
Díky za každou radu.


Čistě teoreticky, ta váha vzduchu je jen jakýsi trimr ovládaný tou klapkou. Když dáš po plynu, zvýší se průtok vzduchu a tím i odpor. Ten odpor snižuje napětí. To znamená, že ten odpor by se měl lineárně zvyšovat a napětí, které jde z té váhy lineárně snižovat. Ale je to jen čistě teoreticky a praxe může být jiná. Jinak na té váze by měl být ještě nějaký šroubek (obtokový ventil), kterým by se měla dát nastavit bohatost směsi. Pokud jsem řekl něco špatně, tak se omlouvám a rád se poučím.

Re: VYSOKA SPOTREBA

PříspěvekNapsal: 18 črc 2010, 14:21
od ryb
Tak všechno co jsem zatím zjistil o váze vzduchu Bosch 0280202208 a vstřikování
Na pin 1 - není nic připojeno
Pin 2 - pohyblivý kontakt pro dva potenciometry na pin 3 a pin 4, tj.
2 a 3 - 550 až 20 ohm
2 a 4 - 10 až 880 ohm,
při otevírání má rovnoměrně stoupat nebo klesat.
Pin 4 a 5 - tam je zapojeno čidlo teploty nasávaného vzduchu. Přibližné hodnoty 0°C = 8kohm, 50°C = 850ohm, 100°C = 120ohm.
Na bohatost směsi má vliv délka vstřiku (vstřik má mít 16 ohm), na základě polohy škrtící klapky (1kohm až 2,7kohm mezi piny 2 a 3), nasávaného vzduchu, otáček a signálu od lambda sondy (0,1V obohacená směs, 0,9V chudá směs). Všechno toto řídí řídící jednotka na základě "nějakého" programu (14,7 kg vzduchu na 1kg paliva - benzínu).
Jelikož nejsem automechanik, všechno toto jsem si nastudoval za pomoci manuálu pro AR 155 a internetu. Stejnou váhu vzduchu má i Opel Vectra A a troufám si tvrdit, že i většina komponentů bude podobná a bude pracovat na stejném principu.
Pokud toto bude číst nějaký automechanik, tak ať mě klidně opravý. :D