Divočina s otáčkama (1.4. ie)
Napsal: 06 úno 2012, 17:32
Ahoj Alfisti, dneska mi nastal problém s alfíkem. Ráno jsem normálně nastartoval, minutku počkal a vyrazil na cestu lážo plážo vše oki, po ujetí 1km jsem zastavil na světlech najednou mi vyhuply utáčky na 3000 a držely se. Vypnul jsem motor a znovu nastartoval, opět to vylítlo na 3000 tak lehce ťuknul do plynu a otáčky spadly. A tedka to dělá to že lítají otáčky 1000-1500, pořád nahoru dolu, nahoru dolů, ikdyž má motor 80°C tak to na volnoběh takhle lítá. Jinak při jízdě nic. Tak jsem všechno sčíhl a vůbec netuším. Ještě jsem zapomněl napsat než začal volnoběh zlobit, tak mi vystřelilo víčko od oleje (normálně při 1100 otáčkách na volnoběh, slyšel jsem ránu, nevěnoval jsem jí pozornost po 2 dnech po otervření kapoty víčko nikde), jezdil jsem bez něj den a auto jezdilo úplně normálně. Přišel jsem nato až když začali zlobit otáčky. Otáčky se stále houpou 1000-1500 někdy když je větší zima tak 1500-2000, vyčistil jsem čidlo před klapkou (plné čurbesu a oleje), zkoušel jsem ho i odpojit žádná změna. Zkontrolován krokáč, zkoušeno ho i odpojit, i při odpojeném krokáči, stále houpající otáčky. Čidlo za klapkou vyčištěno, při odpojení motor chcíp (pravpěpodobně oprávněně). Teplotní čidlo pro řídící jednotku nové, po odpojení žádná změna. Auto dává strašně bohatou směs při jizdě, a hůře brzdí, pedál tvrdý, jako když špatně tlačí posilovač. Napadá vás něco =D?. (ALFA 145 1.4 i.e.)
Ještě oprava: krokový motůrek asi nemám čistil jsem a odpojil regulační ventil volnoběhu, ten beze změny.
Zkusil ještě odpojit snímač polohy škrtící klapky, po odpojení otáčky vylétli na 3000 a držely se. Nevím ale jestli to neni standartní jev.
Ještě oprava: krokový motůrek asi nemám čistil jsem a odpojil regulační ventil volnoběhu, ten beze změny.
Zkusil ještě odpojit snímač polohy škrtící klapky, po odpojení otáčky vylétli na 3000 a držely se. Nevím ale jestli to neni standartní jev.