Tah/vykon motora v roznom pocasi

Vše o šestihrnkách :)..

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Tah/vykon motora v roznom pocasi

Příspěvekod hyde21 » 22 črc 2009, 06:47

Zaujimali by ma vase nazory na citlivost motorov na roznost pocasia.

Mne sa zda ze moja 3.0 V6 v 166 je velmi vyrazne citliva na aktualnu teplotu a tlak vzduchu vonku, to auto sa doslova inak sprava za kazdeho pocasia a motor uplne inak reaguje. Vecsinou rano ked je chladny (okolo15stupnov) a vlhsi vzduch ide auto krasne, plynovy pedal ma super odozvu a auto citelne potiahne aj ked idem na 6ke 80km/h a sme dajme tomu v aute traja. Hocikedy pocas dna sa ale stava (nemusi byt vonku 30stupnov) ze to auto je v spodnych otackach uplne mrtve a clovek citi ako keby mu zrazu ubudlo 50Nm a 50koni, vobec to v spodnych a strednych otackach tak netaha a nereaguje na plynovy pedal tak ako inokedy a ako by clovek cakal. :evil: Stava sa ale ze v niektore dni aj v strede dna ide auto pekne a moze byt dajme tomu 25stupnov. Neviem ci je to inym tlakom vzduchu alebo dacim co s tymto suvysi. Urcite k tomu prispieva to ze ten V6 motor dost kuri a zohrieva vsetko okolo seba, sacie potrubie je dost horuce pocas denneho jazdenia v tychto horkach atd ale aby to bolo az tak vyrazne citit ? Je to predsa len 3liter
hyde21
1,5 twin carb
 
Příspěvky: 42
Registrován: 15 led 2009, 00:04

Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi

Příspěvekod Marek » 22 črc 2009, 08:20

Ahoj,
vzhledem k tomu, že jsem odzkoušel téměř všechny motory, které za to stály /boxer 1,4 i 1,7, 8V 1,6 a 2,0, TS 2,0, V6 2,5,3,0 i 3,2, včetně 2,0 V6 TB a dvou traktorů 1,9 a 2,4 JTD ti zde nebudu psát, že je to normální.

Částečně jsis odpověděl sám tím, že jsi identifikoval závislost poruchy na změně teploty. Ano, chladný vzduch, či vlhko po ránu, nebo po dešti jde poznat, ale není to něco, co by jsi měl u 3,0 V6 24 V tak markantně poznat. Teda pokud nejsi senzibil, či jiný "nadčlověk". :D

Je nutno zkontrolovat čidla, které na teplotu reagují, ale především odstranit problémy ze zanedbané údržby, které na Tvém autě jsou.
1. vyměnit hadici sání - nebo 100% garantovat funkčnost "opravené". Lepící páska je na nic, vlivem tepla se lepidlo uvolní a páska se posunuje. Je to nouzovka na dojetí, nikoliv však na denní provoz. Pokud nechceš řešit novou hadici, doporučuji se poptat na samovulkanizační pásku. To je rozhodně lepší varianta, než lepící páska od Mr.Heinkela. :o

Čidla, které pracují s teplotou a mají vliv na Ř.J. :

Váha vzduchu - ano, toto je zařízení, které díky změně odporu měří teplotu a vlastně průtok vzduchu
Čidlo teploty u termostatu. Pozor, jsou tam dvě, resp.jedno dvojité na měření přehřátí a pro budík v kabině.

Nic dalšího - mimo lambda sondy tam není, co by mohlo ovlivnit chování auta, dle Tebou popsaných příznaků.

Pouze na jednom autě se mi objevily tyto příznaky a to na 164 2,0 V6 TB. Bylo to díky tomu, že jsem použil vzduchový filtr - hříbek a nechal ho pod kapotou. Po použití původního filtrboxu se to ztratilo.

Jen u TB motoru jsem se setkal s čidlem na tlak vzduch, resp čidlem na měření nadmořské výšky, nebo jak to nazvat, a to právě u TB. Jinde to není.

Výkon se dá vylepšit mnoha způsoby, rozhodně však nestříkej pouhou vodu do sání, koroze by Tě neminula, když, tak už použij MW 50. Něco o tomto vylepšení najdeš zde: http://en.allexperts.com/e/m/mw/mw_50.htm

Jedná se o postup, který se používal již za II.světové.

Pokud Ti ovšem nevyskakuje žádná chyba, znamená to, že všechna čidla jedou v tolerancích, se kterýma ŘJ. počítá. Bohužel se však součet toleranci projevuje specificky, jako ve Tvém případě. Zde pomůže jedině dobrý diagnostik s multimetrem a osciloskopem, který zjistí, zda není třeba něco vyměnit.
Za zkoušku stojí odpojit ráno váhu vzduchu a projet se s odpojenou váhou. Ač to tak nevypadá, i toto mnohdy pomůže a ukáže, zda ji není třeba vyměnit.

Něco málo o motorech V6 vím, dokonce jsem sliboval i nějaký článek, bohužel času je málo. Doufám, že se k tomu dokopu a něco dám dohromady,škoda jen, že mi pak budou scházet perly typu variátoru u V6 a.t.d, kterými se český internet jen hemží. Tedy zřejmě nejen český.

P.S. Pavli, Ban nechci.
Obrázek
Uživatelský avatar
Marek
3,0V6
 
Příspěvky: 2016
Registrován: 13 úno 2007, 11:02
Bydliště: Ostravsko

Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi

Příspěvekod hyde21 » 22 črc 2009, 10:52

DIki Marek za odpoved.

Co sa hadice sania tyka, je pravda ze ju mam zalepenu na tom gumenom pruznom mieste, lebo bola prasknuta. Lepili sme ju kamosom sposobom ze najprv sekundove lepidlo, nasledne strieborna paska na vzduchotechniku. Ale je to len take provizorne riesenie, uz mi dosiel ten diel novy tak dnes to idem prehodit a uvidime. Ale mam taky pocit ze sa to tym nevyriesi.

Co sa tyka tej vahy vzduchu, ona v sebe teda obsahuje aj senzon teplory nasavaneho vzduchu ? Ziadny taky dodatocny senzor v tom airboxe uz nie je ako to maju BMW E36 napriklad ?


Diagnostika zial, na tej som bol mesiac dozadu ked som menil lambdu a nic zle okrem tej lambdy to vtedy nevyhodilo, a podla typka co mi tu diagnostiku robil vraj hodnoty co vaha davala boli OK ... aj ked moc sa tomu verit neda.
hyde21
1,5 twin carb
 
Příspěvky: 42
Registrován: 15 led 2009, 00:04

Příspěvekod .mycTD » 22 črc 2009, 12:32

vaha vzduchu je:

a) klasicka TDIckova krabice, kde L klapka meri primo objem
b) trubka s jazyckem, ktery meri rychlost proudeni + cidlo teploty nasavaneho vzduchu
c) MAP senzor, merici tlak + opet teplotni cidlo
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi

Příspěvekod hyde21 » 27 črc 2009, 10:37

Zistil som taku vec, ze motor sice rano, ked je chladno (15-20min) ide sviznejsie, ale po dlhsej jazde cca 30minut a viac, ked uz je uplne zahriaty, clovek citi ze auto taha trosku lenivejsie, je ina odozva na plyn a trochu aj vykon.

Cize bud mi to tam fakt saje niekde falosny resp teply vzduch, co uz ale neviem kde, lebo som celu hadicu skontroloval a nic som nenasiel, alebo je v riti nejaky teplotny senzor. Lenze ktory ... :?
hyde21
1,5 twin carb
 
Příspěvky: 42
Registrován: 15 led 2009, 00:04

Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi

Příspěvekod Slíma » 27 črc 2009, 16:41

a nebo to mas chyceny na klice :wink:
.. infiammare rullo
.. enflammer rouleau
Uživatelský avatar
Slíma
3.2 V6 purple :-)
 
Příspěvky: 5420
Registrován: 15 bře 2008, 01:23
Bydliště: BRNO (převážně)

Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi

Příspěvekod hyde21 » 27 črc 2009, 16:53

Slíma píše:a nebo to mas chyceny na klice :wink:



:evil: To si robis srandu alebo je to fakt mozne ?
hyde21
1,5 twin carb
 
Příspěvky: 42
Registrován: 15 led 2009, 00:04

Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi

Příspěvekod Slíma » 27 črc 2009, 17:54

mozny je vsechno, ale myslim, ze by to bylo slyset, kazdopadne pokud je opravdu velkej rozdil v "tahu" motoru po zahrati, tak to mozny je
nicmene by se to urcite celkem rychle zhorsovalo az by to netahlo vubec- zalezi kolik s tim najezdis

ber to jako nejhorsi moznost, ne moc pravdepodobnou, ale moznou
.. infiammare rullo
.. enflammer rouleau
Uživatelský avatar
Slíma
3.2 V6 purple :-)
 
Příspěvky: 5420
Registrován: 15 bře 2008, 01:23
Bydliště: BRNO (převážně)

Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi

Příspěvekod hyde21 » 27 črc 2009, 18:30

Jazdim mesacne 2000-2500km, auto mam od januara, odvtedy som nabehal 13tisic KM na nom .... ziadny klepotavy zvuk nepocut z motora. Raz som uz zadrety motor mal, na byvalej 156 2.0 TS, viem aky ma vtedy motor zvuk ... pevne teda dufam ze toto chytena klukovka nebude, bo sa mozem rovno obesit :sibenice:
hyde21
1,5 twin carb
 
Příspěvky: 42
Registrován: 15 led 2009, 00:04


Zpět na V6 motory (V6 engines)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron