Ahoj,
vzhledem k tomu, že jsem odzkoušel téměř všechny motory, které za to stály /boxer 1,4 i 1,7, 8V 1,6 a 2,0, TS 2,0, V6 2,5,3,0 i 3,2, včetně 2,0 V6 TB a dvou traktorů 1,9 a 2,4 JTD ti zde nebudu psát, že je to normální.
Částečně jsis odpověděl sám tím, že jsi identifikoval závislost poruchy na změně teploty. Ano, chladný vzduch, či vlhko po ránu, nebo po dešti jde poznat, ale není to něco, co by jsi měl u 3,0 V6 24 V tak markantně poznat. Teda pokud nejsi senzibil, či jiný "nadčlověk".
Je nutno zkontrolovat čidla, které na teplotu reagují, ale především odstranit problémy ze zanedbané údržby, které na Tvém autě jsou.
1. vyměnit hadici sání - nebo 100% garantovat funkčnost "opravené". Lepící páska je na nic, vlivem tepla se lepidlo uvolní a páska se posunuje. Je to nouzovka na dojetí, nikoliv však na denní provoz. Pokud nechceš řešit novou hadici, doporučuji se poptat na samovulkanizační pásku. To je rozhodně lepší varianta, než lepící páska od Mr.Heinkela.
Čidla, které pracují s teplotou a mají vliv na Ř.J. :
Váha vzduchu - ano, toto je zařízení, které díky změně odporu měří teplotu a vlastně průtok vzduchu
Čidlo teploty u termostatu. Pozor, jsou tam dvě, resp.jedno dvojité na měření přehřátí a pro budík v kabině.
Nic dalšího - mimo lambda sondy tam není, co by mohlo ovlivnit chování auta, dle Tebou popsaných příznaků.
Pouze na jednom autě se mi objevily tyto příznaky a to na 164 2,0 V6 TB. Bylo to díky tomu, že jsem použil vzduchový filtr - hříbek a nechal ho pod kapotou. Po použití původního filtrboxu se to ztratilo.
Jen u TB motoru jsem se setkal s čidlem na tlak vzduch, resp čidlem na měření nadmořské výšky, nebo jak to nazvat, a to právě u TB. Jinde to není.
Výkon se dá vylepšit mnoha způsoby, rozhodně však nestříkej pouhou vodu do sání, koroze by Tě neminula, když, tak už použij MW 50. Něco o tomto vylepšení najdeš zde:
http://en.allexperts.com/e/m/mw/mw_50.htmJedná se o postup, který se používal již za II.světové.
Pokud Ti ovšem nevyskakuje žádná chyba, znamená to, že všechna čidla jedou v tolerancích, se kterýma ŘJ. počítá. Bohužel se však součet toleranci projevuje specificky, jako ve Tvém případě. Zde pomůže jedině dobrý diagnostik s multimetrem a osciloskopem, který zjistí, zda není třeba něco vyměnit.
Za zkoušku stojí odpojit ráno váhu vzduchu a projet se s odpojenou váhou. Ač to tak nevypadá, i toto mnohdy pomůže a ukáže, zda ji není třeba vyměnit.
Něco málo o motorech V6 vím, dokonce jsem sliboval i nějaký článek, bohužel času je málo. Doufám, že se k tomu dokopu a něco dám dohromady,škoda jen, že mi pak budou scházet perly typu variátoru u V6 a.t.d, kterými se český internet jen hemží. Tedy zřejmě nejen český.
P.S. Pavli, Ban nechci.