Selespeed vs Manual ???

Vše o šestihrnkách :)..

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Re: Selespeed vs Manual ???

Příspěvekod Elba » 21 srp 2009, 15:48

vysypany manual je proto,ze to nekdo znici.....ty prevodovky jsou stejny,ale selespeed je setrnejsi protoze nedovoli nicit prevodovku jako u manualniho razeni.Zase cim slozitejsi zarizeni tim vice potencionalnich poruch....zlobi na tom elektronika tech uz sem par videl.....ale kompenzuje to setrnosti k prevodovce jako takove,ktera se nici a opotrebovava mene,protoze si nenecha ublizovat jako nesetrne razeni v manualu.
Uživatelský avatar
Elba
knihovník
 
Příspěvky: 1889
Registrován: 01 čer 2008, 16:31
Bydliště: Heart of Europe

Re: Selespeed vs Manual ???

Příspěvekod Slíma » 21 srp 2009, 16:06

souhlas s knihovnikem :mrgreen:
.. infiammare rullo
.. enflammer rouleau
Uživatelský avatar
Slíma
3.2 V6 purple :-)
 
Příspěvky: 5420
Registrován: 15 bře 2008, 01:23
Bydliště: BRNO (převážně)

Re: Selespeed vs Manual ???

Příspěvekod Elba » 21 srp 2009, 17:44

pisu si...za projevenou loajalitu moznost zapujceni jedne knihy zdarma 8)
Uživatelský avatar
Elba
knihovník
 
Příspěvky: 1889
Registrován: 01 čer 2008, 16:31
Bydliště: Heart of Europe

Re: Selespeed vs Manual ???

Příspěvekod Marek » 21 srp 2009, 22:51

Vkladní i s heslem?
Obrázek
Uživatelský avatar
Marek
3,0V6
 
Příspěvky: 2016
Registrován: 13 úno 2007, 11:02
Bydliště: Ostravsko

Re: Selespeed vs Manual ???

Příspěvekod Elba » 22 srp 2009, 02:22

samozrejme....jen co ji poskytnes svym mene majetnym kamaradum k dispozici :?:
Uživatelský avatar
Elba
knihovník
 
Příspěvky: 1889
Registrován: 01 čer 2008, 16:31
Bydliště: Heart of Europe

Re: Selespeed vs Manual ???

Příspěvekod mr.BSE » 22 srp 2009, 10:53

Slíma píše:vazeni, rychlost prerazeni je jedna vec, ale selespeed po zmacknuti docela dlouho upravuje pomer pridani plynu vs otacky a chvili proste trva nez skutecne preradï, kde prerazeni jako takove je rychle, jen na nej kolikrat cekas treba i celou 1s (nicmene nevim presne, bo jsem to nikdy nemeril)
nicmene jedina vyhoda je v zatackach a v usetrene leve noze :wink: (pripadne volne prave ruce pro jine ucely), je to pohodlnejsi a hlavne zabavny
na akceleraci je selespeed uplne na hovno, protoze nez zaradi dvojku (popis vyse) tak na manualu mas na 2 uz 5 tis ot., ale zato jsem neslysel o zadne rozsypane prevodovce u selespeedu, ale par "znicenych" manualu uz jsem videl :mrgreen:

zaver: neni to spatny, ale neni to zadnej zazrak, je s tim sranda, ale zavodnicku to z auta neudela

S akcelerací souhlasím- bez debat.
Ovsem netuším co myslíš tím upravováním otáček.
Když budu řadit v 6000, tak se žádný upravování nekoná a prostě to tam narve (okamžitě)...
Pokud myslíš rychlost řazení v nízkejch, tak tam je podle mě prodleva záměrně, aby se stihly vyrovnat otáčky.
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Re: Selespeed vs Manual ???

Příspěvekod Chevron » 22 srp 2009, 12:09

Alfa Romeo's Selespeed
Parent company FIAT used to sponsor Ferrari's F1 program. During the past 20 years, the prancing horse did not won FIAT any title, no matter driver's or team championship. The first fruit is perhaps the Selespeed semi-automatic transmission, which was invented by the F1 team and converted for F355 F1 used. Now Ferrari rewarded its parent company with this technology, transferring Selespeed to Fiat's rising arm Alfa Romeo.

This created the 156 Selespeed. Like the F355 F1's system, the Selespeed is a hydraulic actuator added to the normal manual gearbox and incorporates clever electronics. Instead of six-speed, the Alfa unit has 5 ratios like its conventional
sisters. The operation is 90% the same as the Ferrari's, only shift smoother and slower. Gearshift is actuated by the two buttons located on the steering wheel (Ferrari use 2 paddles at the steering column). After pressing the button, the
Magneti Marelli fuel injection and electronic throttle control will reduce the engine output, then actuate the clutch and then change gears by fast-acting hydraulic actuators. After that, clutch engages again and the engine resume power. The whole process normally takes 1 to 1.5 seconds, but it could be reduced to 0.7 sec when it is running in "Sport" mode. However, shift quality in Sport mode is not as good as normal mode.

The computer select "Sport" mode automatically if the driver engage more than 60% of the throttle travel and shift at
above 5,000 rpm. Alternatively, the driver can select "City" mode which simulates a fully automatic gearbox.
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.
Uživatelský avatar
Chevron
Site Admin
 
Příspěvky: 744
Registrován: 12 úno 2007, 17:59
Bydliště: Brno

Re: Selespeed vs Manual ???

Příspěvekod Chevron » 22 srp 2009, 12:11

Dle tohodle clanku to ma 2 ruzny nastaveni pro rychlosti prerazeni teda :? ... jinak to bude radit na 3000 otacek a jinak (rychleji) v 6500...ale nevim co je na tom pravdy protoze tady se pise o tech prvnich selespedech co meli jeste razeni tlacitkama na volantu.... :D
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.
Uživatelský avatar
Chevron
Site Admin
 
Příspěvky: 744
Registrován: 12 úno 2007, 17:59
Bydliště: Brno

Re: Selespeed vs Manual ???

Příspěvekod Chevron » 22 srp 2009, 12:14

to slima ::: ten selespeed ma fakt jenom 5 rychlosti aj v GTA ????
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.
Uživatelský avatar
Chevron
Site Admin
 
Příspěvky: 744
Registrován: 12 úno 2007, 17:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod .mycTD » 22 srp 2009, 13:41

clanky... prijde mi to, ze vsechny vychazi hlavne z marketingovych materialu FIAT S.p.A, kde se stale dokola omila puvod systemu ve ferrari, ze je nejrychlejsi na zemekouli a prilehajici casti vesmiru, apod.

gta ma samozrejme 6kvalt, bo selespeed je vzdycky jen nastavba na standartni gearbox. razeni je pomalejsi hlavne mezi 1-2, rozjezd je paradoxne rychlejsi v rezimu city, bo to ma elektronika cele pod kontrolou a nemusi se prizpusobovat rozmarum ridice.

tady je treba videt reakce automatickeho rezimu, pri seslapnuti plneho plynu behem pohodove jizdy na 6. http://www.youtube.com/watch?v=5fyi6KAwidM
CITY drzi otacky tak, aby sepnuti spojky probehlo pri 5.000, nahoru pak radi pri 7.000. jinak je to samozrejme individualni a jednotka radi podle stylu jizdy.
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re:

Příspěvekod mr.BSE » 22 srp 2009, 17:51

.mycTD píše:clanky... prijde mi to, ze vsechny vychazi hlavne z marketingovych materialu FIAT S.p.A, kde se stale dokola omila puvod systemu ve ferrari, ze je nejrychlejsi na zemekouli a prilehajici casti vesmiru, apod.

gta ma samozrejme 6kvalt, bo selespeed je vzdycky jen nastavba na standartni gearbox. razeni je pomalejsi hlavne mezi 1-2, rozjezd je paradoxne rychlejsi v rezimu city, bo to ma elektronika cele pod kontrolou a nemusi se prizpusobovat rozmarum ridice.

tady je treba videt reakce automatickeho rezimu, pri seslapnuti plneho plynu behem pohodove jizdy na 6. http://www.youtube.com/watch?v=5fyi6KAwidM
CITY drzi otacky tak, aby sepnuti spojky probehlo pri 5.000, nahoru pak radi pri 7.000. jinak je to samozrejme individualni a jednotka radi podle stylu jizdy.

Pri jaky to bylo rychlosti?
Ja sem donutil kicknout ho max. o 2 kvalty dolu a to pri 60km/h z 5 na 3. Kua...
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Příspěvekod .mycTD » 22 srp 2009, 18:19

tohle bylo pri cca 70km/h
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Selespeed vs Manual ???

Příspěvekod alfamen » 10 lis 2009, 10:29

Zdar sice nemám se selespeedem velké zkušenosti, ale pořád je to systém ze 98-99 roku, takže jestli to v té době chválili jako něco super rychlého tak to v té domě klidně mohlo odpovídat zkutečnosti. Svezl jsme se 147-čkou se selespeedem, režim city mi přijde jako docela nešťastnej (oproti sportronicu) ano selespeed je klasická robotizovaná převodovka kdežto sportronic je automat, co se manuálního řazení týče tak se mi to líbilo, neviděl jsem žádné velké problémy, oproti režimu sport na sportronicu je obrovská výhoda pádel, odřazování s meziplynem je parádní ale to umí i sportronic (a manuál taky). Všechno má své pro a proti. Byl jsem odpůrcem automatů a po sedmi měsících ježdění už si nedovedu představit návrat k manuálu (zácpy na D1 a v přiblblý Praze jsou snesitelnější). Při klasickým ježdění v devadesáti procentech času nestihnu zařadit rychleji než automat, (zkušenost nějaké TDI nalepené na kufru se snahou o závodnický předjetí, stačí šlápnout na plyn a z pětky je tam trojka i s meziplynama a dvoutunová kráva se rozjede bez sebemenšího problému a když nechci bejt až tak moc línej tak tam dám sport a odřadím si dle potřeby). Jen ty rozjezdy nejsou to pravé ořechové:-(. Všechny tyhle elektronický sračky mají jednu výhodu, pokud to funguje tak jak má, tak nikdy nezkurvíš motor ani převedovku a ani nikdo před tebou:-) Až budu kupovat další alfu pro rodinu tak zase klidně automat nebo robota, čert ví co bude časem bude k mání. Až jednou rodina dovolí tak si pořídím něco staršího s manuálem s V6 a bez elektoniky:-)

Ano vím odbočil jsem od selespeedu někam jinam ale v podstatě jde o to co komu vyhovuje. Potkáš pitomce v našlapaným manuálu a když to neumí tak mu ani dvěstěpadesát koní nepomůže. Všechna elektronika je jen eliminace potencionálního problému mezi volantem a sedačkuo.
AR 166 2,4 JTD 20V Sportronic
ex
AR 155 2,0 TS 16V Sport
AR 155 1,7 TS
AR 33 1,7 Sportwagon QV
Uživatelský avatar
alfamen
1.7 TS
 
Příspěvky: 80
Registrován: 12 úno 2007, 12:11
Bydliště: Žatec

Předchozí

Zpět na V6 motory (V6 engines)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron