Stránka 1 z 2

5 x 100

PříspěvekNapsal: 05 bře 2008, 19:34
od Kocour666
Máte někdo zkušenosti s disky 17 " které maj rozteč 5 x 100? Nedělají ty šrouby na změnu rozteče problémy?Moc tomu nevěřím aby to třeba neházelo.... :|

PříspěvekNapsal: 05 bře 2008, 20:41
od .mycTD
mam 17" 4x100 a nikde zadnej problem. navic kolo ti drzi stredova dira, ne srouby.

PříspěvekNapsal: 05 bře 2008, 20:51
od Kocour666
.mycTD píše:mam 17" 4x100 a nikde zadnej problem. navic kolo ti drzi stredova dira, ne srouby.
Blbě jsem se vyjádřil mysli jestlity šrouby sednou tak jak maji a ne nějak křivo

PříspěvekNapsal: 05 bře 2008, 20:57
od .mycTD
jasne, kolo nic nepozna. videls, jak ten sroub vypada?

PříspěvekNapsal: 05 bře 2008, 21:02
od chamry
Mam 5x100 a naprosto bez problemu 8)

PříspěvekNapsal: 05 bře 2008, 21:11
od Kocour666
.mycTD píše:jasne, kolo nic nepozna. videls, jak ten sroub vypada?
No jedině na obrázku :wink:

PříspěvekNapsal: 05 bře 2008, 21:18
od .mycTD
je to vlasne normalni sroub s volnou podlozkou, ktera chodi cca 2mm do stran
Obrázek

PříspěvekNapsal: 06 bře 2008, 09:50
od Pišta
Moc krásně znazorněno. 8)
Tos kreslil ty?-- :drinkers:

PříspěvekNapsal: 06 bře 2008, 10:09
od .mycTD
jsem nemoh najit fotku :D

plovoucí...

PříspěvekNapsal: 10 bře 2008, 20:03
od CoolTour
Jmenuje se to plovoucí šroub, mám taky hliníkáče, kde jsem musel řešit redukci 5x98 na 5x100. S nima je to samozřejmě ok, bez nich bych to teda nezkoušel :D Problém je, že nemůžeš použít bezpečnostní šrouby, pokud bys rád.... menší problém je taky s rozšiřovacíma podložkama, jsou kvůli složitosti tak 2x dražší než obyčejné (duralové), navíc musí mít tloušťku alespoň cca 23mm, menší si seriozní výrobce nedovolí udělat.

Re: plovoucí...

PříspěvekNapsal: 10 bře 2008, 20:16
od Kocour666
CoolTour píše:Jmenuje se to plovoucí šroub, mám taky hliníkáče, kde jsem musel řešit redukci 5x98 na 5x100. S nima je to samozřejmě ok, bez nich bych to teda nezkoušel :D Problém je, že nemůžeš použít bezpečnostní šrouby, pokud bys rád.... menší problém je taky s rozšiřovacíma podložkama, jsou kvůli složitosti tak 2x dražší než obyčejné (duralové), navíc musí mít tloušťku alespoň cca 23mm, menší si seriozní výrobce nedovolí udělat.
O podložkách neuvažuji spíše že tam nedám bez.šrouby._No ještě mě zajíma jak je to když kolo nasadíš na disk který ma rozteč 98 a kolo 100 to potom přeci nejsou přímo uprostřed díry to tam šroub vleze?Chápu že to ta pohyblivá podložka dorovná ale co ty díry nebudou v ose...nebo se s tím počítá a je v kole větší díra?

Re: plovoucí...

PříspěvekNapsal: 10 bře 2008, 20:50
od chamry
CoolTour píše:Jmenuje se to plovoucí šroub, mám taky hliníkáče, kde jsem musel řešit redukci 5x98 na 5x100. S nima je to samozřejmě ok, bez nich bych to teda nezkoušel :D Problém je, že nemůžeš použít bezpečnostní šrouby, pokud bys rád.... menší problém je taky s rozšiřovacíma podložkama, jsou kvůli složitosti tak 2x dražší než obyčejné (duralové), navíc musí mít tloušťku alespoň cca 23mm, menší si seriozní výrobce nedovolí udělat.


Bezpecnotni plovouci srouby jsou a stoji 840kč ctyri :o Jo a v kole je vetsi dira tak to tam v klidu das akorat si musis jeste kupit stredici krouzky pokud nemas stejnou diru stredu jak na aute :mrgreen:

PříspěvekNapsal: 10 bře 2008, 21:00
od Kocour666
No prodejce ty kola přímo nabizi na 156ku takže sy myslím že by mělo být vše ok.V cene jsou i ty plovoucí šrubky.

PříspěvekNapsal: 26 srp 2008, 12:50
od jazzman
Asi s křížkem po funuse, ale stejně to napíšu.

Možná se to jmenuje plovoucí šrouby, ale jsou to úplně normální obyčejné šrouby. Jediné, co maj plovoucí, tak je podložka. Funguje to naprosto bez problémů, pokud máš na to vhodná kola. Ono totiž není 5x100 jako 5x100. Některé 5x100vky maj ty díry dost úzké jak pro samotný šroub, tak pro dosedací plochu šroubu (podložku). Problém nastane, když nahodíš kolo třeba i se středícími kroužky a začneš tam bastlit šroub. Ten tam vinou úzké díry nejde úplně rovně a následuje strhnutí závitu. Většinou to bývá znásobeno ještě nevhodným klíčem na šrouby, který má tlustou stěnu, takže má tendenci šroub odtlačovat z kolmé pozice. Problém s klíčem samozřejmě platí pouze za předpokladu, že je hlava šroubu klasická, na šestihranný ořech.

Znám lidi, co jezdí s normálníma šroubama a nic se neděje. Akorát na těch kolech bude poškozena/otlačena vnitřní dosedací plocha pro hlavu šroubu, ale na AHC sjem narazil na případ, který jsem popsal s těma úzkýma dírama. Někdo tam chtěl prodat team dynamicsy a týpek, co to chtěl na svoje auto tam ty šrouby s plovoucí podložkou prostě nedal.

PříspěvekNapsal: 26 srp 2008, 13:49
od .mycTD
musis pouzit srouby s hlavou na 17ku klic, pak je vse o.k.