195/50/15 letní pneu?

Vše o pneu, kolech

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Jaká letní pneu 195/50/15 může dobře posloužit na suchu i na vodě?

Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 195/50 R 15 82 W
3
60%
Vredestein SportTrac 5 195/50 R 15 82 V
1
20%
Toyo Proxes T1-R 195/50 R 15 82 V
1
20%
Marangoni Zeta Linea 195/50 R15 82H (ne semislick)
0
Žádná hlasování
Jiná
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů : 5

195/50/15 letní pneu?

Příspěvekod Pchavli » 03 dub 2013, 04:45

Co vybrat? :?:

Po lehčím studiu* jsem došel ve vcelku omezené nabídce k tomuto:

Bridgestone http://www.pneunet.cz/pneu/167882/bridg ... 2-W-letni/

Vredestein http://www.pneunet.cz/pneu/26915/vredes ... 2-V-letni/

TOYO http://www.pneunet.cz/pneu/13360/toyo-p ... 2-V-letni/

Marangoni http://www.pneu-kvalitne.cz/195-50-r15- ... ngoni.html

Rád bych přezul 33, přední kola jsou tradičně do A, takže to chce tuhou bočnici. Bádám, že pneu se dneska dělají s kdezčeho*, včetně lisovaných petek a jiných hoven. Tež vidím, že eurodiktát vymyslel* nové štítky* s hodnocením valivého odporu a trakcí ve vodě (A-F). Má smysl na tohle pohlížet?
Může být valivý odpor přímo úměrný s gripem? :D Bo o grip jde v neposlední řadě taky :D
Millerka do perka :drinkers:
Pchavli
Support
 
Příspěvky: 3013
Registrován: 08 črc 2007, 20:58
Bydliště: okres OP, Moravskoslezský kraj, CZ, EU

Re: 195/50/15 letní pneu?

Příspěvekod Dallen » 03 dub 2013, 09:10

Ty vredesteiny mají hodně slušné hodnocení (a teď nemyslím testy dtest), ale zase jsou docela novinka a co jsem zjišťoval tak mají docela vysoké UTGQ, sou lehké. Špatná guma to nebude i sportrac3 byli velice slušné (čekaj na nazutí :) )
Ty marangoni se řešili a na vodě stím je slušná prdel :twisted:

Osobně bych volil bridže

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridg ... -RE002.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Maran ... alinea.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Toyo/T1R.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vrede ... trac-5.htm
Bussovlimo* 166V6
Ex:156TS
Uživatelský avatar
Dallen
2,0 TS
 
Příspěvky: 342
Registrován: 01 lis 2011, 12:51

Re: 195/50/15 letní pneu?

Příspěvekod zde » 03 dub 2013, 09:12

Vidíš, já Ti pak ani neodepsal, bylo to velké* posléze o Velikonocích. Dal bych ty Marangoni, na suchu to bude dobré a na mokru si užiješ aspoň trochu zábavy 8)
Uživatelský avatar
zde
3,0V6
 
Příspěvky: 2367
Registrován: 11 lis 2009, 20:22

Příspěvekod Slíma » 03 dub 2013, 10:47

ja bych tam jebl ty Potenciály*
.. infiammare rullo
.. enflammer rouleau
Uživatelský avatar
Slíma
3.2 V6 purple :-)
 
Příspěvky: 5420
Registrován: 15 bře 2008, 01:23
Bydliště: BRNO (převážně)

Re: 195/50/15 letní pneu?

Příspěvekod PEDRO » 03 dub 2013, 17:30

Mám 4 gumy ze 145 jestli by jsi měl zájem pošlu fotky na sezonu by mohli vydržet
Alfa Romeo MITO QV
Alfa Romeo GT -ex
bejvalka-AR 145 1.6TS Pedro spomal ty nám ujíždíš :-)
Uživatelský avatar
PEDRO
2,0 TS
 
Příspěvky: 389
Registrován: 13 úno 2007, 16:14
Bydliště: Rychvald

Re: 195/50/15 letní pneu?

Příspěvekod zde » 03 dub 2013, 21:09

Ještě bych zvážil Maxxis MA-Z1 a Hankook R-S2. Máš sice S3* ale třeba by se to sneslo :D
Uživatelský avatar
zde
3,0V6
 
Příspěvky: 2367
Registrován: 11 lis 2009, 20:22

Re: 195/50/15 letní pneu?

Příspěvekod crashta » 04 dub 2013, 08:51

T1R mam na spajdru a myslim ze drzi dobře...
:ywahbut:
Uživatelský avatar
crashta
2,5 V6
 
Příspěvky: 1411
Registrován: 26 čer 2008, 19:11

Re: 195/50/15 letní pneu?

Příspěvekod Pchavli » 05 dub 2013, 00:14

Díky! Osobně se mi pozdávají Vrede, v testech u Potenzy 002 čtu, že je o dost měkčí než předchůdkyně a na suchu odskakuje :-x Tak nevím :roll:

jinde se píše:Potenzy nebrat, mizí rychle, protože UTQG 140/AA/A značí, že jsou prostě zbytečně měkký a mizí před očima. Já to vědět dřív, tak jsem se na ně vy... a nesedí o tak strašně moc líp jak jiný pneu s Tradewar 250+


Ještě jinde odborník píše:Začneme tedy od začátku a popořadě

Další parametr, který výrobci na pneu uvádějí je UTQG (Uniform Tire Quality Grading - Jednotná klasifikace jakosti pneumatik). Bohužel zase není úplně vypovídající o tom, jak se bude pneu chovat, o čemž jsem se již několikrát přesvědčil
Tento parametr se skládá z následujících tří údajů: TradeWear, Traction, Temperature, například tedy u Falkenu RT615 to je TradeWear = 200, Traction = A, Temperature = A, v katalogu se pro zjednodušení uvádí též UTQG = 200 / A / A.

Takže začneme tedy tou měkostí pneu. Tvá definice TradeWear i její popis je správný. Dále chci podotknout, že opravdu nikdo neví, kolik měl původní vzorek (CMT) vlastně vydžet, takže se dá těžko říct, kolik guma vydrží s indexem 100, 200 nebo 300. Jedinou pravdou je, že opravdu čím menší číslo, tím měkčí směs a pneumatika s indexem 200 by měla vydržet zhruba 2x více než s indexem 100.

Traction - Trakce: Používané stupně trakce jsou: AA, A, B, a C (od nejlepší po nejhorší).
Tyto stupně představují schopnost pneumatiky zastavit na mokrém povrchu, což je měřeno za řízených podmínek na přesně určených asfaltových a betonových površích. Semislick a pneu určené pro sportovní až závodní účely, určené pro maximální výkon na suchém povrchu, nemívají ohodnocení AA, protože na mokru jsou prostě o něco horší, než sériová pneu. Ale stupeň trakce, ohodnocení, daný této pneumatice je založen pouze na přímých brzdných trakcích a nezahrnuje vlastnosti při zrychlení, zatáčení, akvaplaning nebo účinnou trakci. Přesný typ povrchu mi je utajen, ale asi nebude mít nic společného s naším asfaltem , protože podle mých zkušeností třeba Bridgestone RE050 na vodě funguje daleko lépe než Hnakook R-S2 a Toyo R888 dohromady, přesto tyto gumy mají oproti Bridgestonu stupeň trakce lepší, což mi hlava nebere. Kdo jel na vodě Toyo R888 (ještě třeba neprořezané), ví o čem mluvím a na okruhu v Mostě za stálého deště jsme si vyzkoušeli, jak oproti nim dobře fungují Falkeny RT-615, takže bych rozdíl mezi A a AA moc nepřeceňoval.

Temperature - Teplota: Stupně pro teplotu A (nejvyšší), B a C představují odolnost pneumatiky vůči vytváření tepla a její schopnost odvádět teplo při testech v laboratorních podmínkách. Takže zase praxe může být trošku odlišná protože testy probíhají jakoby v "běžném provozu" a ještě dle norem zkušebny v USA, tudíž nižších rychlostech a jak to nakonec vypadá při "našich" jízdách, kdy je zvýšená rychlost nebo nadměrné zatížení, je zase výsledný výkon někde jinde, nicméně taky mají snad všechny slušné pneu index A.

Závěrem chci dát své doporučení pro použití pneumatik (nebude s ním třeba hodně lidí souhlasit, ale je to můj názor)
- pro běžný provoz s občasným sportovním svezením je TradeWear optimání kolem 300 (jsou to také nejčastěji prodávané)
- pro častou sportovní jízdu i třeba s občasným svezením na okruhu je TradeWear optimání kolem 200, rozhodně bych nechodil moc pod 150. Měkčí pneu, třeba právě Toyo R888 s TradeWear 100 jsou dobré na sprinty nebo amatérské závody, ale v běžném provozu nedokážete využít limit směsi, ale přitom zmizí pneu daleko rychleji. Navíc tyto pneumatiky s TradeWear 100 a nižším, se dají velice snadno přehřát (například jízdou po dálnici) a není tedy problém gumy odrovnat třeba za 3000km pokud jedete několikrát rychle po dálnici Praha - Brno. Dojde prostě k přehřátí a tím daleko rychlejšímu opotřebení

S ohledem na všechny tyto údaje a zkušenosti jsem právě dlouho hledal a vybíral (několik let) nejvhodnější pneu a protože mi nevyhovovala ani Bridgestone RE050 (UTQG 140/A/A - a vida, proč se asi tak rychle sjíždí? ), ani Hankook R-S2 (UTQG 200/AA/A), ani Dunlop Sport Maxx (UTQG 240/AA/A), ani Kumho Ecsta MX - KU15 (UTQG 220/AA/A), ani Toyo Proxes R888 (UTQG 100/AA/A - ta asi spíš hodně malou výdrží), skončil jsem náhodou u Falkenu RT-615 (UTQG 200/A/A), který je podle mě výborným kompromisem pro převážně sportovní jízdu s občasným závoděním třeba na okruhu, přitom vydrží slušnou porci km a slušně funguje i na vodě.


Tvrdost bočnice
Tady chci jen opravit (ačkoli to tak bylo asi myšleno), že RF (ReinForced), tedy zesílená bočnice, není jen tvrdší směs na boku, ale hlavně vyztužení bočnice přídavnými pásy. XL je eXtraLoad, tedy něco jako možnost většího zatížení, je to označení pro gumy, určené i pro těžká osobní auta jako SUV. XL není to samé jako RF, přesto však bočnice u XL bude zesílenější než u běžných pneu. Dalo by se říci, že...
tvrdost bočnice u "obyčejných" pneu je menší, než bočnice u XL a ta je menší než bočnice u RF, o kolik to je, záleží už zase typ od typu a výrobce od výrobce.


8) :man: 8)
Millerka do perka :drinkers:
Pchavli
Support
 
Příspěvky: 3013
Registrován: 08 črc 2007, 20:58
Bydliště: okres OP, Moravskoslezský kraj, CZ, EU

Příspěvekod Slíma » 05 dub 2013, 07:03

vylev* sem necet, je to moc dlouhy, ale zaujalo me, ze Potencial* je mekci a odskakuje - to sem nepochopil

podle me je na silnici stejne nejlepsi Cumho eksta xs
ma mekci bocnici nez hankook rs2, ale dokud ji neprehrejes (na silnici temer bez sance), tak se drzi jak svine koryta
.. infiammare rullo
.. enflammer rouleau
Uživatelský avatar
Slíma
3.2 V6 purple :-)
 
Příspěvky: 5420
Registrován: 15 bře 2008, 01:23
Bydliště: BRNO (převážně)

Re: 195/50/15 letní pneu?

Příspěvekod forzaGTA » 05 dub 2013, 08:03

crashta píše:T1R mam na spajdru a myslim ze drzi dobře...

Tuším,že icecool říkal něco v tom smyslu,že jsou nejlepší na světě.
+++ No sound,no fun +++
Uživatelský avatar
forzaGTA
3,2 V6 GTA
 
Příspěvky: 3374
Registrován: 12 úno 2007, 20:17
Bydliště: Starobrno

Příspěvekod .mycTD » 05 dub 2013, 12:50

vylev je na studium skutecne dost dlouhy, ale presto se mi zda, ze chybi hvezdicka* bud u slova odbornik, nebo tradewear :roll:
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: 195/50/15 letní pneu?

Příspěvekod zde » 14 dub 2013, 21:38

Pokud ještě nemáš pryže tak zvaž ty semislicky ještě jednou. Dnes jsem se na nich byl poprvé trochu projet a nechápal jsem jak to drží, na výjezdech jsem si připadal jak kdybych měl samosvor a v zatáčce jsem se na limit nedostal, a to jsem to řezal dost, jsem měl strach že se mi zlomí auto :D
A na mokru to taky není úplná tragédie, jasně že když bude vody na silnici víc tak to bude na hovno, ale standardní mokro je víceméně cajk.

Za mě jednoznačně piramidální* guma, nejlepší co jsem kdy měl. Nevýhoda je že mi teď nějak chyběj koně a čekám kdy urvu silentbloky atd..
Uživatelský avatar
zde
3,0V6
 
Příspěvky: 2367
Registrován: 11 lis 2009, 20:22

Re: 195/50/15 letní pneu?

Příspěvekod Pchavli » 16 dub 2013, 21:55

Dobré vědět, díky za info 8)
Millerka do perka :drinkers:
Pchavli
Support
 
Příspěvky: 3013
Registrován: 08 črc 2007, 20:58
Bydliště: okres OP, Moravskoslezský kraj, CZ, EU


Zpět na Pneumatiky, kola (Tires, wheels)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron