Tvorba spotřeby paliva

Vše o Alfách - novinky, diskuse nad Alfama, ...
(all about Alfa Romeo)

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Tvorba spotřeby paliva

Příspěvekod GIONARDI » 13 úno 2013, 20:08

kdo to nevědět - je to tu popsané - zdroj novinky.cz
Není překvapením, že spotřeba paliva v běžném provozu se od té, kterou udávají výrobci, liší. Někdy dokonce o celé litry v neprospěch hodnot udávaných automobilkou. Legislativa ukládá přesný postup měření; v současnosti se používá norma NEDC (New European Driving Cycle) 93/116/ECE.

Hodnoty spotřeby paliva, které najdete v prospektech automobilky a ve velkém technickém průkazu, se měří v laboratorních podmínkách v přesně definovaném cyklu (například testovaný automobil musí mít ujeto alespoň 3000 km, ale ne více než 15 tisíc, sériové pneumatiky a je zatížen 175 kg).

Automobil při měření nejede po silnici, ale je umístěn na válcovém dynamometru (výkonová brzda). Zajímavostí je, že spotřeba se měří množstvím vypuštěného CO2 (oxidu uhličitého), který se zachytává do speciálních pytlů.

Laboratorní výsledky jsou orientační
V laboratoři se měří městský cyklus a mimoměstský, následným zprůměrováním těchto hodnot se dosáhne i hodnoty kombinované spotřeby. Při městském cyklu automobil jede nejvýše 50 km (0 – 15 – 32 – 50 km/h) a má zařazený třetí rychlostní stupeň. Průměrná rychlost dosahuje 19 km/h a podmínkou je i dvanáct zastavení vozidla (výhodu mají auta se systémem start/stop, v praxi ho ale většina řidičů vypíná).

Při měření spotřeby „mimo město“ jede automobil 400 vteřin, nejvyšší rychlost je až 120 km/h, což opět realitě odpovídá velmi vzdáleně.

Proč je spotřeba paliva v praxi vyšší? Automobil se nepohybuje pouze po rovině (jízdu do kopce cyklus nereflektuje) a za ideálních teplotních podmínek, většina řidičů akceleruje v praxi rychleji, dosahuje také vyšší průměrné rychlosti, než jakou předepisuje normovaný cyklus.

Downsizing, start/stop a další technologie ne vždy pomáhají
Navíc, trendem je tzv. downsizing (menší objem válců, někdy i samotný počet válců vykompenzovaný umístěním turbodmychadla), kdy takovéto motory mají proti atmosférickým s větším objemem nižší spotřebu, jsou ovšem velmi citlivé na jízdní styl. Jinými slovy, při běžné jízdě jsou maloobjemové agregáty opravdu úspornější, pokud ale trochu přišlápnete plynový pedál, spotřeba paliva se obecně zvýší skokově.

Není tajemstvím, že automobilky nyní používají dlouhé zpřevodování, které sice sníží spotřebu v testu EU (otáčky motoru se pohybují těsně nad volnoběhem), ovšem v běžném provozu většina řidičů podřadí, protože motor duní a akceleruje jen velmi zvolna. To v konečném důsledku zvýší spotřebu paliva, ačkoliv ta "papírová" vypadá opticky nižší a automobilky nemusejí platit penále za nadbytečné emise CO2.
Fajne je byt alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
Uživatelský avatar
GIONARDI
elegan* z Vrbna
 
Příspěvky: 5602
Registrován: 22 dub 2007, 08:57
Bydliště: Vrbno

Příspěvekod .mycTD » 13 úno 2013, 20:14

nemelo to byt v sekci 159? :mrgreen:
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Tvorba spotřeby paliva

Příspěvekod GIONARDI » 13 úno 2013, 20:17

ja mam taky na papiře 5,8 a jsem na 11,4 :D
Fajne je byt alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
Uživatelský avatar
GIONARDI
elegan* z Vrbna
 
Příspěvky: 5602
Registrován: 22 dub 2007, 08:57
Bydliště: Vrbno

Re: Tvorba spotřeby paliva

Příspěvekod Dallen » 13 úno 2013, 21:43

Novinky :savle:
Hlavní problém u tohoto testu je ten, že auto je v hale na válcích=vůbec se nepočítá s odporem vzduchu
Bussovlimo* 166V6
Ex:156TS
Uživatelský avatar
Dallen
2,0 TS
 
Příspěvky: 342
Registrován: 01 lis 2011, 12:51

Re: Tvorba spotřeby paliva

Příspěvekod GIONARDI » 13 úno 2013, 21:51

jo a s plynovým pedálem :D
Fajne je byt alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
Uživatelský avatar
GIONARDI
elegan* z Vrbna
 
Příspěvky: 5602
Registrován: 22 dub 2007, 08:57
Bydliště: Vrbno

Re: Tvorba spotřeby paliva

Příspěvekod Slíma » 13 úno 2013, 21:54

myslis volic pozadavku?

myc: beztak melo :mrgreen:
.. infiammare rullo
.. enflammer rouleau
Uživatelský avatar
Slíma
3.2 V6 purple :-)
 
Příspěvky: 5420
Registrován: 15 bře 2008, 01:23
Bydliště: BRNO (převážně)

Příspěvekod .mycTD » 13 úno 2013, 22:19

do 80 km/h ma odpor vzduchu jen minimalni vliv a nad tuto rychlost se auto i pri extra-urban cyklu dostane asi na minutu. Tenhle problem urcite nebude hlavni.
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Tvorba spotřeby paliva

Příspěvekod mr.BSE » 13 úno 2013, 23:37

Zajímavé by bylo porovnat papírové údaje a skutečnost...
Já mám tuším udávanou průměrnou spotřebu 8.7 a jezdím reálně za nějakých 8.5 až 9.4.
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Re: Tvorba spotřeby paliva

Příspěvekod Kiki » 19 bře 2013, 11:53

a chlad tomu asi také nepomůže... :?:
Kiki
1,4 IE
 
Příspěvky: 7
Registrován: 19 bře 2013, 11:47

Re: Tvorba spotřeby paliva

Příspěvekod dohnaltom » 21 bře 2013, 15:34

a teplo taky ne, klima taky něco sežere
Alfa Romeo Spider 1750 TBi
Alfa Romeo GT 3,2 V6 Q2
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm Q-Tronic
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD
Uživatelský avatar
dohnaltom
1,4 TS
 
Příspěvky: 16
Registrován: 26 dub 2011, 18:30


Zpět na Alfa Romeo všeobecně (Alfa Romeo Info)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron