od Marek » 01 črc 2012, 20:24
Měl jsem stroj od Valea, automat s možností manuální obsluhy, nějaké školení a certifikáty mám, info kolem klímy stále chodí a vývoj sleduji. Nicméně v současné době stroj už nemám, ale stále se dá v Ostravě zajistit a údržba udělat. Pokud jsi za celou dobu s klimatizací mimo doplnění chladiva nic nedělal, může s tím být cokoliv. Filtrdehydrátor je dobré vyměnit jednou za dva až tři roky, pak už může běhat v okruhu pěkný bordel. Hodně záleží na těsnosti okruhu a době, kdy byla klíma bez chladiva. Olej, který je v okruhu je velice hydroskopický a po nasycení vlhkostí se z něj stává kyselina.
98 by měla mít samostatný váleček, který obsahuje filtrdehydrátor, novější 156, včetně 147 ho již mají integrovaný do kondenzátoru - chladiče klimatizace.
Nicméně před výměnou čehokoliv je třeba zkontrolovat stav čidel klimatizace. Jak teplotního v zrcátku, tak i kabinového ve středovém panelu. Tlakový spínač v okruhu řídí spínaní ventilátoru sahary pro první stupeň rychlosti a rozpínání spojky kompresoru. Ať již z důvodu nízkého tlaku - úniku chladiva, nebo vysokého tlaku z důvodu nesepnutí ventilátoru sahary, či jiného problému.
Olej v systému se nedá celý vyměnit, či odsát. Pouze v případě, že se dělá proplach systému, musí se nahradit. Nebo pokud se mění nějaká část systému, musí se doplnit předepsané množství.
Nevím ani odkud jsi, nemáš vyplněný profil. Navíc těžko Ti radit na dálku, bez prohlídky systému.