Tak vám všeckým mosím oznámiť, že sém se slzů v oku opustíl svoju "Zlatušu" 146, zanechal ju potupně v bazaru, odkama si ju zebrali Cigáni. Důfam, že snědým chlapcom dobře poslúži, tajak slúžila aj mně. Dúvěrně známá byla hlavně Jerremu, který ju poznal v celé nahotě při mých cestách na dovolenku a z dovolenky. Po první sa nezadařilo a ulomený ventíl sem vyměnia až u Topinku. Nicméně sme s Jerrem dobře pokafrali. Podruhé Zlatuša nebrzdila a Jerre (zručný jak chirurg) jej naimplementoval bypas k zadním brzdám. Tož mu za Zlatušu patří velký dík.
Jinak slúžila dobře. Motor si za celú výměnu nezebrál ani deci oleja. Krmil jsem ju Texaco Havoline 10W40 každých 10 000km. Za 4 roky jsem s ňú najél 55 tis km. Zrobil sem rozvody, spojku vyměníl, zadní nápravu opravíl (to býl porod), tlumiče vyměníl aj s ložiskama a v předu brzdové kotúče. Jednúc sa sekla špajzka, ale stačilo vyhodit prso a dotáhnút matky. Výfuk byl z cestování po panelkách na letišťu orvaný a často měněný.
Vlezlo sa do ní šecko. Do Chorvácka valila jak zběsilá. Akorát, že 1,4TS, není najlepší motorizace. Hovado keré váží o 300 kilo víc jak AR 33 si zaslúži větší obsah s lepším krúťákem. 1370ccm sa mosí furt točit jak formula a podla teho vypadá aj spotřeba. Chorvácko spolu s Formanem, kerý valíl furt do 120km/h to bylo 6 a půl až 7a půl litra. Další dovolená s Vectrú kde sa valilo kolem 150 podla tacháku (takže 140) jsem se už pod 7 a půl nedostal.
Jináč když byla dobrá konstelace hvězd, tak jela jak zběsilá. Po dálnici z Lipníka sém překonal rychloměr a mohl sem valit tak 230km/h. Podle tabulek, keré už na tom talošském webu nejsou (typ, pneu, kola, převodovka, otáčky) sem jel 218. Což není špatné. A 200 pro Zlatušu nebýl nikdy problém.
Tož čest jej památce.