něco málo o 75 tce
Napsal: 17 črc 2008, 13:53
Alfa 75 byla představena v roce 1985, u příležitosti 75. výročí vzniku automobilky Alfa Romeo. Nebyla žádnou převratnou technickou novinkou, ve střední třídě se objevila po boku své sestry, Alfy 90, jako poněkud menší a kompaktnější vůz. Po svých předchůdkyních Alfettě a Giuliettě převzala Alfa 75 uspořádání podvozku, pohonné jednotky i linie karoserie. Ty však svým klínovitým tvarem již předznamenávají nástup tohoto profilu, tak příznačného pro dnešní nejmodernější Alfy 156 a GTV. Uvádí se, že při modernizaci Alfetty a Giulietty byla Alfa 90 koncipována jako futuristická a luxusní verze a Alfa 75 jako sportovní verze - pokračovatel sportovní tradice automobilky.
Alfa Romeo 75 se stala kultovním autem "skalních" Alfistů. Je jimi považována za poslední pravou Alfu. Všechny pozdější vozy této značky vznikly již jako produkty spolupráce s někdejším nenáviděným rivalem Fiatem. Přes jejich nesporné kvality jsou "skalními" považovány přinejlepším za "lepší fiaty" s motorem od Alfy Romeo.
Maska chladiče svým typickým tvarem vzbuzuje úctu, kdykoliv se objeví ve zpětném zrcátku obyčejného automobilu. A pokud se řidič nějakého obyčejného auta náhodou neopatrně a drze přiblíží k Alfě zezadu, neměl by řidič alfy raději přidávat plyn. V lepším případě totiž drzounovi propálíte výfukem díru do kapoty, v horším ho sfouknete ze silnice jak suchý list.
Alfa Romeo 75 se také stala základem pro úchvatné karosářské variace.
Motory Alfy Romeo 75
Oficiálně se Alfa75 vyráběla a běžně prodávala s těmito motory:
1. řadové čtyřválce, rozvod DOHC ( 2xOHC)
1,6 l 1,6 l ie
1,8 l 1,8 l ie 1,8 l Turbo
2,0 l 2,0 l Twin Spark 2,0 l Turbo Diesel
2. šestiválce do V, OHC
2,5 l V6 3,0 l V6
Verze ie ( injectione essential ) byla s vstřikováním benzínu, verze Turbo (benzin) a Turbo Diesel byly s turbodmychadly.
Motory byly zaváděny a postupně vyřazovány z výroby, od zahájení výroby v roce 1986 do ukončení v roce 1992 byla Alfa 75 vyrobena v 187 300 exemplářích s tímto osazením.
V roce 1986 byla Alfa 75 uvedena do výroby se dvěma motory:
1,8 l ( 1779 ccm ), s karburátorem a atmosférickým plněním a
3,0 l ( 2959 ccm ), V6
V roce 1988 byla nabídka motorů rozšířena o motory:
1,6 l ( 1570 ccm ) a
2,0 l ( 1962 ccm ) TS, kterým byla osazena i limitovaná série 3500 kusů AR 75 TS ( tento motor měl i verzi s proměnným časováním ventilů VVT )
V roce 1990 vyvinula AR pro typ 164 motor Quadrifolio 3,0 l V6, 200 koní ( který se později v roce 1994 s použitím 24 ventilové techniky dostal na 230 koní. Tímto motorem byly osazovány i AR 75 tuningované firmou Zagato (SZ- sport zagato) a Alfy Romeo 75, vyvážené pod obchodním názvem Milano do USA.
Alfa Romeo 75 se stala kultovním autem "skalních" Alfistů. Je jimi považována za poslední pravou Alfu. Všechny pozdější vozy této značky vznikly již jako produkty spolupráce s někdejším nenáviděným rivalem Fiatem. Přes jejich nesporné kvality jsou "skalními" považovány přinejlepším za "lepší fiaty" s motorem od Alfy Romeo.
Maska chladiče svým typickým tvarem vzbuzuje úctu, kdykoliv se objeví ve zpětném zrcátku obyčejného automobilu. A pokud se řidič nějakého obyčejného auta náhodou neopatrně a drze přiblíží k Alfě zezadu, neměl by řidič alfy raději přidávat plyn. V lepším případě totiž drzounovi propálíte výfukem díru do kapoty, v horším ho sfouknete ze silnice jak suchý list.
Alfa Romeo 75 se také stala základem pro úchvatné karosářské variace.
Motory Alfy Romeo 75
Oficiálně se Alfa75 vyráběla a běžně prodávala s těmito motory:
1. řadové čtyřválce, rozvod DOHC ( 2xOHC)
1,6 l 1,6 l ie
1,8 l 1,8 l ie 1,8 l Turbo
2,0 l 2,0 l Twin Spark 2,0 l Turbo Diesel
2. šestiválce do V, OHC
2,5 l V6 3,0 l V6
Verze ie ( injectione essential ) byla s vstřikováním benzínu, verze Turbo (benzin) a Turbo Diesel byly s turbodmychadly.
Motory byly zaváděny a postupně vyřazovány z výroby, od zahájení výroby v roce 1986 do ukončení v roce 1992 byla Alfa 75 vyrobena v 187 300 exemplářích s tímto osazením.
V roce 1986 byla Alfa 75 uvedena do výroby se dvěma motory:
1,8 l ( 1779 ccm ), s karburátorem a atmosférickým plněním a
3,0 l ( 2959 ccm ), V6
V roce 1988 byla nabídka motorů rozšířena o motory:
1,6 l ( 1570 ccm ) a
2,0 l ( 1962 ccm ) TS, kterým byla osazena i limitovaná série 3500 kusů AR 75 TS ( tento motor měl i verzi s proměnným časováním ventilů VVT )
V roce 1990 vyvinula AR pro typ 164 motor Quadrifolio 3,0 l V6, 200 koní ( který se později v roce 1994 s použitím 24 ventilové techniky dostal na 230 koní. Tímto motorem byly osazovány i AR 75 tuningované firmou Zagato (SZ- sport zagato) a Alfy Romeo 75, vyvážené pod obchodním názvem Milano do USA.