Stránka 1 z 3

Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 05 úno 2009, 14:36
od lukee
Koupil jsem si tuhle diagnostiku a chci se s váma podělit o pár postřehů a rad. Diagnostika podporuje standard ISO 9141-2, jde připojit jak přes atypický 3pin Fiat konektor (který se v AR nachází nejčastěji poblíž uložení pravého předního tlumiče), tak konekotorem OBD (nejčastěji uvnitř v autě).

Zapojení pro 3-pin FIAT konektor:
fiat3pin.JPG
fiat3pin.JPG (18.75 KiB) Zobrazeno 15826 krát


Zapojení pro OBD konektor (stačí signály GND, K-Line a L-Line vyvýest banánky nebo použít redukci):
OBD.JPG
OBD.JPG (37.08 KiB) Zobrazeno 15826 krát


Na připojení k PC je třeba ještě použít interface, který převádí úrovně TTL rozhraní RS-232 na úrovně signálů na lince K-Line a L-Line (0V, 12V), samotný interface potřebuje pro komunikaci být připojený na +12V (kabel je vybaven "krokodýlkem" pro uchycení k + na baterii). Kvůli tomu, že interface používá 2 sériové porty (jeden pro K line a druhý pro L line), byl jsem nucen oprášit jedno staré PC, které disponuje 2 COM porty :mrgreen: . Samotný program ECUReader běží pod nativním DOSem, podpora Příkazového řádku ve Windows nebo emulátor DOSbox nefungují!!
Tahle diag podporuje pouze evropská auta do roku výroby 99-00, ojediněle jsem na netu viděl vyjímky ve formě 2001 a 2002 - záleží jestli má auto K a L linku. Co se týče značek, tak koncernový Fiat (Alfa, Lancia, Fiat nejsou problém), Feldy BMM+MPI, Favority s BMM, první Fabie a Octávky, nějaké Oply, BMW a Mercedesy. Po víkendu, kdy budu testovat na 2 autech víc informací.

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 05 úno 2009, 14:41
od lukee
Celá sranda vypadá takto:
001.jpg
001.jpg (45.72 KiB) Zobrazeno 15824 krát

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 08 úno 2009, 21:39
od lukee
Pár poznatků z nedělního testování :D

AR 145 (3pin Fiat konektor) - spojil se s jednotkou, vypsal jsem Fault kódy (O2 SENSOR SIGNAL, LAMBDA FACTOR COUNT :mrgreen: ). Chyby jsem smazal a jel auto projet, poté jsem to znova napíchl na Uniscan a výpis byl prázdný. Tak to vypadá, že některý kontakt na lambdě je v háji a rozpojí se to jen občas. Alfě stačí kabel K-Line, L-Line ani není zapojený.

Škoda Felicia (OBD konektor) - spojil se s jednotkou ale nenačetl chybové kódy a provozní hodnoty. Felicia je v seznamu podporovaných aut, tak bude chyba někde jinde.

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 23 úno 2009, 09:34
od lukee
Pár fotek z víkendového diagnostikování a mazání chyb z jednotky z důvodů instalace nové lambdy. Zajímavý postřeh: při jízdě, pokud se jede na plný plyn (klapka plně otevřená), ECU ignoruje signál z lambda sondy -> platí jen pro Twin Sparky, nevím jak u ostatních.

1.JPG
1.JPG (40.92 KiB) Zobrazeno 15695 krát

2.JPG
2.JPG (70.61 KiB) Zobrazeno 15694 krát

3.JPG
3.JPG (63.28 KiB) Zobrazeno 15692 krát

4.JPG
4.JPG (52.56 KiB) Zobrazeno 15693 krát

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 09 bře 2009, 16:24
od coyote
Tak koukám, máme tutéž diag. Já mám jen trošku chudší výbavu co se týče kabeláže.

Každopádně jsem s tím spojil AR 147 1.9 JTD (2002) a 2.0 TS (2002). Není to sice úplně ono, některé hodnoty to načtě špatně, ale alespoň mazání chyb funguje. To kvůli tomu, že člověk musí vybrat starší model, třeba AR 156 se stejnou motorizací, ale jednotky se zřejmě již trošku liší.

Feldu jsem také načetl a úspěšně, jenže u parametrů chybějí názvy a tak člověk těžko pozná co právě načítá.

Dále máme na seznamu:

AR 166 2.4 JTD (pouze airbagy)
AR 155 2.0 TS
Lancia Y 1.4 12V
Fiat Bravo 2.0, 1.8, 1.6, 1.2
Fiat Marea 1.9 JTD
Opel Corsa (už nevím co to bylo)
Renault Scénic 2002 (pouze ABS)
asi jsem na nějaké ještě zapoměl.

Většina aut chce jen tu signalizaci K.

Každopádně je to fajn hračka :)

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 23 čer 2009, 09:01
od lukee
coyote píše:Tak koukám, máme tutéž diag. Já mám jen trošku chudší výbavu co se týče kabeláže.

Každopádně jsem s tím spojil AR 147 1.9 JTD (2002) a 2.0 TS (2002). Není to sice úplně ono, některé hodnoty to načtě špatně, ale alespoň mazání chyb funguje. To kvůli tomu, že člověk musí vybrat starší model, třeba AR 156 se stejnou motorizací, ale jednotky se zřejmě již trošku liší.

Feldu jsem také načetl a úspěšně, jenže u parametrů chybějí názvy a tak člověk těžko pozná co právě načítá.

Dále máme na seznamu:

AR 166 2.4 JTD (pouze airbagy)
AR 155 2.0 TS
Lancia Y 1.4 12V
Fiat Bravo 2.0, 1.8, 1.6, 1.2
Fiat Marea 1.9 JTD
Opel Corsa (už nevím co to bylo)
Renault Scénic 2002 (pouze ABS)
asi jsem na nějaké ještě zapoměl.

Většina aut chce jen tu signalizaci K.

Každopádně je to fajn hračka :)


Chcu se zeptat, jak si načítal tu Feldu? Já už zkoušel napíchnout 2 Feldy a ani jedna se mi nechtěla spojit. Konektor jsem použil OBD pod palubkou spolujezdce. Uniscan chce před načtením kódů nastartovat motor (Alfa se spokojí jen se zapnutým zapalováním). Jakmile nastartuju tu Feldu a potvrdím čtení chyb, párkrát mi problikne L-line a po chvíli hodí, že se s ECU nemůže spojit.
Předem dík za radu 8)

Co se týče Alf, tak nejnovější jsem měl napíchnutou 2001 146, oproti starším modelům už má jednotku M1.5.5 (staré mají M2.1.0) a to už je jiná sranda - v testu akčních členů to umí ovládat např. ventilátory v autě.atd. :mrgreen:

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 12 črc 2009, 21:33
od euroscan
mni uniscan form c65 siemens.

--
Obrázek

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 09 srp 2009, 13:42
od Sportikuss
Lukee, jak to vidíš s diagnostikou na mou AR 155 2,0 TS. Je to reálné někdy o víkendu? Samozřejmě až se rozjedeš po dovolence... Díky :prayer:

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 10 srp 2009, 09:19
od lukee
Sportikuss píše:Lukee, jak to vidíš s diagnostikou na mou AR 155 2,0 TS. Je to reálné někdy o víkendu? Samozřejmě až se rozjedeš po dovolence... Díky :prayer:


Ahoj, každý víkend mám teď něco naplánováno. Ale přes týden není problém, dneska čas nemám, ale zítra až pátek by to šlo kolem 17:30. Cena je 100,- kč s tím, že další napíchnutí je zdarma 8)

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 11 srp 2009, 12:24
od lukee
Od víkendu budu mít trvale k dispozici také diagnostiku VAG-COM pro VW group, a to jak s OBD konektorem, tak s konektorem 2x2 (starší Audi atd.). Možnost napojení taky automatických převodovek, komfortních jednotek atd.

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 11 srp 2009, 13:12
od Marek
Stačilo poslat SZ Monice.

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 11 srp 2009, 13:36
od lukee
Marek píše:Stačilo poslat SZ Monice.


Taky jsem si říkal ale pak mě napadlo, že zdejší alfisti nemusí nutně mít jen jedno auto (Alfu).
A na garážové vrata vyvěsím ceduli:
motyka.jpg
motyka.jpg (6.14 KiB) Zobrazeno 14527 krát

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 17 bře 2010, 00:16
od Joe
Taky bych potřeboval diagnostiku. Chci to svěřit někomu kdo se v tom vyzná, ne jak jednomu mechanikovi ke kterému přijel kámoš a už s alfou neodjel, a musel do alfy, aby mu hodnoty opravili.
Jak to vypadá Lukee, kdy bys měl čas, se nějak přispůsobím.

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 20 bře 2010, 00:49
od Kopyto
Joe píše:Taky bych potřeboval diagnostiku. Chci to svěřit někomu kdo se v tom vyzná, ne jak jednomu mechanikovi ke kterému přijel kámoš a už s alfou neodjel, a musel do alfy, aby mu hodnoty opravili.
Jak to vypadá Lukee, kdy bys měl čas, se nějak přispůsobím.

Jake hodnoty mu tam preboha mohol zmenit?

Re: Uniscan Visa a vše kolem něj

PříspěvekNapsal: 20 bře 2010, 16:23
od Joe
No má 147 přijel tam, ten mechoš mu to napíchl a pak už nenastartoval. :(