variator?

Vše o Alfě 145/146, údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Příspěvekod Pribina » 23 dub 2007, 10:01

mi v Motortecu dali cenu na rozvody + variator 12 tisic +-
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Příspěvekod mahudo » 27 dub 2007, 07:39

Hadislav píše:
mahudo píše:a ešte jedna otázočka, môžem kľudne jazdiť , alebo to potrebuje urýchlenú výmenu?



Jde o to, že variátor pro svoji bezchybnou funkci potřebuje určitý množství oleje, ale ten se mu kolikrát nedostane. Při nastartování je dieselovskej zvuk jenom proto, že variátor je pootočenej do polohy pro vysoký otáčky a je vůle na ventilech. Jakmile se k němu dostane olej, tak se vrátí do potřebné polohy. Motor se tím nezničí a normálně s tím můžeš jezdit. Já mám po rozvodech, ale variátor ignoruju. Doba, kdy by se měl vyměnit se prý pozná podle toho, že klepe furt...


Ono to zase neklepe nejak extra, zhruba tak na sekundu dve zavrčí a potom je normal
FIAT STILO MW, 1,9 JTD 85 kW, r.v. 2005
BÝVALÁ --- AR 146 1,6 16V TS, 88 kW, 120 hp, r.v. 2000
Uživatelský avatar
mahudo
2,0 TS 16V
 
Příspěvky: 469
Registrován: 12 úno 2007, 09:17
Bydliště: Košice, SR

Příspěvekod Hadislav » 27 dub 2007, 12:27

Pokud je to tak, tak bych to neřešil. Mě to klepe někdy po nastartování max 5s, ale stačí lehce přidat plyn a je ticho. Variátor je zvláštní zařízení a existuje několik teorií, proč odchází do kytek. Ale stejně ti nikdo nezaručí, že třeba za 2000km to nezačne znovu. Někde na netu jsem četl, že to teoreticky jde vyřešit jednosměrným ventilem (kam se nasadí a kde se dá sehnat netuším), kterej zabrání tomu, aby po vypnutí motoru nevytekl olej z variátoru, ale nevím o nikom kdo to takhle řešil.
Uživatelský avatar
Hadislav
1,9 TD
 
Příspěvky: 198
Registrován: 31 bře 2007, 13:34
Bydliště: Brno

Příspěvekod Miloš156 » 27 dub 2007, 15:18

Hadislav píše:Pokud je to tak, tak bych to neřešil. Mě to klepe někdy po nastartování max 5s, ale stačí lehce přidat plyn a je ticho. Variátor je zvláštní zařízení a existuje několik teorií, proč odchází do kytek. Ale stejně ti nikdo nezaručí, že třeba za 2000km to nezačne znovu. Někde na netu jsem četl, že to teoreticky jde vyřešit jednosměrným ventilem (kam se nasadí a kde se dá sehnat netuším), kterej zabrání tomu, aby po vypnutí motoru nevytekl olej z variátoru, ale nevím o nikom kdo to takhle řešil.

Problém s nima byl jen ze začátku produkce. Jeden z dodavatelů dodával špatné kusy. To se změnilo s náběhem 147čky. Taky jsem neslyšel o problémech s variátorem u 147ček a u novějších 156tek. Je to na výměnu jednou až dvakrát za životnost vozu (pokud to neplánuješ měnit do důchodu). Jinak dá se repasovat vratná pružina (unavená pružina je hlavním důvodem proč se nevrací do původní polohy hned po nastartování). Jakmile to olej propláchne, vrátí se zpět bez větších problémů.
98' 156 2,0TS 114Kw
Uživatelský avatar
Miloš156
1,8 TD
 
Příspěvky: 157
Registrován: 12 úno 2007, 19:58
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pribina » 27 dub 2007, 16:47

no u mne je to tak ze uz na jakykoliv volnobeh zni jak v3s :D
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Příspěvekod Hadislav » 29 dub 2007, 17:28

Miloš156 píše:
Hadislav píše:Pokud je to tak, tak bych to neřešil. Mě to klepe někdy po nastartování max 5s, ale stačí lehce přidat plyn a je ticho. Variátor je zvláštní zařízení a existuje několik teorií, proč odchází do kytek. Ale stejně ti nikdo nezaručí, že třeba za 2000km to nezačne znovu. Někde na netu jsem četl, že to teoreticky jde vyřešit jednosměrným ventilem (kam se nasadí a kde se dá sehnat netuším), kterej zabrání tomu, aby po vypnutí motoru nevytekl olej z variátoru, ale nevím o nikom kdo to takhle řešil.

Problém s nima byl jen ze začátku produkce. Jeden z dodavatelů dodával špatné kusy. To se změnilo s náběhem 147čky. Taky jsem neslyšel o problémech s variátorem u 147ček a u novějších 156tek. Je to na výměnu jednou až dvakrát za životnost vozu (pokud to neplánuješ měnit do důchodu). Jinak dá se repasovat vratná pružina (unavená pružina je hlavním důvodem proč se nevrací do původní polohy hned po nastartování). Jakmile to olej propláchne, vrátí se zpět bez větších problémů.




Vyčerpávající odpověď :D Já jsem si říkal, že se na tom nemá co pokazit kromě pružiny nebo těsnení.
Uživatelský avatar
Hadislav
1,9 TD
 
Příspěvky: 198
Registrován: 31 bře 2007, 13:34
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hadislav » 12 kvě 2007, 07:45

Miloš156 píše:
Hadislav píše:Pokud je to tak, tak bych to neřešil. Mě to klepe někdy po nastartování max 5s, ale stačí lehce přidat plyn a je ticho. Variátor je zvláštní zařízení a existuje několik teorií, proč odchází do kytek. Ale stejně ti nikdo nezaručí, že třeba za 2000km to nezačne znovu. Někde na netu jsem četl, že to teoreticky jde vyřešit jednosměrným ventilem (kam se nasadí a kde se dá sehnat netuším), kterej zabrání tomu, aby po vypnutí motoru nevytekl olej z variátoru, ale nevím o nikom kdo to takhle řešil.

Problém s nima byl jen ze začátku produkce. Jeden z dodavatelů dodával špatné kusy. To se změnilo s náběhem 147čky. Taky jsem neslyšel o problémech s variátorem u 147ček a u novějších 156tek. Je to na výměnu jednou až dvakrát za životnost vozu (pokud to neplánuješ měnit do důchodu). Jinak dá se repasovat vratná pružina (unavená pružina je hlavním důvodem proč se nevrací do původní polohy hned po nastartování). Jakmile to olej propláchne, vrátí se zpět bez větších problémů.





Furt mě to vrtá hlavou. Nevíš, kde se dá sehnat ta pružina? Do toho bych klidně šel...
Uživatelský avatar
Hadislav
1,9 TD
 
Příspěvky: 198
Registrován: 31 bře 2007, 13:34
Bydliště: Brno

Příspěvekod Miloš156 » 12 kvě 2007, 23:30

Hadislav píše:Furt mě to vrtá hlavou. Nevíš, kde se dá sehnat ta pružina? Do toho bych klidně šel...

To ti nepovím. Četl jsem to na Alfa156.net fóru. Možná, pokud by se sehnal jeden zničenej a rozkuchal se, tak by se pak pružina poptala podle té vyndané.
98' 156 2,0TS 114Kw
Uživatelský avatar
Miloš156
1,8 TD
 
Příspěvky: 157
Registrován: 12 úno 2007, 19:58
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pribina » 13 kvě 2007, 16:08

Hadislave, nekde jsem ve webshopu videl primo repair kit na variator pro Alfy, ale uz nevim kde :(
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Příspěvekod Hadislav » 13 kvě 2007, 19:47

Mě by bohatě stačily znát parametry nové pružiny. Podle těch parametrů by se dala vyrobit pružina na zakázku. Bylo by to kolem litru s tím, že nejdražší je nastavit mašinu a samotná pružina pak stojí třeba 10Kč. Díky za odpovědi. Pohledám na netu a uvidím co se dá dělat. :D
Uživatelský avatar
Hadislav
1,9 TD
 
Příspěvky: 198
Registrován: 31 bře 2007, 13:34
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pribina » 14 kvě 2007, 17:28

no taky me to drndrndrn na volnobeh pekne s**e :finga:
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Příspěvekod gloom » 14 kvě 2007, 20:22

Pribina píše:no taky me to drndrndrn na volnobeh pekne s**e :finga:

Mě sere všechno, jen ne to drndrndrn. To už mám za sebou. :finga:
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Hadislav » 15 kvě 2007, 07:09

Mě taky dělá jenom na volnoběh. Při jízdě nevím protože jakmile se rozjedu, tak v interiéru všechno drnčí a mlátí. Navíc se už asi měsíc chystám něco udělat s koncovkou výfuku. Mám originál výfuk a nějak mi drnčí taky. Takže na rádiu volume doprava :supz:
Uživatelský avatar
Hadislav
1,9 TD
 
Příspěvky: 198
Registrován: 31 bře 2007, 13:34
Bydliště: Brno

Příspěvekod Richie » 15 kvě 2007, 07:42

Hadislav píše:Mě taky dělá jenom na volnoběh. Při jízdě nevím protože jakmile se rozjedu, tak v interiéru všechno drnčí a mlátí. Navíc se už asi měsíc chystám něco udělat s koncovkou výfuku. Mám originál výfuk a nějak mi drnčí taky. Takže na rádiu volume doprava :supz:


jojo ..to je univerzalni oprava...volume doprava..taky takle opravuju alfu :)
Richie
 

Příspěvekod Pribina » 15 kvě 2007, 11:24

no mi samozrejme taky jen na volnobeh, pri jizde ne :) co vam drnci v interieru, mi akorat uvolneny plast na patych dverich, jeste mou blbosti
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

PředchozíDalší

Zpět na Alfa 145/146 (930)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron