Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI
Hadislav píše:mahudo píše:a ešte jedna otázočka, môžem kľudne jazdiť , alebo to potrebuje urýchlenú výmenu?
Jde o to, že variátor pro svoji bezchybnou funkci potřebuje určitý množství oleje, ale ten se mu kolikrát nedostane. Při nastartování je dieselovskej zvuk jenom proto, že variátor je pootočenej do polohy pro vysoký otáčky a je vůle na ventilech. Jakmile se k němu dostane olej, tak se vrátí do potřebné polohy. Motor se tím nezničí a normálně s tím můžeš jezdit. Já mám po rozvodech, ale variátor ignoruju. Doba, kdy by se měl vyměnit se prý pozná podle toho, že klepe furt...
Hadislav píše:Pokud je to tak, tak bych to neřešil. Mě to klepe někdy po nastartování max 5s, ale stačí lehce přidat plyn a je ticho. Variátor je zvláštní zařízení a existuje několik teorií, proč odchází do kytek. Ale stejně ti nikdo nezaručí, že třeba za 2000km to nezačne znovu. Někde na netu jsem četl, že to teoreticky jde vyřešit jednosměrným ventilem (kam se nasadí a kde se dá sehnat netuším), kterej zabrání tomu, aby po vypnutí motoru nevytekl olej z variátoru, ale nevím o nikom kdo to takhle řešil.
Miloš156 píše:Hadislav píše:Pokud je to tak, tak bych to neřešil. Mě to klepe někdy po nastartování max 5s, ale stačí lehce přidat plyn a je ticho. Variátor je zvláštní zařízení a existuje několik teorií, proč odchází do kytek. Ale stejně ti nikdo nezaručí, že třeba za 2000km to nezačne znovu. Někde na netu jsem četl, že to teoreticky jde vyřešit jednosměrným ventilem (kam se nasadí a kde se dá sehnat netuším), kterej zabrání tomu, aby po vypnutí motoru nevytekl olej z variátoru, ale nevím o nikom kdo to takhle řešil.
Problém s nima byl jen ze začátku produkce. Jeden z dodavatelů dodával špatné kusy. To se změnilo s náběhem 147čky. Taky jsem neslyšel o problémech s variátorem u 147ček a u novějších 156tek. Je to na výměnu jednou až dvakrát za životnost vozu (pokud to neplánuješ měnit do důchodu). Jinak dá se repasovat vratná pružina (unavená pružina je hlavním důvodem proč se nevrací do původní polohy hned po nastartování). Jakmile to olej propláchne, vrátí se zpět bez větších problémů.
Miloš156 píše:Hadislav píše:Pokud je to tak, tak bych to neřešil. Mě to klepe někdy po nastartování max 5s, ale stačí lehce přidat plyn a je ticho. Variátor je zvláštní zařízení a existuje několik teorií, proč odchází do kytek. Ale stejně ti nikdo nezaručí, že třeba za 2000km to nezačne znovu. Někde na netu jsem četl, že to teoreticky jde vyřešit jednosměrným ventilem (kam se nasadí a kde se dá sehnat netuším), kterej zabrání tomu, aby po vypnutí motoru nevytekl olej z variátoru, ale nevím o nikom kdo to takhle řešil.
Problém s nima byl jen ze začátku produkce. Jeden z dodavatelů dodával špatné kusy. To se změnilo s náběhem 147čky. Taky jsem neslyšel o problémech s variátorem u 147ček a u novějších 156tek. Je to na výměnu jednou až dvakrát za životnost vozu (pokud to neplánuješ měnit do důchodu). Jinak dá se repasovat vratná pružina (unavená pružina je hlavním důvodem proč se nevrací do původní polohy hned po nastartování). Jakmile to olej propláchne, vrátí se zpět bez větších problémů.
Hadislav píše:Furt mě to vrtá hlavou. Nevíš, kde se dá sehnat ta pružina? Do toho bych klidně šel...
Hadislav píše:Mě taky dělá jenom na volnoběh. Při jízdě nevím protože jakmile se rozjedu, tak v interiéru všechno drnčí a mlátí. Navíc se už asi měsíc chystám něco udělat s koncovkou výfuku. Mám originál výfuk a nějak mi drnčí taky. Takže na rádiu volume doprava
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků