Stránka 4 z 6

PříspěvekNapsal: 21 led 2008, 17:57
od lizmen
ten variátor se mění s rozvodama....

PříspěvekNapsal: 21 led 2008, 21:30
od Miloš156
Ferrari00007 píše:Ja som menil hneď pri kúpe Seleniu 20K. Odvtedy je najazdených 2000 km a variátor učí benzňáka štekať dieslovým zvukom už asi týždeň :evil:
Rozvody som ešte nemenil. Tie sú na pláne za cca 2 týždne. Dá sa ten variátor pri výmene rozvodov vybrať ? Alfu som ešte nikdy nemal rozobratú a v ePERi to nieje jasné či to ide demontovať.
A ešte jedna vec... diagnostika zistila špatný signál od snímača polohy vačkovky. Motor však šlape ako hodinky. Má s tým niekto skúsenosti ? Obrázek Obrázek

Raději to vyměň zároveň s rozvodama. Špatný variátory byly až do roku 2000 u 156tky. Bylo to špatným dodavatelem

PříspěvekNapsal: 26 led 2008, 20:45
od Neoncek
oplati sa spravit preplach pri vymene oleja? to mi poradil jeden znamy, ze aby motor nemal dieslovy zvuk :-)

PříspěvekNapsal: 26 led 2008, 23:04
od Snooori
Neoncek píše:oplati sa spravit preplach pri vymene oleja? to mi poradil jeden znamy, ze aby motor nemal dieslovy zvuk :-)


No ani nie by som povedal, sak vidis aky olej ide z auta ked ho vypustis... :) ale tak no skusit mozes nic za to nedas... :D teda iba zaplatis naviac. Inak ale dieslovy zvuk, ja by som to ti to typoval na variator, kup si radsej niekde v fiat,alfa servise opravny kit na variator, nemusis zbytocne kupovat cely, unavuje sa tam iba taka jedna strunka, novy variator stoji tusim 4500 co som naposledy zistoval a opravny kit asi 300sk, tak to je troska rozdiel a vysledok stejny.. :)

PříspěvekNapsal: 27 led 2008, 12:35
od lukee
Výplach vyplachovacím olejem mi můj dvorní mechanik nedoporučil (je to strýc, a má malý servis). Radši nechat pořádně vykapat.

PříspěvekNapsal: 27 led 2008, 15:51
od Ferrari00007
máte niekto katalógové číslo na tú opravnú sadu variátora? Môj zásobovateľ nikde nepočul o takom čosi, a čo obsahuje pružinku a tefl.tesnenie to už vôbec nie. Inak zoženie aj nemožné, no toto je bez katalógového čísla úplná záhada.

PříspěvekNapsal: 27 led 2008, 17:00
od gloom
Ferrari00007 píše:máte niekto katalógové číslo na tú opravnú sadu variátora? Môj zásobovateľ nikde nepočul o takom čosi, a čo obsahuje pružinku a tefl.tesnenie to už vôbec nie. Inak zoženie aj nemožné, no toto je bez katalógového čísla úplná záhada.


díl č. 71715450 a stojí cca 120 Kč

PříspěvekNapsal: 28 led 2008, 08:44
od mahudo
Neoncek píše:oplati sa spravit preplach pri vymene oleja? to mi poradil jeden znamy, ze aby motor nemal dieslovy zvuk :-)


ja som pri výmene oleja kúpil čistič, nalial som to do starého oleja, nechal som auto na volnobeh asi 10 minút a potom vypustil.... Bolo pekne vidno, ako aj staré usadeniny idú von.
Bol to tuším nejaký Valvoline asi 2 dcl

PříspěvekNapsal: 21 úno 2008, 16:11
od Neoncek
tak som sa bol pytat v autorizovanom stredisku fiat v Banskej Bystrici (BBRENT) ze ci sa da u nich kupit kit na opravu variatora, lebo 5000 fakt naviac ku rozvodom nezozeniem, stastie ze sa to da menit zvlast, mimo rozvodov. Povedali mi ze take daco vobec nepredavaju, ze mi doporucuju kupit novy. dam to vymenit mozno cele ked bude zas stary klepat, ked budem menit olej, urcite do stareho dam aj ten pripravok na precistenie, nech z tade vyjdu sadze a setok bordel... dajte daky typ na nejaky eshop kde by som ten kit mohol dostat, najlepsie na SVK, dokonca ani v ELITe to nemali vobec. :-(

PříspěvekNapsal: 28 úno 2008, 07:16
od Ferrari00007
díl č. 71715450 a stojí cca 120 Kč[/quote]

ja som tiež zisťoval u niekoľkých predajcov či to pod týmto číslom existuje a nikto o tom nepočul... od ake firmy si to kúpil? (alebo v akom štáte...na Slovensku to nepoznajú :roll: )

PříspěvekNapsal: 28 úno 2008, 19:21
od gloom
Ferrari00007 píše:ja som tiež zisťoval u niekoľkých predajcov či to pod týmto číslom existuje a nikto o tom nepočul... od ake firmy si to kúpil? (alebo v akom štáte...na Slovensku to nepoznajú :roll: )


V eperu to normálně najdeš.
Obrázek
Má obsahovat nějaký kroužek a pružinku. Já koupil celý variátor. O této sadě jsem se dozvěděl od Marka a měl bys ji mít možnost objednat v každém autorizovaném servisu AR.

PříspěvekNapsal: 19 bře 2008, 08:47
od Jirgi
Ta sada mě samozřejmě těší, protože to klepání mě začíná srát. Nicméně po koupi a zjištění, v jakém stavu je drážkový řemen, jsem pro jistotu udělal co nejdříve rozvody. Teď řeším, co s variátorem. Předpokládám, že minimálně jeden řemen by musel dolů, aby šel vytáhnout. Prostě, má to cenu se do toho pouštět, nebo se s tím smířit čekat na výměnu rozvodů?

PříspěvekNapsal: 19 bře 2008, 08:53
od lukee
Jirgi píše:Ta sada mě samozřejmě těší, protože to klepání mě začíná srát. Nicméně po koupi a zjištění, v jakém stavu je drážkový řemen, jsem pro jistotu udělal co nejdříve rozvody. Teď řeším, co s variátorem. Předpokládám, že minimálně jeden řemen by musel dolů, aby šel vytáhnout. Prostě, má to cenu se do toho pouštět, nebo se s tím smířit čekat na výměnu rozvodů?


Nemá, počkej na výměnu rozvodů.

PříspěvekNapsal: 19 bře 2008, 09:17
od Jirgi
lukee píše:Nemá, počkej na výměnu rozvodů.


Sákriš. No co narobím.

PříspěvekNapsal: 19 bře 2008, 09:29
od lizmen
Jirgi píše:
lukee píše:Nemá, počkej na výměnu rozvodů.


Sákriš. No co narobím.
no jí bych nečekal,jako ten zvuk byl příšerný...mechoš musí shodit řemen a váčku co je blíže ke sklu.takže vymění těsnění víka ventilů vymění pružinku a teflonový kroužek na variátoru.cca šichta práce pokud ví kam šáhnout...já jsem na to koukal jak to měnil...sice to dělal dlouho bo to nikdy neviděl ale tedka mám klid a fajný zvuk benzínového motoru.... :finga: