výměna bubnů za kotouče

Vše o Alfě 145/146, údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod LiffEX » 03 srp 2009, 11:25

Hojte ldii, mám takový technický blbý dotaz.

Co bych potřeboval k výměně zadních bubnových brzd za kotoučové, zdaccelou nápravu s kotoučema, nebo by se ta moje náprava dala nějak "upgradovat" :) ??
Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark ročník 98
LiffEX
2,0 TS
 
Příspěvky: 386
Registrován: 25 bře 2009, 22:11
Bydliště: Ostrava - Vítkovice

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod DcSpeedi » 25 zář 2009, 01:43

upgrade ?

sežeň si ze stejného auta zadni nápravu s kotoučema
jiná možnost mi není známa
Uživatelský avatar
DcSpeedi
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 90
Registrován: 24 zář 2009, 11:25
Bydliště: Opava City

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod Marek » 25 zář 2009, 06:57

Nápravu mám. I s brzdiči a kotouči.
Obrázek
Uživatelský avatar
Marek
3,0V6
 
Příspěvky: 2016
Registrován: 13 úno 2007, 11:02
Bydliště: Ostravsko

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod DcSpeedi » 25 říj 2009, 23:01

ještě jsem si vzpomněl
tam je důležite mit rovnoměrný tlak mezi předkem a zadkem
z tohodle důvodu se davaji i na nové auta bubny dozadu takže pozor na to 8)
Uživatelský avatar
DcSpeedi
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 90
Registrován: 24 zář 2009, 11:25
Bydliště: Opava City

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod LiffEX » 26 říj 2009, 00:10

a jak zajistím rovnoměrný tlak??
Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark ročník 98
LiffEX
2,0 TS
 
Příspěvky: 386
Registrován: 25 bře 2009, 22:11
Bydliště: Ostrava - Vítkovice

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod mr.BSE » 26 říj 2009, 00:20

Rozdělovačem brzdného účinku?
jen tak tipuju... :oops:
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod DcSpeedi » 26 říj 2009, 20:19

Regulátor brzdového tlaku
většinou se dává na zadek 70% ale to se vůz od vozu liší
když to nahodíš (možná by stačilo přehodit naboje a nahodit kotouče - dle díry) vyřešíš ručku aověřit dimenzování tlaku což bude servis
Uživatelský avatar
DcSpeedi
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 90
Registrován: 24 zář 2009, 11:25
Bydliště: Opava City

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod mr.BSE » 26 říj 2009, 20:22

70% na předek, ne?
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod LiffEX » 26 říj 2009, 21:16

né, psal dobře, že na zadek.Pokaždé má větší sílu zadní část brždění.
Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark ročník 98
LiffEX
2,0 TS
 
Příspěvky: 386
Registrován: 25 bře 2009, 22:11
Bydliště: Ostrava - Vítkovice

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod mr.BSE » 26 říj 2009, 21:21

jak to, že se dřív sjede předek?
Proč sou na předku větší kotouče?
Proč dozadu "stačí" bubny, ale na předku jsou kotouče?
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod LiffEX » 26 říj 2009, 21:55

Podle mého náhzoru se to bere podle objemu motoru, též nehcápu, proč u 1.4TS jsou ještě bubny, ale od 1.6 nahoru jsou kotouče. Konstruktéři měli asik pocit, že ty bubny v zdau na 1.4TS stačí. kotouče se lépe chladí a mají lepší "sílu" brždění, ale na tak "slabý" motor prý stačí bubny..
Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark ročník 98
LiffEX
2,0 TS
 
Příspěvky: 386
Registrován: 25 bře 2009, 22:11
Bydliště: Ostrava - Vítkovice

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod DcSpeedi » 26 říj 2009, 23:23

myslel jsem to ze 100% v zadu je jen 70%

důvodem proč je v předu více tlaku je ten, že
většina aut ma motor v předu a při brždění se všechna váhá přenáší na předek a v to v případě rovneměrného tlaku se zadní brzdy bloknou dříve jak přední což je špatně

ten rozhodující faktor je váha a výkon

u slabšich motoru je výměna za kotouče naprosto zbytečná, když jsou bubny v dobrém stavu tak postačují
Uživatelský avatar
DcSpeedi
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 90
Registrován: 24 zář 2009, 11:25
Bydliště: Opava City

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod LiffEX » 26 říj 2009, 23:32

já zjišˇi informace kvůli estetickému upgradu :) kotouče vypadají líp ja bubny :D:D
Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark ročník 98
LiffEX
2,0 TS
 
Příspěvky: 386
Registrován: 25 bře 2009, 22:11
Bydliště: Ostrava - Vítkovice

Re: výměna bubnů za kotouče

Příspěvekod mr.BSE » 26 říj 2009, 23:41

aha, tak to sme si nerozumněli, já sem bral celkovej účinek jako 100%, takže sem myslel, že z celku bude 70% vpředu a 30% vzadu.
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno


Zpět na Alfa 145/146 (930)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků