Stránka 1 z 2

Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 30 lis 2009, 12:08
od LiffEX
Už nějaký ten měsíc řeším problém s topením a vším kolem něj. Nefunguje mi to ani na jednu rychlost, prostě to nejede, nefoká studeno, teplo, prostě nic.
Včera jsem byl u Mirka155 a 4 hodiny jsme to vše rozebírali proměřovali.
1)kontrola veškerých pojistek vevnitř i v motoru
2)zjištění zda není ventilátor(motor) v háji)
3)výměna ovládání rychlosti na "palubce"
4)výměna ovládání vnitřního okruhu a klimy
5)výměna odporů v tunelu
6)proměření veškerých možných drátů, kabelů, apod.

výsledek=nulový!

Zjištěno, že do ventilátoru jde pouze indukční napětí.
Pouze jsme narazily nejspíš na řídící jednotku ke klimatizaci, do které vede a vychází strašně mnoho kabelů jak k ovládání, tak k odporům a ventilátoru.

Tudíž nás napadlo zkusit prohodit jen tu řídící jednotku, pokud to pofičí je jasno,a le pokud ne, tak už si nevíme rady a budeme to muset nějak dořešit.
Má někdo z Vás nějaký nápad či zkušenost?

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 30 lis 2009, 13:17
od lukee
Zkoušels napojit ventilátor topení přímo na baterku, jestli se roztočil? Jestli máš automatickou klimu, tak při přepnutí na Auto se rychlost ventilátoru reguluje automaticky podle nastavené teploty = nejspíš tou jednotkou klimatizace. Jo a můžeš poslat návod, jak ses dostal k ventilátoru topení? Opravdu jsi musel shodit celý spodek palubky?

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 30 lis 2009, 14:53
od LiffEX
no to už jsme vyzkoušeli, ventilátor byl napojen přímo na baterii a roztočil se, momentálně ho mám napojený na spínač, že je mohu zapnout, ale pouze na nejvyšší rychlost.

A ano musel jsem shodit celý spodek palubovky. Celkem prdel, ale já už to dělal několikrát, tak to byla hračka :D:D

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 03 led 2010, 21:20
od XxX Vitouch XxX
nazdárek živím se auto elektrikou a parkrat sem se stím setkal,ve dvou případech to byla pojistková skřín,která vyhorela .jednou se to stalo pravdepodobne nevymeneným pylovým filtrem kerej byl na kašu a ventilátor se přemáhal ho přefouknout,zvíšil se proud a nespávná pojiska (silnější )nepraskla a shořela měděná cesta v pojiskovce,ale hodně často bývají vadné odpory ,nebo triak kerí snižuje richlost,nebo přepínač richlosti.
jestli mívaš cestu kolem brna tak ti to mužu skouknout

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 03 led 2010, 22:58
od LiffEX
Tak vše je vyřešeno, všechno fouká, teplo i studeno..jen se nemůžu zbavit mlžení oken.. a to mlží ve velkém stylu.. vzduch foukám jen na přední okno, teplotu na maximum+ , tím jsem mi přední okno vůbec nemlží, okna na dveřích řidiče a spolujezdce se mlží všude, jen né v místech výhledu na zrcátka.. jinak zadní oboje dveře, a zadní okno kufru.. Neví někdo co s tím?? jinak pylový filtr tam už nemám, jezdím bez něj na doporučení známého, že v zimě je tam na nic :D

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 04 led 2010, 09:41
od lukee
Čoveče, něco je špatně, já se nemlžím ani když je v autě víc lidí. Nevím, jestli má karoserie nějaké odvětrávání ale 145 má úplně na zadním sloupku takové průduchy (pár škvír na každém sloupku), tak si myslím, že to zabezpečuje proud vzduchu v kabině a tím pádem se to nemlží. Tak se koukni, jestli to třeba nemáš ucpané. Kabinový filtr používám uhlíkový z Aukra za 100 Kč - z jedné strany má jakýsi ten černý karbonát, z druhé strany je bílá bavlna. Zatím jsem s ním spokojený, mám ho tam cca už rok. Faktem taky je, že co jsem kabinový filtr vyměnil, už mi nevyhazujou pojistky větráku - kdysi jsem je měnil tak 5x do roka.

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 04 led 2010, 22:20
od LiffEX
Odvětrávání ve 146 nevím nevím kde, ale pod podlahou jsou vlastně díry na odtok.. Ale mlží se to strašně, i když jedu sám :D:D a ve více lidí to mlží mnohem rychleji :D

PříspěvekNapsal: 05 led 2010, 00:53
od .mycTD
146 ma odvetrani pod hranou kufru, ale to si myslim, ze nebude mit vliv na tvuj problem

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 05 led 2010, 02:38
od LiffEX
Nooo, tak to jsem v háji..páč mě to celkem štve, ale aspoň, že vidím na cestu :D:D

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 05 led 2010, 09:37
od lukee
A funguje ti správně klapka přepínání vnitřní/vnější ventilace? Na vnitřní okruh to má větší tendenci se zamlžovat, tak jestli ji nemáš zaseklou?

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 05 led 2010, 18:19
od gloom
LiffEX píše:Nooo, tak to jsem v háji..páč mě to celkem štve, ale aspoň, že vidím na cestu :D:D

Jsem na to stejně. Ventilátor pořád na 4 a s... na to.

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 05 led 2010, 20:22
od Hrnec
Mi to dělá taky, ale né tak moc. Asi máte pravdu, že to bude tím odvětráním, protože když otevřu trochu okno tak mlžení zmizne.Tak se na to budu muset kuknut.

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 05 led 2010, 21:17
od LiffEX
Pokud jde o klapku na vnitřní a vnjěší okruh, tak bohužel nevím kde se nalézá,a le řízena je elektronicky přes to tlačítko, ne?! Když mám nejvyšší rychlost a sepnu tlačítko an vnitřní okruh, tak jakoby ten větrák stichne. Není tolik slyšet

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 05 led 2010, 22:05
od lukee
LiffEX píše:Pokud jde o klapku na vnitřní a vnjěší okruh, tak bohužel nevím kde se nalézá,a le řízena je elektronicky přes to tlačítko, ne?! Když mám nejvyšší rychlost a sepnu tlačítko an vnitřní okruh, tak jakoby ten větrák stichne. Není tolik slyšet


U mě to má přesně opačný efekt - když stisknu knoflík vnitřního okruhu, rožně se LEDka a větrák o cosi zrychlí - asi má míň práce s vnitřním okruhem než sání z venku.

Re: Topení, ventilátor a vše s tím spojené

PříspěvekNapsal: 05 led 2010, 22:09
od LiffEX
Tak to je na prd..teď otázka jak to má být :D:D Ale tvůj případ mi přijde celkem logický.. Ale na druhou stranu jsem z toho zmaten.. Může nám někdo pomoci? pokud tedy má vnitní okruh utišit větrák, tak tím pádem to mám dobře, ale pokud to je naopak, že venkovní okruh má být tišší, tak tím pádem to mám špatně a musím mít zapnuté tlačítko.. Tak jak to tedy je?