Ahoj vsem
Mam takovy mensi problem se svoji Alfakarou 146, tak bych potreboval poradit (prekvapive )
Dneska jsem si ji mel vyzvednout ze servisu, kde travila leto kvuli zadrene hrideli v motoru - pokud by nekoho zajimala tahle strasidelna storka, tak rad nekdy povypravim - a co se nestane. Borec me chce vzit na zkusebni jizdu, takze sedneme do auta, on nastartuje, vsechno dobry, motor bezi - akorat ze nejde zaradit zpatecka, pri pokusu ji tam dat se ozyvaji prevody jak o sebe narazi, no asi ten zvuk znate - proste jako kdyz se snazite zaradit bez seslapnute spojky. (Spojku samozrejme seslapnutou ma.) Ostatni rychlosti se zdaji byt dobry, ale radil on, ne ja, takze nevim jak dobre/spatne tam jdou.
Vysvetleni - pry je opotrebovana lamela spojky a chtelo by vymenit spojku celou, odhad ceny 5700 za spojkovou sadu (praci mam diky bonusu od EuroCaru zadara).
Takze mam par otazek a doufam, ze mi zdejsi znalci pouzou Pro zacatek, nejak mi nejde do hlavy, jak to muze byt zpusobeny opotrebovanim te lamely - predstavoval bych si, ze kdyz by byla ta spojka uz nejak "sjeta", tak by spis pri jizde prokluzovala a spatne prenasela tah z motoru na prevody. Naproti tomu ted to vypada, ze naopak nejde ta spojka uvolnit a tah se prenasi i kdyz je spojka seslapnuta. Muze mi tohle nekdo vysvetlit?
Za druhy, co jsem se rychle dival na net, tak jsem nasel ty spojkovy sady i vyrazne levnejsi nez tech 5700 - Valeo za 4800, Starline za 3400, Automedik za 3400 a LUK dokonce za 3000. Neznate nejaky dobry servis (Brno a okoli), kde bych mohl usetrit tim, ze si sadu koupim sam, a necham si ji od nich jenom vymenit? Pripadne je tohle job, ktery by (prumerne zdatny ) clovek zvladl sam? A samozrejme, mate nekdo zkusenosti s tema znackama sad, co jsem nasel, a muzete nejakou bud doporucit, nebo naopak pred ni varovat, abych si ji nemusel za pul roku menit znova?
Predem diky
Yos.