Problemy s razenim zpatecky

Vše o Alfě 145/146, údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod Yossarian » 12 říj 2010, 15:01

Ahoj vsem
Mam takovy mensi problem se svoji Alfakarou 146, tak bych potreboval poradit (prekvapive :D )
Dneska jsem si ji mel vyzvednout ze servisu, kde travila leto kvuli zadrene hrideli v motoru - pokud by nekoho zajimala tahle strasidelna storka, tak rad nekdy povypravim - a co se nestane. Borec me chce vzit na zkusebni jizdu, takze sedneme do auta, on nastartuje, vsechno dobry, motor bezi - akorat ze nejde zaradit zpatecka, pri pokusu ji tam dat se ozyvaji prevody jak o sebe narazi, no asi ten zvuk znate - proste jako kdyz se snazite zaradit bez seslapnute spojky. (Spojku samozrejme seslapnutou ma.) Ostatni rychlosti se zdaji byt dobry, ale radil on, ne ja, takze nevim jak dobre/spatne tam jdou.
Vysvetleni - pry je opotrebovana lamela spojky a chtelo by vymenit spojku celou, odhad ceny 5700 za spojkovou sadu (praci mam diky bonusu od EuroCaru zadara).
Takze mam par otazek a doufam, ze mi zdejsi znalci pouzou :D Pro zacatek, nejak mi nejde do hlavy, jak to muze byt zpusobeny opotrebovanim te lamely - predstavoval bych si, ze kdyz by byla ta spojka uz nejak "sjeta", tak by spis pri jizde prokluzovala a spatne prenasela tah z motoru na prevody. Naproti tomu ted to vypada, ze naopak nejde ta spojka uvolnit a tah se prenasi i kdyz je spojka seslapnuta. Muze mi tohle nekdo vysvetlit?
Za druhy, co jsem se rychle dival na net, tak jsem nasel ty spojkovy sady i vyrazne levnejsi nez tech 5700 - Valeo za 4800, Starline za 3400, Automedik za 3400 a LUK dokonce za 3000. Neznate nejaky dobry servis (Brno a okoli), kde bych mohl usetrit tim, ze si sadu koupim sam, a necham si ji od nich jenom vymenit? Pripadne je tohle job, ktery by (prumerne zdatny :-D ) clovek zvladl sam? A samozrejme, mate nekdo zkusenosti s tema znackama sad, co jsem nasel, a muzete nejakou bud doporucit, nebo naopak pred ni varovat, abych si ji nemusel za pul roku menit znova?
Predem diky

Yos.
Yossarian
1,4 TS
 
Příspěvky: 28
Registrován: 10 říj 2010, 13:57
Bydliště: Brno

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod carsch » 13 říj 2010, 00:22

Tak starline nebo jak se to pise rozhodne nebrat..

a co se tyce zpatecky.. to je nemoc snad vsech italu, mam doma 2 146ky a jeste k dalsim 3 mam pristup a u vsech to tak nekdy dela.. staci zaradit za 1 a trosicku cuknout s autem a zpatecka tam de sup sup. Pokud ne tak můžou být zkřížený, zaseklý lanovody nebo posraný (ruplý) to plastový kurvítko který převádí převod z šaltpáky do lanovodů. Nebo mohl jeden lanovod vypadnout.. tj taky možnost a stačí ho zasunout z5..
Ale de o to jaký máš motor, neměly to takto všechny... já se bavím o TSkách
www.Carsch-auto.cz
Chrysler Grand Voyager III 2,5CRD
Lancia Lybra 1,8 VVT
Ex:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Lancia Kappa 2,4 TDS, 2,4 JTD 2X, SW 2,4i
Alfa Romeo 166 2,0 Ts
Alfa Romeo 156 2,0 Ts
Alfa Romeo 146 1,6 Ts Sportpaket
2X Cagiva Mito
Uživatelský avatar
carsch
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 116
Registrován: 28 dub 2010, 16:24
Bydliště: Brno

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod mr.BSE » 13 říj 2010, 06:15

Dej Valeo 8)
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod Pribina » 13 říj 2010, 09:16

spojku bych resil Valeo, sam ji mam a v pohode a co se tyce servisu tak V-Brothers v Nove Vsi, coz je 30km od Brna
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Příspěvekod .mycTD » 13 říj 2010, 09:57

pokud rozeberes jetou spojku, tak je mozne, ze po slozeni uz chodit nebude, taky se mi to stalo.
a sam bych ji rozhodne nemenil -bez poradneho heveru a praxe je to hrozna mrdacka.
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod Yossarian » 13 říj 2010, 16:00

Takze Starline radsi ne? Ok, uz si pisu :D
Valeo uz jsem nekde videl jako doporucenou znacku, a co ten LUK? Zkousel to nekdo?
Jinak je to 146ka, motor 1.8 TS.

To Carsch: Tam jsou nejaky lanovody? Co jsem se dival do servisniho manualu co jsem kdysi ztahnul z netu (bohuzel anglicky) tak to vypada ze je tam jenom nejaky tahlo od paky az k prevodovce - ale je mozny ze se divam blbe :P :D
Yossarian
1,4 TS
 
Příspěvky: 28
Registrován: 10 říj 2010, 13:57
Bydliště: Brno

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod Yossarian » 13 říj 2010, 16:06

Pribina píše:spojku bych resil Valeo, sam ji mam a v pohode a co se tyce servisu tak V-Brothers v Nove Vsi, coz je 30km od Brna


A kde tam ty V-Brothers najdu? Nemas na ne nejaky kontakt? Na netu jsem je bohuzel nenasel.
Diky
Yossarian
1,4 TS
 
Příspěvky: 28
Registrován: 10 říj 2010, 13:57
Bydliště: Brno

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod Pribina » 14 říj 2010, 09:39

jsou primo naproti plaveckeho bazenu vedle hospody. To poznas, na dvore stoji dost italskych aut :)
Kontakt je 777 728 117 pan Vyskocil.
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod Dave_Pv » 14 říj 2010, 13:13

A jinak to jede normálně? Hned bych to neházel na spojku. Spíš ty lanovody :o
Alfa romeo 146 TD , rv 97
Uživatelský avatar
Dave_Pv
1,9 JTD
 
Příspěvky: 278
Registrován: 27 kvě 2007, 23:14
Bydliště: Prostějov, přes týden Ostrava

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod Yossarian » 18 říj 2010, 11:20

Tak nakonec jsem si rekl, ze je tu spojku necham vymenit, i kdyby to tou spojkou treba nebylo - meli motor venku, kdyz mi tam delali hridel, takze kdyz mi rikali, ze je ta spojka uplne sjeta, tak to asi videli na vlastni oci, a tim padem by asi byla potreba vymenit driv nebo pozdejc. No a do konce mesice u nich porad mam slevu na praci (1Kc za hodinu - za tohle jsem fakt vdecnej, to mi uz usetrilo peknych par kacek :mrgreen: ), tak at to mam z krku :-D
No a dneska jsem si tu svoji Alfakaru vyzvedl a v pohode, radi dopredu i dozadu, a je fakt poznat na pedalu, ze je tam ta spojka nova, je to tvrdy jak ... neco hodne tvrdyho :finga: Doted jsem od nich mel nahradni auto - Volkswagena Polo - a je to teda rozdil, ale jede to moc pekne :driver:
Jo a ptal jsem se borce, co za znacku mi tam daji - pry Sachs. Co myslit?
Jinak starou spojku jsem si nechal nalozit do auta, tak se pak na ni mrknu a zkusim sem dat i par fotek, pokud prijdu na to jak :finga:
Yossarian
1,4 TS
 
Příspěvky: 28
Registrován: 10 říj 2010, 13:57
Bydliště: Brno

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod mr.BSE » 18 říj 2010, 17:54

Sachs je cajk 8)
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod Yossarian » 18 říj 2010, 18:12

mr.BSE píše:Sachs je cajk 8)


Tak to je fajn :D

Hele, kdyz jsem dneska rano jel za servisu do prace, tak pedal spojky byl dost dole, odhadem tak deset az patnact centaku nad podlahou a kdyz jsem ho mackal, tak celou cestu dolu byl pekne tuhej a muzel jsem na nej poradne tlacit. Ale ted odpoledne, kdyz jsem jel z prace domu, tak uz mi prislo, ze pedal je o neco vys, a cast cesty nekladl odpor skoro vubec a az po seslapnuti o nejakych deset - patnact centimetru zase ztuhnul. Co to je? To si ta nova spojka nejak seda? Nebo muzu mit zavzdusnenou hydrauliku?
Jinak razeni zustava bez problemu 8)
Yossarian
1,4 TS
 
Příspěvky: 28
Registrován: 10 říj 2010, 13:57
Bydliště: Brno

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod gloom » 27 říj 2010, 21:52

Těžko říct. Já když jsem nechal vyměnit spojku, tak první km byly jako bych šlapal do hovna. Po pár km bylo vše jako před výměnou.
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod Yossarian » 05 lis 2010, 09:44

Par fotek stare spojky:
Spojkovy kotouc:
http://img207.imageshack.us/img207/3572/spojka001.jpg
http://img830.imageshack.us/img830/5462/spojka002.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/5287/spojka003.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/4199/spojka004.jpg
Pritlacny kotouc:
http://img44.imageshack.us/img44/1365/spojka005.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/1705/spojka006.jpg
http://img249.imageshack.us/img249/9776/spojka007.jpg
http://img209.imageshack.us/img209/4523/spojka008.jpg
A spojkovy kotouc z profilu :-D
http://img829.imageshack.us/img829/5958/spojka009.jpg
Mimochodem meril jsem si tloustku mikrometrem - kdyz jsem ho moc neutahoval, bylo to nejakych 6.5 mm a kdyz jsem ten mikrometr utahnul tak jsem se dostal pod 6, limit pro pouzitelnost spojky podle manualu je 6.3 :mrgreen: Takze asi bylo uz fakt nacase :mrgreen:
Jinak pedal je porad mekky, uz se mi ani sam od sebe nevraci, takze je to asi fakt zavzdusneny, doufam, ze o vikendu to stihnu odvzdusnit. Ale hlavne ze to jezdi :driver: :mrgreen:
Yossarian
1,4 TS
 
Příspěvky: 28
Registrován: 10 říj 2010, 13:57
Bydliště: Brno

Re: Problemy s razenim zpatecky

Příspěvekod Yossarian » 07 lis 2010, 21:41

Tak jsem si dneska chtel odvzdusnit spojku, ale rekl bych, ze jsem to moc nezvladl :mrgreen:
K valci jsem se dostal bez problemu, ale jak jsme ovzdusnovali jak chteli, tak pedal vubec neztuhnul, ale misto toho je ted uplne mekkej, staci se ho dotknout a hned spadne sam az na podlahu a zustane tam, a se spojkou to ani nehne, no hruza :hang: Resil jsem to s tatkou po telefonu, pak se sousedem, co si obcas dela veci na aute sam, a ani jeden z toho nebyl moc moudrej, pry nejspis povolilo tesneni v nekterym z tech dvou hydraulickych valcu :evil: Takze zitra si to necham odtahnoiut do servisu - at mi aspon zjisti, v kterym z nich to je, pokud by to byl ten pod baterkou, tak bych to snad i zvladl vymenit sam (doufam :mrgreen: ), pokud ten na pedalu tak bych to asi nechal na servisu.

To be continued...
Yossarian
1,4 TS
 
Příspěvky: 28
Registrován: 10 říj 2010, 13:57
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Alfa 145/146 (930)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron