alfička začíná zlobit

Vše o Alfě 145/146, údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

alfička začíná zlobit

Příspěvekod lizmen » 13 čer 2011, 18:05

zdarec,začali s eobjevovat problémy...když mám studený motor tak to šíleně vrže,zhodili jsme řemen agregátů a zjistili jsme že v motoru to není,takže to vypadá na servo čerpadlo,poněvadž dkysi dávno mě střelila hadice od serva a několik kilometrů jsem musel jet do servisu bez oleje,(celkem se mi to stalo asi 3 krát protože omrdali hadici vysokotlakou) takže jsem ho nejspíš přidřel,po zahřátí to přestane...dalš průser co mám je,že když stojíma a dávám tomu na plyn tak při návratu zpět na volnoběh cosi jakoby zvonilo,mysel jsem si že to dělá výfuk ale nedělá...může to být spojka?protože mám už 165 000 Km nalítáno a spojka je od novoty....3 průser je ten,že když je studený motora nastartuju tak se mi rožne kontrolka mazání ale po 3 sekundách to zhasne,měnil jsem filtr olejový i olej ale nic pořád nepoáhá,tlak oleje prostě někam přes noc zmizne a ráno čerpadlo musí natlačit tlak znova,jde to i slyšet že po těch 3 sekundách motor dostane olej...máte nějaké rady?nebo nevíte o někom,o nečem jak to dát do vyřešit?popřípadě jestli někomu neleží na alfičku doma díly? :|
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod lukee » 14 čer 2011, 14:26

Čau, nerad to říkám, ale to zvonění by mohlo mít co do činění s nedomazáváním motoru (tvůj poslední problém) :( . Dokud je čas, nech na zvedáku shodit olejovou vanu a omrknout ložiska kliky. Spojka to nebude, když je rozsypaná lamela tak bys nejel a ložisko se ozvývá většinou jen při používání pedálu, kdy na něj působí axiální síla.
http://www.alfisti.cz/index.php?link=cuore-technika-motory:
Po cca 30.000 km začne mít motor zvláštní „kovový“ zvuk, ale pořád pojede jakoby nic. Pak půjde za studena pořád stejně, ale jak se zahřeje, začne se ten zvuk ztemňovat a bude hlubší a hlubší až bude slyšet zřetelný tlukot. To už je klikovka zkroucená a jedinou možnou opravou bude její výměna.


Řízení je na olej taky choulostivé.
939, 930, 167
Motociclo: Moto Guzzi Stelvio 1200
Uživatelský avatar
lukee
Site Admin
 
Příspěvky: 1589
Registrován: 12 úno 2007, 07:48

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod lizmen » 14 čer 2011, 19:47

lukee píše:Čau, nerad to říkám, ale to zvonění by mohlo mít co do činění s nedomazáváním motoru (tvůj poslední problém) :( . Dokud je čas, nech na zvedáku shodit olejovou vanu a omrknout ložiska kliky. Spojka to nebude, když je rozsypaná lamela tak bys nejel a ložisko se ozvývá většinou jen při používání pedálu, kdy na něj působí axiální síla.
http://www.alfisti.cz/index.php?link=cuore-technika-motory:
Po cca 30.000 km začne mít motor zvláštní „kovový“ zvuk, ale pořád pojede jakoby nic. Pak půjde za studena pořád stejně, ale jak se zahřeje, začne se ten zvuk ztemňovat a bude hlubší a hlubší až bude slyšet zřetelný tlukot. To už je klikovka zkroucená a jedinou možnou opravou bude její výměna.


Řízení je na olej taky choulostivé.
olej v mojí alfici nebyl nikdy pod ryskou..takže klika to určitě nebude....auto jsem kupoval když mělo 74 tis.a byla k tomu serviska,od té doby tam je vždy dostatek...to zvonění je si mxyslím spojka...(ložisko) protože už nějakou dobu se mi húře řadí a cítím jak se otírají zuby..prostě nepadá to tam lehce už...byly udělány rozvody,variátor..tedka je ticho motor běží krásně,táhne suprovně...vyměním spojku a uvidíme....
i dkyž může to být i tvoje rada..dokud dovnitř nevlezeš tak nevíš...ale při najetí 166 tis Km si myslím že na kliku to je docela brzy...moje alfa je po faceliftu poslední verze rok výroby 03/2000...zacházelo se s ní slušně...nikdy jsem netočil otáčky za studena do plna jak někteří prasáci.mmch ten článek co jsi přidal je od jednoho ´jakoby´ odborníka na alfy...taky jsem o něm četl a jen alfy urážel,a ztarpňoval......ale díky za radu..... :D
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod lukee » 15 čer 2011, 08:32

No kdyby to byla spojka, byla by to určitě ta šťastnější oprava 8) Mimochodem, já jezdím pořád na původní spojku a auto má už skoro 250 tisíc km - do 90tkm, kdy byla dovezena z IT a měla důkladně vedenou servisku, výměna spojky zapsána nebyla, pak to měl známý a ten spojku taky neměnil, já to mám od 150tkm a zatím jsem se spojkou nic nedělal.
939, 930, 167
Motociclo: Moto Guzzi Stelvio 1200
Uživatelský avatar
lukee
Site Admin
 
Příspěvky: 1589
Registrován: 12 úno 2007, 07:48

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod Pribina » 15 čer 2011, 09:25

lukee: to zalezi, ja menil spojku ve 160 tisicich, predchozi majitel jezdil 90% mesto (Milano) takze same rozjizdeni atd.
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod lizmen » 24 čer 2011, 21:52

takže je to přesně naopak ,než jsme si s mechnaikem mysleli,teďka ten kravál se začal zvětšovat za studena,už to i dělá když je motor zahřátý,v okruhu agregátů to není,prootže jsme sundali řemen a řve to i když je to zahřáté,tak do prdele fakt už jedině olejové čerpadlo jinak nevím...podotýkám že je vše nové,od kladek,rozvodů,tekdka už i nový olej v servu 8) a jedno servo mi nadbývá,kdyby někdi chtěl servo tak dejte vědět,můžete poradit co může to ještě způsobovat za studena i ikdyž je motor zahřátý to vrzání a ryčení..jak je teplota vody na 90stupních tak to utichne..ale pořád tam něco slyší...za studena po ránu se rozsvítí mazání ale po třech sekundách to zahsne jak dostane motor olej a jde to i slyšet,jak jsem psal výše..prosím pištěe tipy co a jak..protože to je asi největší mocuha tedka která mě trápí na alfičce..a je to záhada.... :axe:
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod PEDRO » 26 čer 2011, 17:54

vyzkoušej sundat víko ventilů a zkontroluj těsnění
mi to taky pískalo jako kdyby někde dřela kladka nebo řemen sundal jsem víko a těsnění bylo úplně steřelé a olej byl i na svíčkách
kupil jsem nové těsnění vyměnil a bylo po pískání
taky sem tomu nevěřil ale poradili mi to v AF centru
Alfa Romeo MITO QV
Alfa Romeo GT -ex
bejvalka-AR 145 1.6TS Pedro spomal ty nám ujíždíš :-)
Uživatelský avatar
PEDRO
2,0 TS
 
Příspěvky: 389
Registrován: 13 úno 2007, 16:14
Bydliště: Rychvald

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod lizmen » 26 čer 2011, 18:44

PEDRO píše:vyzkoušej sundat víko ventilů a zkontroluj těsnění
mi to taky pískalo jako kdyby někde dřela kladka nebo řemen sundal jsem víko a těsnění bylo úplně steřelé a olej byl i na svíčkách
kupil jsem nové těsnění vyměnil a bylo po pískání
taky sem tomu nevěřil ale poradili mi to v AF centru
jenže ten zvuk jde od rozvodového kola kliky...ve čtvrtek jedu sundávat s mechanikem vanu,tak uvidíme jestli něco nenajdem.
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod PEDRO » 29 čer 2011, 22:27

jj i mi to šlo slyšet od rozvodů
jen říkám co mi poradili v AF a bylo to pak ok
Alfa Romeo MITO QV
Alfa Romeo GT -ex
bejvalka-AR 145 1.6TS Pedro spomal ty nám ujíždíš :-)
Uživatelský avatar
PEDRO
2,0 TS
 
Příspěvky: 389
Registrován: 13 úno 2007, 16:14
Bydliště: Rychvald

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod lizmen » 21 črc 2011, 18:53

problém vyřešen... :D sice to je kuriozní ale je to tak,to vrzání způsobovala trochu promáčklá vana oleje,nasávací potrubí bylo vyhnuté ,tím pádem to nasávalo vzduch a takhle to vrzalo..vanu jsem vyklepaly a je zase krásně ticho i za studena...
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod lizmen » 26 říj 2011, 20:54

tak přidávám popis dalšího problémusice mě už to trápí asi dva roky ale ještě jsem nepřišel na závadu...nebo spíš nebyl čas p,dokud to jezdí tak nechchu do toho jebat,už to tu někdo psal ale tuším..auta za studena...neakceleruje.(jako by to jelo na 3 válce).jede jakž takž..jak se zahřeje cca na 80 stupnu voda tak najednou alfa ožije..někdy s emi stává že když šlápnu na plyn tak auto nereaguje na plyn a jako by se dusilo a pomalu akcelerovalo,jak to prošlápnu tak to přestane...(sundali jsme klapku vyčistili,reset jednotky,polohy klapky,pomohlo to ale pak se to objevuje zase).Co mě jsem nechápal další věc je ta,že tak yauto jede podle počasí...je li tak do těch5 stupnu tak auto netáhne,jel li nad 5 tak to jede dobře docela za studena...to bych ani tak neřešil...po zahřátí na těch 80 stupnu vody se to nějak srovná a pak to jede...zjištoval jsem příčiny...pak jsem zjistil že tam je ještě něco jako EGR ventil jako u dieslů....je pod klapkou a pouští to sajrajt do sání..možná je to zasrané bordelem či co.zajímalo by mě jestli nemá někdo s tím zkušenosti nebo někdo neřešil podobný problém..na foru alfa owners.com psali že to dělá právě ten ventil těchspalin ale není to levná záležitost sotjí 3500 a krokový motorek stojí 5000 takže potřbeuju to nějak ošefovat at nekupuju najednoudvě věci....jo a zapoměl jsem ještě dodat že když držím pedál ve stejné pozici okolo 1600 otáček a tak to záčne kolísat otáčkoměr,nahoru a dolů,jako by nevědel kde mám pedál...už jsem uvažoval o tom krokáči ale potřebuji to první vyzkoušet,pokud někdo bude ochoten klapku semnou rpohodit na zkoušku....na diagu je vše ok i podle hodnot takže nevím co už,žádné chyby nic.lambda jede výborně..... :axe: cuoresportivo forever
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Příspěvekod .mycTD » 26 říj 2011, 21:01

krokac mas asi soucasti klapky, ze?
nema aspon extra konektor, aby jsi ho mohl zkusit odpojit?
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re:

Příspěvekod lizmen » 26 říj 2011, 21:05

.mycTD píše:krokac mas asi soucasti klapky, ze?
nema aspon extra konektor, aby jsi ho mohl zkusit odpojit?
jo krokáč je součást klapky....a nahoře řj...sice se to dá rozebrat ten krokáčnemá to zvlášt konektor...,jsme to čistili mazali...ale nic furt...
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod carload » 31 říj 2011, 15:50

Zdravím vás
Již přes rok testujeme úpravy a komponenty motorů alfa romeo TS 1.6 - 2.0 TS a jejich možné úpravy a obnovení díky novým technologiím které nabízíme pouze u nás .
U všech námi kontrolovaných a motorů při go byla zjištěna konstrukční vada na komponentech v blocích motorů
Naše řešení eliminace radiálně axiálních vůlí jenž vznikají na ojnicích při chodu motoru a díky km průběhu se jejich vůle stále zvyšuje až dojde ke stále opakující se závadě zadření motoru na ojničních čepech .
Další v nabídce je úprava mazaní motoru TS s možností montáže jet komponentů pro dokonalé mazaní bloku motoru a úpravě olejového čerpadla pro zvýšení výkonu při volnoběžných otáčkách a to i při dosažení továrního maxima tlaku čerpadla .
Provádíme generální připravy bloků motorů na zakázku pro váš typ alfy romeo s inovacemi Carload 2011 pro následovnou výměnu na vašem vozidle výměným způsobem komponentu dle opotřebení .
V případě vašeho zájmu kontatktujte technika Alfa Romeo - Tomáš Váňa tel 732279322 nebo na email
carload
1,4 TS
 
Příspěvky: 27
Registrován: 31 říj 2011, 15:09

Re: alfička začíná zlobit

Příspěvekod lizmen » 31 říj 2011, 19:05

carload píše:Zdravím vás
Již přes rok testujeme úpravy a komponenty motorů alfa romeo TS 1.6 - 2.0 TS a jejich možné úpravy a obnovení díky novým technologiím které nabízíme pouze u nás .
U všech námi kontrolovaných a motorů při go byla zjištěna konstrukční vada na komponentech v blocích motorů
Naše řešení eliminace radiálně axiálních vůlí jenž vznikají na ojnicích při chodu motoru a díky km průběhu se jejich vůle stále zvyšuje až dojde ke stále opakující se závadě zadření motoru na ojničních čepech .
Další v nabídce je úprava mazaní motoru TS s možností montáže jet komponentů pro dokonalé mazaní bloku motoru a úpravě olejového čerpadla pro zvýšení výkonu při volnoběžných otáčkách a to i při dosažení továrního maxima tlaku čerpadla .
Provádíme generální připravy bloků motorů na zakázku pro váš typ alfy romeo s inovacemi Carload 2011 pro následovnou výměnu na vašem vozidle výměným způsobem komponentu dle opotřebení .
V případě vašeho zájmu kontatktujte technika Alfa Romeo - Tomáš Váňa tel 732279322 nebo na email
co to má společného s mým problémem?
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Další

Zpět na Alfa 145/146 (930)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron