Podsvícení ovladaču topení

Vše o Alfě 145/146, údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Příspěvekod lizmen » 15 lis 2007, 13:20

gloom píše:Teplota: vadný termostat (teplota by měla vyšplhat k nějakým 88st a tam zůstat. Já měním termostat příští týden)
Diesel: vadný variátor (výměna nebo repase) Nový stojí okolo 5tis a dělá se většinou zároveň s rozvody.

Možná to bude něčím jiným, ale v 99% je to tím.

tak to radši nový variator.když ho nevyměním tak co se stane?????a na co ten variator slouží????doufám že nemůžu zničit motor....jo a páčky mi svítí úplně bez problému....
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Příspěvekod mahudo » 15 lis 2007, 14:05

nemusíš meniť celý variator, v servise ti ho síce budú chcieť vymeniť celý, ale ak natrafíš na serióznych mechanikov, tak ti povedia, že vo variatore stačí vymeniť pružinka za cca 300 SKK.
FIAT STILO MW, 1,9 JTD 85 kW, r.v. 2005
BÝVALÁ --- AR 146 1,6 16V TS, 88 kW, 120 hp, r.v. 2000
Uživatelský avatar
mahudo
2,0 TS 16V
 
Příspěvky: 469
Registrován: 12 úno 2007, 09:17
Bydliště: Košice, SR

Příspěvekod lukee » 15 lis 2007, 15:04

lizmen píše:
gloom píše:Teplota: vadný termostat (teplota by měla vyšplhat k nějakým 88st a tam zůstat. Já měním termostat příští týden)
Diesel: vadný variátor (výměna nebo repase) Nový stojí okolo 5tis a dělá se většinou zároveň s rozvody.

Možná to bude něčím jiným, ale v 99% je to tím.

tak to radši nový variator.když ho nevyměním tak co se stane?????a na co ten variator slouží????doufám že nemůžu zničit motor....jo a páčky mi svítí úplně bez problému....


Mění fázi sací vačky oproti fázi kola rozvodů sací vačky. Pracuje to na principu tlaku oleje, čím více otáček (tlak oleje) tím víc se variátor pootočí a tím účinněji se motor plní, protože se změnilo časování sacích ventilů. Jakmile zastavíš motor, pružina by měla variátor vrátit (pootočit) zpět do výchozí polohy, ale z důvodu opotřebení už nevrací... To klepání co slyšíš je vůle ve výsuvném ozubení variátoru, takže pružinku vyměnit nestačí - chce to nový variátor.
939, 930, 167
Motociclo: Moto Guzzi Stelvio 1200
Uživatelský avatar
lukee
Site Admin
 
Příspěvky: 1589
Registrován: 12 úno 2007, 07:48

Příspěvekod Richie » 15 lis 2007, 15:18

a ja myslel ze je to tema podsviceni :D
Richie
 

Příspěvekod mahudo » 15 lis 2007, 15:44

áááno, presne tak, pretože, ked ti nesvietia ovládače, máš v aute prebytok elektrickej energie, ktorá sa následne spotrebuváva vo zvýšenej činnosti variátora a tým sa znehodnocuje :finga:

všetko so všetkým súvisí :finga:
FIAT STILO MW, 1,9 JTD 85 kW, r.v. 2005
BÝVALÁ --- AR 146 1,6 16V TS, 88 kW, 120 hp, r.v. 2000
Uživatelský avatar
mahudo
2,0 TS 16V
 
Příspěvky: 469
Registrován: 12 úno 2007, 09:17
Bydliště: Košice, SR

Příspěvekod gloom » 15 lis 2007, 16:36

Abych rozebral ty páčky, musím sundat volant?
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod gloom » 15 lis 2007, 16:37

A termostat na 97 má topit taky na 88 nebo jen 83st? A co když do alfice, kde má být termostat na 83 narvu na 88st? Bude ji to vadit? :) Díky
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Pribina » 15 lis 2007, 17:54

gloom píše:A termostat na 97 má topit taky na 88 nebo jen 83st? A co když do alfice, kde má být termostat na 83 narvu na 88st? Bude ji to vadit? :) Díky


teplota u TS 97-98 ma mit 80C a od 98 nahoru (po faceliftu) ma mit 90C
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Příspěvekod lizmen » 15 lis 2007, 18:11

gloom píše:Abych rozebral ty páčky, musím sundat volant?
nemusíš sundat volant,akorát sundáš ten horní a dolní plast.a pak to jde samo.mimochodem ty páčky jsou totožné jako u 155.takže jestli vám nesvítí tak si je sežentě někde na vrakáči(pro odvážnější rozebrat páčku) sehnal sem jí za 300 kč.
ještě k tomu variátoru.když je špatný tak klesá i výkon???a co demontáž a montáž???je to obtížné???
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Příspěvekod gloom » 15 lis 2007, 18:16

Pribina píše:
gloom píše:A termostat na 97 má topit taky na 88 nebo jen 83st? A co když do alfice, kde má být termostat na 83 narvu na 88st? Bude ji to vadit? :) Díky


teplota u TS 97-98 ma mit 80C a od 98 nahoru (po faceliftu) ma mit 90C


No, mně bylo řečeno, že ten můj nově koupený by se měl otevírat při 88st. a mám r97. Snad to nebude vadit.
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod lizmen » 15 lis 2007, 18:19

teplota u TS 97-98 ma mit 80C a od 98 nahoru (po faceliftu) ma mit 90C[/quote]
takže má mít 90 a pořád držet??žádný pokles třeba na 80 nebo 70??? ještě k tomu variátoru
mechanik mi říkal že to nemusí být variátorem.prý to může být už špatný olej atd...tak uvidíme ale radší mu řeknu at to vymění celé.
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Příspěvekod gloom » 15 lis 2007, 18:21

lizmen píše:
gloom píše:Abych rozebral ty páčky, musím sundat volant?
nemusíš sundat volant,akorát sundáš ten horní a dolní plast.a pak to jde samo.mimochodem ty páčky jsou totožné jako u 155.takže jestli vám nesvítí tak si je sežentě někde na vrakáči(pro odvážnější rozebrat páčku) sehnal sem jí za 300 kč.
ještě k tomu variátoru.když je špatný tak klesá i výkon???a co demontáž a montáž???je to obtížné???


Super, díky. Až budu mít v autě teplo, tak se na ty páčky mrknu. Někdo tvrdí, že po výměně variátoru změnu ve výkonu pocítili, ale já tedy ne. A při výměně se musí rozhodit i rozvody, takže pro mě to obtížné je.
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod lizmen » 15 lis 2007, 18:34

gloom píše:
lizmen píše:
gloom píše:Abych rozebral ty páčky, musím sundat volant?
nemusíš sundat volant,akorát sundáš ten horní a dolní plast.a pak to jde samo.mimochodem ty páčky jsou totožné jako u 155.takže jestli vám nesvítí tak si je sežentě někde na vrakáči(pro odvážnější rozebrat páčku) sehnal sem jí za 300 kč.
ještě k tomu variátoru.když je špatný tak klesá i výkon???a co demontáž a montáž???je to obtížné???


no já to mám v klidu auto mám včerejší a za cca 6 tisic km bude tam 90 tisic km.takže první nové rozvody tak to skloubíme i s variátorem.mmch kdyby tu byla nějaká normální pořádná diskuze o všem tak bych to psal tam.protože tahle místnost byla nejaktualnější.takže jestli se nic nebude dít tak založím kecárnu o všem a ne jen o částech vozu a problémy....
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Příspěvekod Pribina » 16 lis 2007, 10:29

lizmen píše:takže má mít 90 a pořád držet??žádný pokles třeba na 80 nebo 70??? ještě k tomu variátoru
mechanik mi říkal že to nemusí být variátorem.prý to může být už špatný olej atd...tak uvidíme ale radší mu řeknu at to vymění celé.


jojo, ja mam teda starsi motor pred faceliftem ale principielne to bude stejne, auto se ted v zime tak za cca 5 minut zahreje a drzi na 80C po celou dobu jizdy, v kolonach lehce stoupne nad 80, ale pri jizde zase klesne a zustava na 80ti.
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Příspěvekod lizmen » 16 lis 2007, 13:42

[quote="Pribina"][quote="lizmen"]
a ty to máš klímou???bo měto nějak kolísá ta voda..při jízdě dokonce někdy i na 60.když vyměním ten termostat jak dlouho mi zase vydrží??jak tak čtu tak ty termostaty jdou rychle do pryč!!!! :axe:
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

PředchozíDalší

Zpět na Alfa 145/146 (930)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků