Termostat :D

Vše o Alfě 145/146, údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Příspěvekod Pribina » 23 lis 2007, 14:05

lizmen píše:kdyby bylo nacate tesneni pod hlavou tak se ti straci voda a prehrivalo by se ti to.ja kdyz jedu tak mi to ukazuje nekdy i padesat jinak v prumeru 60 stupnu.nemate nekdo udaje od vyrobce jaka ma byt provoyni teplota u 146 a rocniku????


dyt jsem ti to uz psal . . . do roku 98 - 80C a od roku 98 - 90C
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Příspěvekod Ferrari00007 » 02 pro 2007, 09:01

Mne menili na Fiate MareaW termostat, lebo nezatváral, za nový....
Robí presne to čo starý teplota sa nevyšplhá nad 75°C len pri dlhšom státí na mieste ide na cca 85°C - ževraj by to malo robiť to čidlo čo sníma teplotu vody. Môže byť nahlodané zubom času, alebo len má zaoxidovaný kontakt a už meria inak :evil:
Alfa 145 1,4 TS 16V, 103 talianskych koní
Metalic blue
Opäť v plnej sile :)
http://noskaj.rajce.idnes.cz/Alfa_Romeo_145_1,4_16V/
http://pokec.azet.sk/ferrari00007?i9=3d ... deo=460635
Uživatelský avatar
Ferrari00007
1,6 TS
 
Příspěvky: 48
Registrován: 26 lis 2007, 21:57
Bydliště: Levice, Nové Zámky +421907096094

Příspěvekod gloom » 02 pro 2007, 13:05

Ferrari00007 píše:Mne menili na Fiate MareaW termostat, lebo nezatváral, za nový....
Robí presne to čo starý teplota sa nevyšplhá nad 75°C len pri dlhšom státí na mieste ide na cca 85°C - ževraj by to malo robiť to čidlo čo sníma teplotu vody. Môže byť nahlodané zubom času, alebo len má zaoxidovaný kontakt a už meria inak :evil:


Kdyby bylo špatné to čidlo, tak myslíš, že by to lezlo nahoru tak pomalu? To by pak pozdě spínal i ventilátor před chladičem, ne?
Mno, mohlo by to ukazovat blbě a tak místo 70st bych tam měl cca 88st. Tzn. že kdyby mi vylezla teplota na rafičce na cca 90st, tak ve skutečnosti by musela voda už vařit. A nebo je to úplně jinak.
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod lizmen » 02 pro 2007, 21:11

gloom píše:
Ferrari00007 píše:Mne menili na Fiate MareaW termostat, lebo nezatváral, za nový....
Robí presne to čo starý teplota sa nevyšplhá nad 75°C len pri dlhšom státí na mieste ide na cca 85°C - ževraj by to malo robiť to čidlo čo sníma teplotu vody. Môže byť nahlodané zubom času, alebo len má zaoxidovaný kontakt a už meria inak :evil:


Kdyby bylo špatné to čidlo, tak myslíš, že by to lezlo nahoru tak pomalu? To by pak pozdě spínal i ventilátor před chladičem, ne?
Mno, mohlo by to ukazovat blbě a tak místo 70st bych tam měl cca 88st. Tzn. že kdyby mi vylezla teplota na rafičce na cca 90st, tak ve skutečnosti by musela voda už vařit. A nebo je to úplně jinak.

kluci já budu měniot termostat tento týden,.mám úplně nový..protože když jedu tak sice ten vzduch je teplý ale není to ono a ukazuje mi to něco kolem 60 stupnů když je venku zima.tak uvidím...ale když si šáhnu rukou na tu hadici co jde do temostatu tak je horká ale ten vzduch nic moc...
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Příspěvekod Pribina » 04 pro 2007, 18:45

no a jeste jsem kdysi davno slysel ze do aut pro jizni Evropu se davaly termostaty ktere spinaly drive aby auto vydrzelo ty vetsi teploty a neuvarilo se. Ale co je na tom pravdy . . .
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Příspěvekod lizmen » 04 pro 2007, 19:03

Pribina píše:no a jeste jsem kdysi davno slysel ze do aut pro jizni Evropu se davaly termostaty ktere spinaly drive aby auto vydrzelo ty vetsi teploty a neuvarilo se. Ale co je na tom pravdy . . .
to je přece blbost,ne????přece výrobce musí termostatu mít zadanou teplotu při které se má otvírat,ne???v tom případě je možné že některé se otvírají při 80 to jsou asi ti jižní auta a zbývající při 90,ne???
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Příspěvekod Pribina » 05 pro 2007, 17:26

lizmen píše:
Pribina píše:no a jeste jsem kdysi davno slysel ze do aut pro jizni Evropu se davaly termostaty ktere spinaly drive aby auto vydrzelo ty vetsi teploty a neuvarilo se. Ale co je na tom pravdy . . .
to je přece blbost,ne????přece výrobce musí termostatu mít zadanou teplotu při které se má otvírat,ne???v tom případě je možné že některé se otvírají při 80 to jsou asi ti jižní auta a zbývající při 90,ne???


opravdu nevim, treba to byla fama a nekdo tak maskoval vadny termostat :)
Alfa Romeo 146 1.6TS "Pribina Edition" (1998)
Citroen C-Elysee 1.6VTi Tendance (2015)
----
ex: Alfa Romeo 166 2.4 JTD (2001)
ex: Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic (1999)
ex: Lancia Lybra SW Emblema 2.4 JTD (2003)
Uživatelský avatar
Pribina
Moderátor
 
Příspěvky: 3150
Registrován: 12 úno 2007, 14:43
Bydliště: Okolí Brna

Příspěvekod PEDRO » 05 pro 2007, 21:21

No nevím,ale kupoval jsem termostat na Hondu a ptali se mně jestli chci letní,nebo zimní.
Lišili se akorát teplotou otevření a zavření.
Alfa Romeo MITO QV
Alfa Romeo GT -ex
bejvalka-AR 145 1.6TS Pedro spomal ty nám ujíždíš :-)
Uživatelský avatar
PEDRO
2,0 TS
 
Příspěvky: 389
Registrován: 13 úno 2007, 16:14
Bydliště: Rychvald

Příspěvekod Neoncek » 13 pro 2007, 23:32

ja mam zase problem s termostatom alebo cidlom, presne neviem, ale sprava sa to asi tak ze na palubovke signalizuje teplotu od 40 do 50°C ak ked autu vitinam a cakam, ze by teplota mala vyskocit aj na 100°C. Vadny termostat alebo cidlo? ako to zistim? predsalen niesom automechanik...
Uživatelský avatar
Neoncek
1,7 IE
 
Příspěvky: 71
Registrován: 09 říj 2007, 21:50
Bydliště: Banská Bystrica (work BA)

Příspěvekod Ferrari00007 » 14 pro 2007, 11:39

Máš dve možnosti...
1. prežeň auto tak ako píšeš, hneď po jazde zmeraj teplotu chladiacej kvapaliny - stačí aj vo vyrovnávačke. Ak bude mať viac °C ako ukazuje budík, tak je niečo s čidlom. Ak má správne 50 - 60 °C tak je v háji termostat - nezatvára
2. prežeň auto tak ako píšeš, hneď po jazde ho napichni na diagnostiku tá ukáže presný údaj °C a távady sú tie isté ako v bode 1.
Alfa 145 1,4 TS 16V, 103 talianskych koní
Metalic blue
Opäť v plnej sile :)
http://noskaj.rajce.idnes.cz/Alfa_Romeo_145_1,4_16V/
http://pokec.azet.sk/ferrari00007?i9=3d ... deo=460635
Uživatelský avatar
Ferrari00007
1,6 TS
 
Příspěvky: 48
Registrován: 26 lis 2007, 21:57
Bydliště: Levice, Nové Zámky +421907096094

Příspěvekod lizmen » 14 pro 2007, 12:05

Ferrari00007 píše:Máš dve možnosti...
1. prežeň auto tak ako píšeš, hneď po jazde zmeraj teplotu chladiacej kvapaliny - stačí aj vo vyrovnávačke. Ak bude mať viac °C ako ukazuje budík, tak je niečo s čidlom. Ak má správne 50 - 60 °C tak je v háji termostat - nezatvára
2. prežeň auto tak ako píšeš, hneď po jazde ho napichni na diagnostiku tá ukáže presný údaj °C a távady sú tie isté ako v bode 1.
musíte si uvědomit v čem je příčina,,,vadný termostat poznáš tak že teplý vzduch s topení není tak horký jak má být...má nádech vlažného vzduchu.pokud ti topení fachčí pořádně a máš za chvíli teplo a ukazuje ti to kolem 60 stupnů tak je špatné pouze čidlo,ten horký vzduch myslím při jízdě ne při stání....mmch jedno čidlo mám navíc....
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Příspěvekod Neoncek » 17 pro 2007, 19:22

no takze, termostat je nanic, musim zohnat novy, v BBRENTe, autorizovany servis fiat, alfa mi povedali ze novy termostat 3300,-SK + stary odovzdat na moju alfu 145. Pribina pisal, ze ho stal novy original 1200Kc tak ja uz fakt neviem, preco su tie ceny tak diametralne odlisne. Vedel by mi to niekto poslat na dobierku do SVK? poslal by som cislo karoserie, len musim kuk do dokladov. Pripadne doporucit nejaky shop (elektronicky alebo kamenny) kde by som to mohol zohnat. dakujem!
Uživatelský avatar
Neoncek
1,7 IE
 
Příspěvky: 71
Registrován: 09 říj 2007, 21:50
Bydliště: Banská Bystrica (work BA)

Příspěvekod lizmen » 17 pro 2007, 19:48

Neoncek píše:no takze, termostat je nanic, musim zohnat novy, v BBRENTe, autorizovany servis fiat, alfa mi povedali ze novy termostat 3300,-SK + stary odovzdat na moju alfu 145. Pribina pisal, ze ho stal novy original 1200Kc tak ja uz fakt neviem, preco su tie ceny tak diametralne odlisne. Vedel by mi to niekto poslat na dobierku do SVK? poslal by som cislo karoserie, len musim kuk do dokladov. Pripadne doporucit nejaky shop (elektronicky alebo kamenny) kde by som to mohol zohnat. dakujem!
auto.klucka.cz

je partnerem squadry a máš 7 procent slevu.já jsem ho taky objednával přes něho...
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Příspěvekod mahudo » 18 pro 2007, 09:01

Neoncek píše:no takze, termostat je nanic, musim zohnat novy, v BBRENTe, autorizovany servis fiat, alfa mi povedali ze novy termostat 3300,-SK + stary odovzdat na moju alfu 145. Pribina pisal, ze ho stal novy original 1200Kc tak ja uz fakt neviem, preco su tie ceny tak diametralne odlisne. Vedel by mi to niekto poslat na dobierku do SVK? poslal by som cislo karoserie, len musim kuk do dokladov. Pripadne doporucit nejaky shop (elektronicky alebo kamenny) kde by som to mohol zohnat. dakujem!


skús zavolať do autokelly, určite ti poradia...
a to sa nečuduj, pretože ceny za origo (pritom origo znamená len to, že je tam logo AR) sú prehnané a ešte k tomu marža pre servis je niekedy až 50 %.
FIAT STILO MW, 1,9 JTD 85 kW, r.v. 2005
BÝVALÁ --- AR 146 1,6 16V TS, 88 kW, 120 hp, r.v. 2000
Uživatelský avatar
mahudo
2,0 TS 16V
 
Příspěvky: 469
Registrován: 12 úno 2007, 09:17
Bydliště: Košice, SR

Příspěvekod lizmen » 18 pro 2007, 19:28

mahudo píše:
Neoncek píše:no takze, termostat je nanic, musim zohnat novy, v BBRENTe, autorizovany servis fiat, alfa mi povedali ze novy termostat 3300,-SK + stary odovzdat na moju alfu 145. Pribina pisal, ze ho stal novy original 1200Kc tak ja uz fakt neviem, preco su tie ceny tak diametralne odlisne. Vedel by mi to niekto poslat na dobierku do SVK? poslal by som cislo karoserie, len musim kuk do dokladov. Pripadne doporucit nejaky shop (elektronicky alebo kamenny) kde by som to mohol zohnat. dakujem!


skús zavolať do autokelly, určite ti poradia...
a to sa nečuduj, pretože ceny za origo (pritom origo znamená len to, že je tam logo AR) sú prehnané a ešte k tomu marža pre servis je niekedy až 50 %.
autokelly????????????????????????????????tak to radši si opravím ten termostat nebo si dám před chladič karton..před měsícem sem volal ohledně variátoru,zvewdla to nějaká pitomá ženská vůbec nevěděla o co jde,ptala se nějakého mechanika co tam prodávál ještě si ze mě dělal prdel na co chci VARIOTA do a 8) lfy,bohužel jsem vše slyšel a ještě k tomu jsem promrdal 6 minut za hovor než se ta baba přestala chichotat,...(myslím tím auto kelly Opava) objednej si to přes autoklucka.cz já jsem ho taky tam objednal a do týdne jsem ho měl doma a ještě k tomu tam máš fotku,popis,..takže nemůžeš se splést.vřele doporučuji.... 8) 8)
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

PředchozíDalší

Zpět na Alfa 145/146 (930)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků