Termostat :D

Vše o Alfě 145/146, údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Příspěvekod gloom » 03 dub 2008, 20:31

lizmen píše:
gloom píše:Koupen nový snímač teploty chladící kapaliny a světe div se, pořád stejné. :P Při kolika stupních má spínat ventilátor na chladiči?
myslím spíná při 92 stupních :roll:


Tak to je zvláštní. Mně sepnul chloupek nad 80st. Budu si myslet, že je KO budík. Prodejce, u kterého jsem koupil termostat mi řekl, že to není jen tak. Že klidně ten termostat může být špatný. Že se to občas stane. Marek mě asi prokleje, pač mi na něm měřil teplotu a ujistil mě, že je vše ok, ale pokud nebudu mít na budíku stálých 80, tak budu furt nervní. :mrgreen:
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

Termostaty

Příspěvekod Milan166 » 03 dub 2008, 22:22

Zdravím pánové,

u Vernetu jsem se již nejednou setkal s tím, že již od výroby byl termostat špatný. Jeden z dalších exemplářů z druhovýroby jsem namotoval do auta mojí mladé, výsledek nebyl špatný, jen se hranice otevření termostatu místo udávaných 88 C udávaných výrobcem pohybuje někde okolo 82. Proto když nastal problém s termostatem na mé 166, ani minutu jsem neváhal a po předchozích zkušenostech jel přímo do AF centra objednat originál, a musím říct, že funguje bez problémů...
Co se týče odvzdušnění, je potřeba se podívat, jak je chladicí systém postaven. Některé okruhy se opravdu dokáží odvzdušnit samy, ale zrovna v případě italských aut bývá většinou zapotřebí odvzdušnit chladicí systém ručně. I proto mají Fiaty a alfy až 3 odvzdušňovací šrouby (chladič, hadice do topení 2x).
V případě Glooma si troufám říct, že to zavzdušněné mít nebude (to by se projevovalo spíše rychlým stoupáním a padáním teploty, myslím opravdu rychlým), spíše půjde o termostatický zmetek z výroby. Nejjednoduší test termostatu je vyšroubovat ho ven, jebnout do kastrolu s vodou a teploměrem na zavařování okurek a postavit na sporák, přitom civět do vody a na teploměr a hlídat, kdy se termostat skutečně začne otvírat.
A jedna poslední technická, hodně Fiatů má 2 teplotní čidla, jedno 2-vývodové na termostatu, které dává signál do řídící jednotky a pak ještě jedno pro budík, většinou taky někde poblíž termostatu, a to bývá na jeden drátek ... Pořádně si to kdyžtak projděte, ať zbytečně neměníte dobré čidla... Tááák, to jsem si krásně protáhl prsty, stačí ....
AR 166 2.5 V6
Milan166
1,7 IE
 
Příspěvky: 65
Registrován: 02 dub 2007, 22:25
Bydliště: Ostrava - Mar. Hory

Budíky

Příspěvekod satelit » 03 dub 2008, 22:29

Ahoj! Já osobně budíky moc nesleduji,protože si podle mne ukazují co chtějí a nemíním se nervovat,zda mi ukazuje o 10 stupnu více nebo méně. Na 146 mi při normální jízdě snad nikdy nejde teplota na budíku přes 70 a u 156 je to obdobné.Sleduji náplně a poslouchám motor a chování vozu. Párkrát v létě,v extrémních teplotách a při poskakování na křižovatkách v OV šla teplota hodně nahoru a jen jsem sledoval,zda sepne ventilátor. Stalo se-teplota šla dolů-dle mne je to tím pádem v cajku a není co řešit! Budíky v Alfě jsou jen na to,aby se jeden nervoval.
satelit
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 870
Registrován: 12 úno 2007, 13:43
Bydliště: Příbor

Příspěvekod lizmen » 04 dub 2008, 08:13

gloom píše:
lizmen píše:
gloom píše:Koupen nový snímač teploty chladící kapaliny a světe div se, pořád stejné. :P Při kolika stupních má spínat ventilátor na chladiči?
myslím spíná při 92 stupních :roll:


Tak to je zvláštní. Mně sepnul chloupek nad 80st. Budu si myslet, že je KO budík. Prodejce, u kterého jsem koupil termostat mi řekl, že to není jen tak. Že klidně ten termostat může být špatný. Že se to občas stane. Marek mě asi prokleje, pač mi na něm měřil teplotu a ujistil mě, že je vše ok, ale pokud nebudu mít na budíku stálých 80, tak budu furt nervní. :mrgreen:
taky záleží jestli máš model po nebo před faceliftem.mi ukazuje 90 a jak se otevře temostat tak to lechce klesne pod 90 ale v žádném případě nejdu na 80.provozní teplota před facelitem byla udávána výrobcem 80 stupnu.a ventilátor spíná opravdu při 92,mám to totiž odzkoušené. 8)
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Příspěvekod gloom » 04 dub 2008, 16:50

lizmen píše:
gloom píše:
lizmen píše:
gloom píše:Koupen nový snímač teploty chladící kapaliny a světe div se, pořád stejné. :P Při kolika stupních má spínat ventilátor na chladiči?
myslím spíná při 92 stupních :roll:


Tak to je zvláštní. Mně sepnul chloupek nad 80st. Budu si myslet, že je KO budík. Prodejce, u kterého jsem koupil termostat mi řekl, že to není jen tak. Že klidně ten termostat může být špatný. Že se to občas stane. Marek mě asi prokleje, pač mi na něm měřil teplotu a ujistil mě, že je vše ok, ale pokud nebudu mít na budíku stálých 80, tak budu furt nervní. :mrgreen:
taky záleží jestli máš model po nebo před faceliftem.mi ukazuje 90 a jak se otevře temostat tak to lechce klesne pod 90 ale v žádném případě nejdu na 80.provozní teplota před facelitem byla udávána výrobcem 80 stupnu.a ventilátor spíná opravdu při 92,mám to totiž odzkoušené. 8)


model před faceliftem. Měl bych mít na budíku stálých 80st a po 25km to vypadá takto:
Obrázek
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

po faceliftu

Příspěvekod lizmen » 04 dub 2008, 17:05

a tady poslední verze 146 po faceliftu... Obrázekl fotil sem to bez nastartování bo je v nádrži sucho... :finga: 8)
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: po faceliftu

Příspěvekod gloom » 04 dub 2008, 17:45

lizmen píše:a tady poslední verze 146 po faceliftu... Obrázekl fotil sem to bez nastartování bo je v nádrži sucho... :finga: 8)


Zajímavý stav km. A dívám se, že s tou teplotou jsi na tom hůř než já. :finga:
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

Re: po faceliftu

Příspěvekod lizmen » 04 dub 2008, 17:53

gloom píše:
lizmen píše:a tady poslední verze 146 po faceliftu... Obrázekl fotil sem to bez nastartování bo je v nádrži sucho... :finga: 8)


Zajímavý stav km. A dívám se, že s tou teplotou jsi na tom hůř než já. :finga:
je to opravdu skutečný stav tachometru 093451 km ...no mmch se podívej v jakém ji mám stavu na forum moje alfa... :finga:
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: po faceliftu

Příspěvekod gloom » 04 dub 2008, 18:11

lizmen píše:
gloom píše:
lizmen píše:a tady poslední verze 146 po faceliftu... Obrázekl fotil sem to bez nastartování bo je v nádrži sucho... :finga: 8)


Zajímavý stav km. A dívám se, že s tou teplotou jsi na tom hůř než já. :finga:
je to opravdu skutečný stav tachometru 093451 km ...no mmch se podívej v jakém ji mám stavu na forum moje alfa... :finga:


Ahá, já tam tu jedníčku na konci neviděl. :D Viděl jsem jen 09345km :)
Alfa Romeo 145 1.6TS 16V (AR67601) 12/97
Gloom [:glum:] :finga:
Uživatelský avatar
gloom
2.0 V6 TB
 
Příspěvky: 609
Registrován: 17 úno 2007, 10:13
Bydliště: Ostrava

Re:

Příspěvekod dodo145 » 22 črc 2009, 20:17

lukee píše:Nevíte někdo jak je to s termostatem na 1.8 TS? Mám v něm našroubované čidlo teploty vody, tak ten nový termpostatem se dodává i s tím čidlem?


Mne do mojej nesedel co mi objednali v servise ale mechanik niekde vystudoval ze tam sedi nejaky z fiatu. jedine co bol rozdiel bolo to ze ten z fiatu sa skor otvara....
moja alfa je najlepsia....1,8 16 V T-SPARK
Uživatelský avatar
dodo145
1,5 twin carb
 
Příspěvky: 40
Registrován: 21 črc 2009, 20:47

Předchozí

Zpět na Alfa 145/146 (930)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků