od Milan166 » 03 dub 2008, 22:22
Zdravím pánové,
u Vernetu jsem se již nejednou setkal s tím, že již od výroby byl termostat špatný. Jeden z dalších exemplářů z druhovýroby jsem namotoval do auta mojí mladé, výsledek nebyl špatný, jen se hranice otevření termostatu místo udávaných 88 C udávaných výrobcem pohybuje někde okolo 82. Proto když nastal problém s termostatem na mé 166, ani minutu jsem neváhal a po předchozích zkušenostech jel přímo do AF centra objednat originál, a musím říct, že funguje bez problémů...
Co se týče odvzdušnění, je potřeba se podívat, jak je chladicí systém postaven. Některé okruhy se opravdu dokáží odvzdušnit samy, ale zrovna v případě italských aut bývá většinou zapotřebí odvzdušnit chladicí systém ručně. I proto mají Fiaty a alfy až 3 odvzdušňovací šrouby (chladič, hadice do topení 2x).
V případě Glooma si troufám říct, že to zavzdušněné mít nebude (to by se projevovalo spíše rychlým stoupáním a padáním teploty, myslím opravdu rychlým), spíše půjde o termostatický zmetek z výroby. Nejjednoduší test termostatu je vyšroubovat ho ven, jebnout do kastrolu s vodou a teploměrem na zavařování okurek a postavit na sporák, přitom civět do vody a na teploměr a hlídat, kdy se termostat skutečně začne otvírat.
A jedna poslední technická, hodně Fiatů má 2 teplotní čidla, jedno 2-vývodové na termostatu, které dává signál do řídící jednotky a pak ještě jedno pro budík, většinou taky někde poblíž termostatu, a to bývá na jeden drátek ... Pořádně si to kdyžtak projděte, ať zbytečně neměníte dobré čidla... Tááák, to jsem si krásně protáhl prsty, stačí ....
AR 166 2.5 V6