Klepání na nerovnostech

Vše o Alfě 156 - údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Klepání na nerovnostech

Příspěvekod walsh » 14 úno 2008, 00:40

Zdravím při přejezdu i menších nerovností mi něco klepe na levé straně :axe: , je to horní nebo spodní rameno? Díky
ex 156 1.9 JTD SW, ex 147 1.9 JTD 115k, ex 156 2,4 JTD 20V SW 129 kW - to je žůžo - bylo, teď 147 1. JTD 120 k
Uživatelský avatar
walsh
1,7 IE
 
Příspěvky: 69
Registrován: 08 bře 2007, 15:18
Bydliště: Letovice

Příspěvekod Hadislav » 14 úno 2008, 07:51

A seš si jistej, že to je předek? Když jsem měl vyklepaný silentbloky na zadní nápravě, tak moc nebylo poznat odkud to je. Mimochodem není nic jednoduššího, než zkusit zakývat s kolem a pořádně ty ramena prohlídnout odkud to mlátí. V nejlepším případě to může být i tyčka stabilizátoru.
EX 146 1,6TS, současnost 156SW 2,4JTD
Uživatelský avatar
Hadislav
1,9 TD
 
Příspěvky: 198
Registrován: 31 bře 2007, 13:34
Bydliště: Brno

Klepání

Příspěvekod walsh » 14 úno 2008, 10:33

Ze předu to je určitě, vyměnil jsem takovou tu malou kost, zbytečně byla ok. S kolem jsem zkousel udelat cokoli a nic to neudělalo. Tak nevím
ex 156 1.9 JTD SW, ex 147 1.9 JTD 115k, ex 156 2,4 JTD 20V SW 129 kW - to je žůžo - bylo, teď 147 1. JTD 120 k
Uživatelský avatar
walsh
1,7 IE
 
Příspěvky: 69
Registrován: 08 bře 2007, 15:18
Bydliště: Letovice

Příspěvekod Hadislav » 15 úno 2008, 07:53

Jedna z příčin by taky mohlo být spodní rameno. Jestli si dobře pamatuju, tak jedno uložení ramene je ocel a druhý hliník. Může se stát, že se zkur.. závit v tom hliníku a jakákoli vůle způsobobí klepání.
EX 146 1,6TS, současnost 156SW 2,4JTD
Uživatelský avatar
Hadislav
1,9 TD
 
Příspěvky: 198
Registrován: 31 bře 2007, 13:34
Bydliště: Brno

Příspěvekod lukee » 15 úno 2008, 08:19

Může to být i uvolněný silentblok výfuku.
939, 930, 167
Motociclo: Moto Guzzi Stelvio 1200
Uživatelský avatar
lukee
Site Admin
 
Příspěvky: 1589
Registrován: 12 úno 2007, 07:48

Příspěvekod keke » 01 bře 2008, 20:51

lukee píše:Může to být i uvolněný silentblok výfuku.


Asi bych to šupl na zvedák, zvednul, a zkoušel vůle a zkoušel
keke
1,4 TS
 
Příspěvky: 29
Registrován: 19 dub 2007, 22:31
Bydliště: Vrchoslavice

Příspěvekod LIBOR STŘÍBNÝ » 01 bře 2008, 21:12

Nebo si vem s sebou svého dvorního mechanika,zajed'te spolu někde na třasáky (na každé STK) a tam přesně zjistíš co je toho příčinou. Taky jsem to tak udělal a hned jsem věděl na čem jsem. 8)
ALFA ROMEO 156 1.9JTD SW r.v.2001 + Sarkan - EX / Teď ALFA ROMEO 156 1.9 JTD SW 103KW r.v. 2004 + chip ala SARKAN!
Uživatelský avatar
LIBOR STŘÍBNÝ
2,0 TS
 
Příspěvky: 324
Registrován: 25 zář 2007, 21:25
Bydliště: OPAVA

Příspěvekod GIONARDI » 01 bře 2008, 21:31

Pokud to zní jako kdyby bylo něco povolene a jakoby to klepalo do kastle - je to sylemblok na stabilizatoru - pokud to klepe jako že od kol muže to být vůle na čepech dolních nebo horních ramen - chce to rozhodit a zkusit *ručičkou* :D ale znalý mechanik ti poraadí - pozná kde je kočička nemocná 8)
Fajne je byt alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
Uživatelský avatar
GIONARDI
elegan* z Vrbna
 
Příspěvky: 5602
Registrován: 22 dub 2007, 08:57
Bydliště: Vrbno

Příspěvekod Pišta » 03 bře 2008, 09:07

Přeeesně tak,neměň každou věc bezhlavě...Zajeť na Stk,jako libor(100kč)a máš 100%jistotu.
Na př.nápravě je toho velká spousta,Od čepů po horní uložení tlumiču...
Mnoho štěstí.
Síla
Rychlost
Temperament
Krása
To je moje Alfa..156 JTD
Uživatelský avatar
Pišta
1,9 TD
 
Příspěvky: 196
Registrován: 16 bře 2007, 16:16
Bydliště: Opava

Klepání

Příspěvekod walsh » 07 dub 2008, 00:35

Tak už to neklepe. Udělal jsem jak jste řekli, zajel na STK a ejhle... siletbloky na stabilizatoru. Teď o víkendu jsem pod tím ležel s dvorním mechanikem a tolik nadávek nejdnou jsem dlouho neslyšel.
1. bez zvedáku to nejde
2. musíte oddělat celou nápravnici a část středovýho tunelu
3. siletbloky jsou slisovaný, ale dá se do nich dostat, gumky kolem 600
Toť vše.
ex 156 1.9 JTD SW, ex 147 1.9 JTD 115k, ex 156 2,4 JTD 20V SW 129 kW - to je žůžo - bylo, teď 147 1. JTD 120 k
Uživatelský avatar
walsh
1,7 IE
 
Příspěvky: 69
Registrován: 08 bře 2007, 15:18
Bydliště: Letovice

Příspěvekod GIONARDI » 07 dub 2008, 08:09

jj - ja to říkal - stabilizátor. Opravuje se to napoprvé tak, že se ty obímky stáhnou, ať má sylemblok méně místa, no a jak to za rok začne znovu - koupit cely novy stabilizator i s kostma a vyměnit. Svěsit napravnici, vyfuk atd. už jen rutina :D - 8)
Fajne je byt alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
Uživatelský avatar
GIONARDI
elegan* z Vrbna
 
Příspěvky: 5602
Registrován: 22 dub 2007, 08:57
Bydliště: Vrbno

Příspěvekod 111men » 16 čer 2008, 10:46

GIONARDI píše:Pokud to zní jako kdyby bylo něco povolene a jakoby to klepalo do kastle - je to sylemblok na stabilizatoru - pokud to klepe jako že od kol muže to být vůle na čepech dolních nebo horních ramen - chce to rozhodit a zkusit *ručičkou* :D ale znalý mechanik ti poraadí - pozná kde je kočička nemocná 8)


To GIONARDI -moze sa odideny sylemblok na stabilizatore prejavovat aj rozvibrovanim volantu pri vysiej rychlosti, alebo to nema na to vplyv?
mne naprava bucha skor ako do kastle a pri vysiej rychlosti mi rozvibruje volant - jemne ale predsa. Taktiez citim pod nohami vodica a spolujazdca buchanie do podlahy pri nerovnostiach. vdaka za kazdu informaciu.
Alfa Romeo 1,9JTD
111men
1,4 IE
 
Příspěvky: 5
Registrován: 16 čer 2008, 10:08

Příspěvekod GIONARDI » 16 čer 2008, 11:39

Nejjednodussi to zjistit, dat na zvedak a zkontrolovat vule čepu a silembloku na dolnich a hornich ramenach - myslom ze čepy by to mohly dělat - stabilizator bo měl byt v tomto pripade - OK - ale i tak se podivej na ty male kosti* co vedou k napravě - ty by mohly mit taky vuli. - No a nejjednodussi a to bych udelal prvni je zkontrolovat vyvažení kol (pokud jsi to neudělal) 8)
Fajne je byt alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
Uživatelský avatar
GIONARDI
elegan* z Vrbna
 
Příspěvky: 5602
Registrován: 22 dub 2007, 08:57
Bydliště: Vrbno

Příspěvekod 111men » 16 čer 2008, 12:05

GIONARDI píše:Nejjednodussi to zjistit, dat na zvedak a zkontrolovat vule čepu a silembloku na dolnich a hornich ramenach - myslom ze čepy by to mohly dělat - stabilizator bo měl byt v tomto pripade - OK - ale i tak se podivej na ty male kosti* co vedou k napravě - ty by mohly mit taky vuli. - No a nejjednodussi a to bych udelal prvni je zkontrolovat vyvažení kol (pokud jsi to neudělal) 8)



vole capov na ramenach kontrolovane, su ok, kosti stabilizatora taktiez. Skusim dat este raz vyvazit kolesa, uvidim ako sa to bude spravat.
to buchanie do kastle a suvisiace prejavy(hrozne buchoty z podlahy pod nohami spolujazdca a sofera ktore nielen pocujem ale citim) by teda mohol byt ten stabilizator?
vdaka za rady.
Alfa Romeo 1,9JTD
111men
1,4 IE
 
Příspěvky: 5
Registrován: 16 čer 2008, 10:08

Příspěvekod GIONARDI » 16 čer 2008, 12:11

jj - bouchani je 100% stabilizator - mu stačí málo a dělá rambajz jak hrom
Fajne je byt alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
Uživatelský avatar
GIONARDI
elegan* z Vrbna
 
Příspěvky: 5602
Registrován: 22 dub 2007, 08:57
Bydliště: Vrbno

Další

Zpět na Alfa 156 (932)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron