rizeni -vedecky vyzkum

Vše o Alfě 156 - údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

rizeni -vedecky vyzkum

Příspěvekod .mycTD » 27 dub 2008, 01:20

z duvodu pretrvavajiciho sporu mezi Slimou a Forzou156 ci alfa min zataci, usporadali jsme v noci na dnesek minisraz v garazich carrefouru za ucelem prosetreni cele zalezitosti.
ucast probehla ve slozeni: Forza156, Slima jako hlavni akteri, .mycTD jako nestranny pozorovatel a Rabiatti pro pripad, ze by pri pokusu doslo ke zraneni :wink:
Vyzkum prekvapive prokazal, ze ac ma GTA mezi krajnimi polohami pouze 1.5 otacek volantu oproti dvema otackam 2.5V6, polomer otaceni je zcela shodny a v obou pripadech odpovida cca 2.5 parkovacim chlivkum 8)
oproti tomu motorizace 2.4STLACENESAZE potrebuje pri 2 otackach volantu k otoceni o neco malo mene prostoru, o neco malo vice prostoru je v podbehu (cca 3/4 podlozky pod SPZ) a kolo je pri plnem rejdu vytocene asi o 1.5 prstu vice. :eek:
toto zjisteni nas vsechny zaskocilo a po dlouhych uvahach jsme dospeli k zaveru, ze Rabiatti ma UPLNE JINOU 156KU

doufam, ze se zde objevi i fotografie, ktere dokumentuji zejmena preciznost a vedecky pristup k celemu vyzkumu 8)
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Příspěvekod GIONARDI » 27 dub 2008, 08:40

super - tak to by mne zajimalo - jak je na tom řízení mojí kočičky. Co tam ti taloši namontovali. :D
Fajne je byt alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
Uživatelský avatar
GIONARDI
elegan* z Vrbna
 
Příspěvky: 5602
Registrován: 22 dub 2007, 08:57
Bydliště: Vrbno

Příspěvekod Marek » 27 dub 2008, 20:02

Vzali jste to za špatný konec.

Všechny méně výkonné motory o počtu válců 5 a méně mají menší rádius zatáčení.

Všechny šestiválce ho mají větší. Stačí si otevřít manuál a tam je to napsáno.

Strmost řízení - počet otáček volantem z kraje do kraje s tím nemá nic společného.

A Rabiatiho jste při pokusu i přes jeho dýmovnici viděli dobře, nedělal "Jůlinkouvou zkratku", nepodváděl?
Obrázek
Uživatelský avatar
Marek
3,0V6
 
Příspěvky: 2016
Registrován: 13 úno 2007, 11:02
Bydliště: Ostravsko

Příspěvekod .mycTD » 27 dub 2008, 20:12

rabiatti zase nema vahu, takze kouri bile. pry mu to lip ladi s barvou :mrgreen: kazdopadne se me ted snazi presvedcit, ze polomer otaceni nesouvisi s poctem valcu, ale s prevodovkou (5st vs sestiqalt).
divny taky je, ze motorovy prostor JTD je uvnitr stejne sirokej, jako u V6.
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Příspěvekod forzaGTA » 27 dub 2008, 20:33

.mycTD píše:kazdopadne se me ted snazi presvedcit, ze polomer otaceni nesouvisi s poctem valcu, ale s prevodovkou (5st vs sestiqalt).

Víceméně jsem mu to sežral(když říkal,že tam má "odborníka"),ale ta 2.5 V6 se dělala i s pětikvaltem,takže to není zas jednoznačný s tou převodovkou.
+++ No sound,no fun +++
Uživatelský avatar
forzaGTA
3,2 V6 GTA
 
Příspěvky: 3374
Registrován: 12 úno 2007, 20:17
Bydliště: Starobrno

Příspěvekod Marek » 27 dub 2008, 20:45

156 2,5V6 s 5.kvaltem? A to Ti nakecal kdo? Nikdy. Maximálně to tam někdo nabastlil z 166, nebo 155.
Ale více méně to souvisí s celkovou stavbou (rozměry)pohonného agregátu, motoru a převodovky, takže má doktor částečně pravdu, byť velice po haluzi.
Jak to tak sleduji, tak se doktor pomalu dopracoval až na pitevnu, vzhledem k tomu, s jakým střepem to jezdí. To už ho ani mycák netrumfne.
Obrázek
Uživatelský avatar
Marek
3,0V6
 
Příspěvky: 2016
Registrován: 13 úno 2007, 11:02
Bydliště: Ostravsko

Příspěvekod .mycTD » 27 dub 2008, 21:01

Marku, ty me podcenujes :o
v patek jsem se odhodlal k vymene prednich kotoucu, nejak se to zvrtlo a v soucasnosti se na predku nenachazi nic nez napravnice 8) na sraz me opet vezl slima :oops:
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Příspěvekod forzaGTA » 27 dub 2008, 21:12

Marek píše:156 2,5V6 s 5.kvaltem? A to Ti nakecal kdo? Nikdy.

Před 2 rokama,když jsem sháněl 2.5 V6 tak jsem měl jednu vyhlídlou a právě měla jen pětikvalt a tak jsem se šel přeptat do motortecu,jestli se vůbec s tím pětikvaltem dělali a bylo mě řečeno že jo a že to může zjistit podle vinka.
+++ No sound,no fun +++
Uživatelský avatar
forzaGTA
3,2 V6 GTA
 
Příspěvky: 3374
Registrován: 12 úno 2007, 20:17
Bydliště: Starobrno

Příspěvekod Marek » 27 dub 2008, 21:20

forza156 píše:
Marek píše:156 2,5V6 s 5.kvaltem? A to Ti nakecal kdo? Nikdy.

Před 2 rokama,když jsem sháněl 2.5 V6 tak jsem měl jednu vyhlídlou a právě měla jen pětikvalt a tak jsem se šel přeptat do motortecu,jestli se vůbec s tím pětikvaltem dělali a bylo mě řečeno že jo a že to může zjistit podle vinka.

To je ten servis, kde je spokojený jen Pribina? Já se Ti divím, že jim věříš.
Žádná 156 s motorem 2,5V6 nemá originál 5.kvalt. Podívej se do manuálu, jen 6.kvalt.
Ano, když mi chcípla převodovka s 6.kvaltem, nešla sehnat, jen samé 5.kvalty. Ale nakonec naši severští sousedé zabodovali.
Obrázek
Uživatelský avatar
Marek
3,0V6
 
Příspěvky: 2016
Registrován: 13 úno 2007, 11:02
Bydliště: Ostravsko

Příspěvekod forzaGTA » 27 dub 2008, 21:32

Marek píše:To je ten servis, kde je spokojený jen Pribina? Já se Ti divím, že jim věříš.
Žádná 156 s motorem 2,5V6 nemá originál 5.kvalt. Podívej se do manuálu, jen 6.kvalt.
Ano, když mi chcípla převodovka s 6.kvaltem, nešla sehnat, jen samé 5.kvalty. Ale nakonec naši severští sousedé zabodovali.

Věřím nebo nevěřím.Ale proč by mě to říkali?Jednodušší je říct,že jsou jen šestikvalty a hotovo.A ne,že mě bude podle vinka něco dohledávat.
+++ No sound,no fun +++
Uživatelský avatar
forzaGTA
3,2 V6 GTA
 
Příspěvky: 3374
Registrován: 12 úno 2007, 20:17
Bydliště: Starobrno

Příspěvekod Slíma » 27 dub 2008, 22:59

Dovolím si konstatovat, že kvůli zmíněnému šestihrnku a zmíněnému šestikvaltu, prostě soudruzi v Itálii museli přiohnout tyče řízení a kvůli tomu už nejde pořádně zatočit. :wink:

to myc: vyslovuji ti bezcennou pochvalu za brilantní popsání večerní situace. 8) Jen jsi zapomněl na navrhovaný průzkum požarního systému v garážích :mrgreen:
.. infiammare rullo
.. enflammer rouleau
Uživatelský avatar
Slíma
3.2 V6 purple :-)
 
Příspěvky: 5420
Registrován: 15 bře 2008, 01:23
Bydliště: BRNO (převážně)

Příspěvekod Miloš156 » 30 dub 2008, 02:25

Marek píše:
forza156 píše:
Marek píše:156 2,5V6 s 5.kvaltem? A to Ti nakecal kdo? Nikdy.

Před 2 rokama,když jsem sháněl 2.5 V6 tak jsem měl jednu vyhlídlou a právě měla jen pětikvalt a tak jsem se šel přeptat do motortecu,jestli se vůbec s tím pětikvaltem dělali a bylo mě řečeno že jo a že to může zjistit podle vinka.

To je ten servis, kde je spokojený jen Pribina? Já se Ti divím, že jim věříš.
Žádná 156 s motorem 2,5V6 nemá originál 5.kvalt. Podívej se do manuálu, jen 6.kvalt.
Ano, když mi chcípla převodovka s 6.kvaltem, nešla sehnat, jen samé 5.kvalty. Ale nakonec naši severští sousedé zabodovali.

Mám ten dojem že v prvním roce dělali taky šestihrnek s pětikvaltem. Někde jsem to četl.
98' 156 2,0TS 114Kw
Uživatelský avatar
Miloš156
1,8 TD
 
Příspěvky: 157
Registrován: 12 úno 2007, 19:58
Bydliště: Brno

Příspěvekod .mycTD » 30 dub 2008, 03:07

ja mam dojem, ze prvni rok ma prave forza :roll:
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Příspěvekod forzaGTA » 30 dub 2008, 09:08

.mycTD píše:ja mam dojem, ze prvni rok ma prave forza :roll:

Ty,ale třeba já mám v kupní smlouvě napsanej pětikvalt ač tam byl reálně šestikvalt (jako to samo o sobě nic neznamená),ale ten co mě to prodával měl známýho jednoho příjmacího technika v motortecu,přes kterýho to on sám koupil,takže já si myslím,že v tom mým mohl klidně být původně pětikvalt.Ale jsou to jen dohady.
+++ No sound,no fun +++
Uživatelský avatar
forzaGTA
3,2 V6 GTA
 
Příspěvky: 3374
Registrován: 12 úno 2007, 20:17
Bydliště: Starobrno

Příspěvekod Rabiatti » 30 dub 2008, 12:16

No, je na case abych se opet vlozil do diskuze. Moje kocka zatoci drive a s mensim polomerem nez ostatni benzinovi pritomni. Dokumentaci vlozim zitra. Italove vyrabi auta podle nalady a pocasi, v kazdym pripade tam ta prevodovka hraje dulezitou roli a priste muzeme zmerit radius u 2,5 s 5ti a 6ti kvaltem.
To Marek: Pozor na strep, ma ostry hrany a tve barumky nebudou valne kvality
Prossimamente certamente
Alfa Romeo- ne?mam
Podložky SPZ- mam
Cuore Spivo- mam
Uživatelský avatar
Rabiatti
Doktor
 
Příspěvky: 574
Registrován: 29 úno 2008, 12:11
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Alfa 156 (932)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků