Sahara - problém

Vše o Alfě 156 - údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Sahara - problém

Příspěvekod MobbDeep » 12 říj 2011, 16:55

Ahoj, mám problém se Saharou a nevím jak dál. O co se jedná, ještě před cca 4 měsíci mi plně fungovala, ale jednou sem si všiml, že mi najednou nic nechladí motor (podle zvuku,že neběží). Zjistil jsem, že drátky, vedoucí k sahaře byly už uhnité, čili jsem je spojil dohromady. Zkontroloval i další kabely, pojistky a relátka a vše ok, ale přitom mi Sahara pořád ne a ne se rozjet. Už jsem bezradný. Prosím o odbornou radu, co dál. Konstatuji, že sahara předtím fungovala. Děkuji.
Alfina 156 2.0 TS :-( Ex
Uživatelský avatar
MobbDeep
2,0 T
 
Příspěvky: 1042
Registrován: 06 říj 2010, 16:48
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Sahara - problém

Příspěvekod Shandor » 12 říj 2011, 21:37

A měřil jsi to? Jde ti tam šťáva? Zkoušel jsi to propojit napřímo? v nejhorším si to dej na tlačítko. 8)
Shandor
2,4 JTD
 
Příspěvky: 991
Registrován: 16 bře 2007, 19:44

Re: Sahara - problém

Příspěvekod MobbDeep » 13 říj 2011, 11:43

Ano,jen jsem si to promeril a stava mi tam jde. Bohuzel vic toho neudelam,jelikoz uz nejsem tak motorove zdatny a nevim,kde bych to mel propojit naprimo anebo na tlacitko. K tomu potrebuji jiz zkuseneho alfistu,ktery se mi na to podiva.
Alfina 156 2.0 TS :-( Ex
Uživatelský avatar
MobbDeep
2,0 T
 
Příspěvky: 1042
Registrován: 06 říj 2010, 16:48
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Sahara - problém

Příspěvekod Shandor » 13 říj 2011, 12:45

Na tohle motoráře nepotřebuješ, Tento složitý problém si žádá elektrikáře! Zapátrej v okolí kdo má elektro vzdělání.

Když tak ti pošlu plánek zapojení pro ten spínač!
Shandor
2,4 JTD
 
Příspěvky: 991
Registrován: 16 bře 2007, 19:44

Re: Sahara - problém

Příspěvekod Shandor » 13 říj 2011, 13:47

Plánek zapojení pro manuální spínání ventilátoru chladiče:

nejprve shlédni tohle! http://www.youtube.com/watch?v=gaSbW_z6i58

vše je na obrázku, viz 1. baterie 2. spínač 3. ventilátor
Jen drobné doplnění.
1. Na baterce nepoplést plus a mínus
2. Spínač obr 2 doporučuji umístit někam do interiéru. Možno také do motorového prostoru, ale je to málo praktické protože pak by jsi musel při každém spínání zastavit a otevřít kapotu
3. Použij dostatečně dimenzovaný kabel i spínač , lezou přes to velké ampéry!

zapojeníventilator.jpg
Shandor
2,4 JTD
 
Příspěvky: 991
Registrován: 16 bře 2007, 19:44

Re: Sahara - problém

Příspěvekod MobbDeep » 13 říj 2011, 16:16

Já sem elektrotechnik,ale věcem v motoru, co se týče elektriky moc nerozumím. Mno kouknu se na ten plánek teda.
Alfina 156 2.0 TS :-( Ex
Uživatelský avatar
MobbDeep
2,0 T
 
Příspěvky: 1042
Registrován: 06 říj 2010, 16:48
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Sahara - problém

Příspěvekod mr.BSE » 13 říj 2011, 16:35

Shandore,zvazil bych variantu Evo2 a doplnil za vypinac rele,pak neni treba prumyslovy spinac ze stare cirkularky a da se pouzit klidne mikro prepinac. Rele jsou potreba dve a taktez dva spinace,bo (riskuju,bo mam "bo" od Dypa zakazane) mame dve rychlosti na sahare,zeano? :D
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Re: Sahara - problém

Příspěvekod MobbDeep » 13 říj 2011, 16:46

A jak by vypadalo zapojení podle tebe? A pokud se nepletu, když spojíš ty dva drátky dohromady na sahaře, tak by měla fungovat jen jedna rychlost ne?
Alfina 156 2.0 TS :-( Ex
Uživatelský avatar
MobbDeep
2,0 T
 
Příspěvky: 1042
Registrován: 06 říj 2010, 16:48
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Sahara - problém

Příspěvekod mr.BSE » 13 říj 2011, 17:38

to nevim,vim jen,ze kdyz spojis cervenej a modrej,tak to bouchne...
Nebo se to zastavi 2sekundy pred koncem odpoctu.


P.S.: ja bych to zapojio tak,jak jsem psal Shandorovi. Jako elektromechanik zvladnes zapojit rele v pohode,ne? :D
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Re: Sahara - problém

Příspěvekod MobbDeep » 13 říj 2011, 17:42

Nezvladnu, sice teĎ vypadám jak kretén, ale relátka sem nikdy nezapojoval.
Alfina 156 2.0 TS :-( Ex
Uživatelský avatar
MobbDeep
2,0 T
 
Příspěvky: 1042
Registrován: 06 říj 2010, 16:48
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Sahara - problém

Příspěvekod Shandor » 13 říj 2011, 18:57

MobbDeep píše:Nezvladnu, sice teĎ vypadám jak kretén, ale relátka sem nikdy nezapojoval.


já to věděl, relé jsou už vysoce sofistikované řešení, kolik máš vývodů na té sahaře pokud tři tak je dvou rychlostní a v tom případě to udělaj takto:

mohlo by se také použít 2 polohový spínač ale to už by mohlo být hodně složité. takle je to jednoduché jak facka.
zapojeníventilator2.jpg
Shandor
2,4 JTD
 
Příspěvky: 991
Registrován: 16 bře 2007, 19:44

Re: Sahara - problém

Příspěvekod Shandor » 13 říj 2011, 19:00

mr.BSE píše:Shandore,zvazil bych variantu Evo2 a doplnil za vypinac rele,pak neni treba prumyslovy spinac ze stare cirkularky a da se pouzit klidne mikro prepinac. Rele jsou potreba dve a taktez dva spinace,bo (riskuju,bo mam "bo" od Dypa zakazane) mame dve rychlosti na sahare,zeano? :D


ještě mě napadlo že by se dala dát varianta jedna a druhou rychlost spínat, klimatizací!
Shandor
2,4 JTD
 
Příspěvky: 991
Registrován: 16 bře 2007, 19:44

Re: Sahara - problém

Příspěvekod mr.BSE » 13 říj 2011, 19:42

ty vole,to neni mozny, prestava me to bavit. (toto neni reakce na Shandora).
Mne by treba zajimalo, jak vis Dype,ze tam tece stava.
Za jakych podminek jsi to meril?
Napeti tam je jen pokud o tom rozhodne RJ. Tzn. motor musi byt ohraty (pochybuju,ze jsi oblbnul cidlo teploty motoru-treba vytahnout cidlo a ohrat ho). Tzn. bud kecas,nebo je spatnej motor ventilatoru,nebo si to malo ohral a mas v hajzlu jen predranej odpor a nejedou ti prvni otacky.
Kurva to sem se rozepsal...
Obrázek

Repres.eu - servis, kde mně opravili immo (jako jediní v ČR)

Obsah je veličina, která vyjadřuje velikost plochy.
Objem je veličina, představuje míru charakterizující danou část prostoru (např. válce motoru).
Uživatelský avatar
mr.BSE
2,5 V6
 
Příspěvky: 1544
Registrován: 23 bře 2009, 11:43
Bydliště: Brno

Re: Sahara - problém

Příspěvekod MobbDeep » 13 říj 2011, 22:11

:D
Dobře ty, ale nekecal sem. Měřil jsem to za chodu motoru, kdy sem si počkal,až tam bude 90 stupňů a potom sem začal měřit. Mě to taky trklo, když sem to měřil a sifon. Ale jak se může odjebat motorek, když předtím byl vcajku, resp. čím by se mohl odrovnat? Však zítra to pořešíme na srazu. Shandore, vem s sebou ještě měřák pro jistotu.
Alfina 156 2.0 TS :-( Ex
Uživatelský avatar
MobbDeep
2,0 T
 
Příspěvky: 1042
Registrován: 06 říj 2010, 16:48
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Sahara - problém

Příspěvekod Shandor » 13 říj 2011, 22:13

a jaký Debimetr?
Shandor
2,4 JTD
 
Příspěvky: 991
Registrován: 16 bře 2007, 19:44

Další

Zpět na Alfa 156 (932)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron