od maco » 29 říj 2007, 09:19
V podstate máte všetci svoju pravdu, ale na sumarizáciu všetkých údajov:
U AR156 JTD signalizuje 20 sekundové blikanie kontrolky žhavenia po naštartovaní motora (s odozvou po cca 5-10 sek. po naštartovaní) závadu na systéme žhavenia, to jest buď vadnú žhaviacu sviečku, čo je možné zistiť jednoduchým spôsobom, a to tak, že odpojíš stredný konektor na skrinke žhavenia, pripojíš kábel na plusový konektor akumulátora a druhým koncom škrtneš o jednotlivé piny zmieneného konektora. Ak je na danom pine odber (je viditeľné malé iskrenie) je daný žhavič v poriadku. Ak niektorý z pinov neiskrí, zodpovedajúci žhavič je vadný. Potom je potrebné podľa farby drátu zistiť, ktorý žhavič v poradí je vadný (každý žhavič má odlišnú farbu izolácie).
Ďalšou závadou môže byť vadná samotná skrinka žhavenia. Táto je tiež signalizovaná rovnakým spôsobom. Často však dochádza iba k prerazeniu poistky žhavenia, ktorá sa väčšinou nachádza na ľavom hríbe tlmiča (vodičova strana), má myslím hodnotu 15 A, no nie som si celkom istý (musel by som pozrieť do schémy postiek v počítači, ktorý momentálne nemám po ruke-tak sorry).
Záverom iba dva poznatky:
1. motor JTD jeden nefunkčný žhavič začne rozpoznávať až približne pri -20 oC tzn. že štartuje uplne bez problémov na všetky valce. Ak má motor problémy so studeným štartom, väčšinou sa jedná o závadu buď žhaviacej skrinky, alebo viacerých žhavičov súčasne.
2. žhaviace relé je nastavené tak, že žhavenie spúšťa až pod +5 oC, do tejto teploty sa žhavenie neaktivuje no závadu blikajúcou kontrolkou signalizuje stále.
Snáď som aspoň trochu objasnil túto závadu a niektorým z vás dal návod na samokontrolu žhavenia a tým pádom ušetril nejaku korunku za návštevu servisu.
s pozdravom AR zdar
AR 166 2,4 JTD 136PS