jen tak pro zajímavost, po roce a půl mám řešení:
za prvé: display je podsvícený ale neukazuje = řídící jednotka převodovky tam není nebo není napájená, bez řídící jednotky a (nebo) bez šaliny převodovka jede automaticky furt na trojku nebo dozadu, voličem tam kvalt padne hodně natvrdo oproti normálu.
díky tomu jsem pátral po napájení a zjístil že úplně chybí pojistka řídící jednotky převodovky, ta je zašitá v motorovém prostoru pod čelním sklem, když jsem ji tam dal začlo to řadit ale celkem tvrdě a ve vysokých otáčkách pod plynem to přešlo do nouzovýho režimu takže zase kadla-kadla jeden kvalt a byl jsem zase tam kde jsem byl
čili za druhé: jdou zařadit všechny kvalty, fungují všechny režimy, ale při řazení to cuká a při přeřazení pod zatížením to přechází do nouzového režimu, všechny čidla byly proměřený takže to vypadalo na mechanickou závadu, pravděpodobně opotřebovaný lamely brzd a spojek planetových převodů, no a vono PRD!!! nakonec to byla řídící jednotka která sice fungovala ale z neznámýho důvodu si prostě s převodovkou nerozuměla, takže řadila ale pěkně nasraně, předchozí majitel totiš jednotku měnil, stará mu shořela a nová se hádala tak auto prodal, asi je teda možný že existuje víc řadících programů v jednotkách třeba podle roku nebo obsahu, rozdíl bude jenom v softu pač pajšl je úplně stejný. Zase ale na druhou stranu v originální dokumentaci ZF 4hp20 se píše že převodovce je jedno s jakým kroutícím momentem pracuje, program je flexibilní a vdžycky se přizpůsobí (třeba při přečipování motoru) je to prostě všechno zákeřný a zajímavý dohromady, takže víc nevím a jsem rád že mě to jede
....a když jsem se pak v patnácti rozhodoval co budu mít po fechtlovi doma, itálie pro mě byla jasná volba
Alfa romeo 166 3.0 V6
Moto Guzzi V35C