Stránka 2 z 3

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 08 bře 2011, 22:37
od Ladin164QV
Neudelaji to, ani pres Fiat, kterej nevyda dobrozdani... Bohuzel, nejsme v Nemecku...

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 09 bře 2011, 00:50
od MacGyver
pak už holt zbývá jeno dělat technickou ve stylu: "pětikilo v popelníku" :D

ta závada je fakt hodně divná aby to nedělalo vůbec nic to je skoro nemožněj stav když si představím že motor s tou převodovkou točí přes hydrodynamický měnič pokaždé když se nastartuje i když auto stojí na místě a nouzový 3. kvalt tam skočí přes lamelovou brzdu pomocí hydrauliky ovládané mechanicky voličem tak nevím co tomu stojí v cestě aby to když už nic aspoň zahrčelo, já bych to asi riskl a vyměnil olej sice to vyjde na 2500 Kč ale bude moct dál vyloučit že to není olej, no a když se vyloučí olej, elektronika tak zbývá možnost že nefungují hydrauliké rozvaděče a to je navíc jediná věc který se na tom dá vyměnit bez demontáže převodovky z auta, pak už nastává průser, protože autimatická převodovka ven u 166 to fakt není normální jak u zbytků strojů na zeměkouli :D

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 09 bře 2011, 07:26
od coyote
Souhlasím, závada je to vskutku famózní :D Škoda že to nejde napíchnout, bylo by hned jasněji.

Nicméně kdyby byl vadný ten hydralulický blok, tak by to i tak přece jelo v nouzáku na 3. ne? Vždyť i podle toho co píšeš je to ovládané přímo. Napadlo mě, jestli neodešlo čerpadlo. To by mohlo dělat to samé ne?

Ano o demontáži převodovky jsem už studoval e-learn. A moc se mi to nelíbilo... :roll:

Ladin: Aha, tak to je pak jasné. :roll:

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 14 bře 2011, 20:11
od MacGyver
na diagnostiku se můžeš s klidným svědomím vykašlat ta akorát zkontroluje čidla kterých tam zas tolik není

s tím přímým ovládáním to je tak že voličem přímo ovládáš jeden z hydraulických rozvaděčů ale ta lamelová spojka se sepne hydraulicky no a tím pádem když nejede elektronika zůstane sepnutá pořád a auto jezdí dokud to zase nevyřadíš a (to je potom jak s trolejbusem - neřadí se, na jeden kvalt se to rozjede a zrychluje cca až do 170km/h :mrgreen: ) tím pádem pořád může být problém v hydraulice protože to už je jediný mezičlánek mezi voličem a spojkou nebo lamelovou brzdou.

víš vlastně jak se to začlo projevovat? z ničeho nic nebo postupně?

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 15 bře 2011, 18:19
od coyote
Takže to ten hydraulický blok klidně být může. Dobrá, teď jen najít někoho, kdo by byl ochotný jej prodat jetý bez převodovky. Protože nový bude asi celkem ranec.

Prý to řadilo nějak "divně" a pak to přestalo řadit úplně. Dojelo to na neutrál. Nicméně jestli je to pravda nevíme, protože auto měl půjčené jiný kamarád, dělal na něm zadní brzdy. Toto se mu stalo cestou, když to jel vrátit. Takže je otázka co se skutečně dělo...

Jinak "trolejbus" by byl fajn, aspoň by s ses tím dalo někam dojet. Třeba na dílnu. :D Takhle to bude chtít odtah... :( Mno ať se to nějak pohne. Seženu dílnu a odtah a uvidíme. Už to tam stojí celkem dlouho, tak aby se do toho nepodívaly nějaký lapky...

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 15 bře 2011, 18:42
od zip166jtd
Chce to vyměnit i ŘJ motoru + kabeláž. Opravdu se to nevyplatí předělávat to. Ale samozřejmě všechno jde :D

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 15 bře 2011, 19:06
od MacGyver
nn elektrika se sice liší ale měnít se nemusí motor s automatem jede pořád stejně i úplně bez řídící jednotky automatu, ani diagnostika nic nehlásí, tak sem najezdil hodně kilometrů než sem odstranil závadu převodovky :D

jinak ten rozvaděčovej blok ti bez převodovky těžko někdo prodá, třeba já tu převodovku prodávám ale bez bloku by byla na nic komukoliv jinýmu, takže být tebou tak napřed vyměním olej a pak bych asi sehnal celou náhradní převodovku protože když to nebude tím blokem tak stejně následně budeš shánět celou převodovku a vyhodíš peníze za blok co zůstane ležet doma.

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 21 led 2013, 01:10
od dominikgrulich
dobrej, potřeboval bych poradit, mám AR 166 3.0 V6 24v sporttronic, a automat přestal řadit, první co bylo tak mě praskla pojistka co je pod volantem na levo jak jsou pojistky, přesně už si nepamatuju která to byla, ale zkomplikoval jsem dopravu protože se mě to stalo na križovatce, po výměně pojistky auto fungovalo asi cca 2500km a pak se na mě rozsvítila kontrolka a nešlo nic, když jsem šlápnul po brzdě abych zařadil nešlo nic, tak jsem v manuálu vykoumal že když oddělám u spolujezdce na tunelu ten tapecírung tak tam je pacinka a tu když zvednu tak můžu zařadit, tak jsem to udělal a fungovalo to, zařadil jsem R a vycouval jsem od patníku na parkovišti, a zařadil jsem D a odjel jsem až domů. od té doby kontrolka svíti a někdy to funguje normálně ale kontrolka svítí a někdy kontrolka nesvítí na display je prázdno a nic, nebo když už tak kontrolka svítí jde zařadit jak P, tak R, N, D, auto řádí normálně všechny 4 rychlostní stupně na D, ale na display to ukazuje jak se tomu zrovna zachcë, tím mám na mysli že třeba na D, to ukazuje P, na R to ukazuje N a tak, ale všecko funguje. potřeboval bych poradit co stím, jinak olej jsem zatím neměnil, ale auto stojí v teplé garáži už od podzimu a nedávno jsem z převodovky vypustil olej, a byl černej jak podrážka ale čistej a vyteklo me 6litrů oleje, a ted přemýšlím zda tam zkusit nalít olej co to udělá nebo počkat na radu od někoho, už jsem tu měl aji zkušené borce z itálie a závadu nechápali.

PříspěvekNapsal: 21 led 2013, 01:36
od .mycTD
pro zacatek bych zkontroloval, jestli do te elektroinstalace v tunelu netece voda z radiatoru topeni.

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 21 led 2013, 01:38
od dominikgrulich
neteče, to jsem kontroloval.

PříspěvekNapsal: 22 led 2013, 08:34
od Slíma
byt je pro me automat jihoafricka* vesnice, tak si nemuzu pomoct
podle me to smrdi chybou v elektrice typu: slaba baterka, blba kostra, zaoxidovanej konektor, nalomenej drat ...
olej bych tam nalil a prosel bych co mozna nejvic konektoru po ceste* s kamosem WD ... a pak by se videlo

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 22 led 2013, 17:57
od dominikgrulich
děkuji za rady pánové, zkusím co budu moct, a když nic tak se zase vrátím pro radu

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 21 úno 2013, 16:17
od bjukemen
..tak napisem aj ja sem,mame JTD s automatom aisin a robi to bludy automat pada do nudzovehu rezimu,cize osatne tam stvroka a je jedno ci sa ide naplnoalebo iba na stvrt plynu ked sa vypne a zapne zapalovanie vsetko je na chvilu okej, automat radi dobre nesklbe nehviaka ani nic podobne,borec menil olej kontroluje sa to hlupo je viac znaciek na ryske..diag sa s RJ nespoji ziadna ani examiner ani ina,Rj bola zatecena na mraky vycistila sa a zalakovala radiator sa vymenil...co s tym.?

PříspěvekNapsal: 21 úno 2013, 16:30
od Slíma
vim jen jedno, spodni rysky plati za studena, horni za tepla

Re: Alfa 166 - transplantace manuálu do původního automatu

PříspěvekNapsal: 01 zář 2013, 12:41
od dominikgrulich
zdravím po dlouhé době, olej je vyměněný ale pořád na mě svítí ta červená mrcha kontrolka, auto řadí normálně všechny 4.převodové stupně, auto při přesouvání voliče řadiče necuká, vše ok, teda až na to že mě nefunguje kickdown, a režim sport. Byl jsem s tím snad kdekoliv kde dělají automaty a na nic nepřišly. Peněz to stálo že bych měl doma 2. převodovky.