Kúrenie AR166

Vše o Alfě 166 - údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Kúrenie AR166

Příspěvekod maco » 22 říj 2007, 13:25

Ahoj alfáci!
Chcel by som sa s vami podeliť o moju skúsenosť s opravou motorčeka ovládania klapky teplého vzduchu na AR166.
Pred časom mi ICS začal vypisovať hlášku o závade klimatizácie. Pri hľadaní zdroja tejto závady som zistil, že na vine je skratovaný zmienený motorček. Pre jeho demontáž je potrebné vybrať teleso ventilátora kúrenia (nachádza sa pod plastovým krytom stieračov v prednom torpéde), čo je pravdupovediac práca pre silné nervy trvajúca celý deň.
Po rozobratí motorčeka som zistil, že v jeho telese je asi pol deci vody, ktorá motorček skratovala. Prišiel na rad spray WD-40 na uvolnenie a napokon kontaktol na obnovenie vodivosti. Pri skladaní motorčeka som na utesnenie použil čierny motorový silikón v mieste gumového tesnenia aj vstupu kabeláže, pretože som dodnes nepochopil ako sa tá voda do motorčeka dostala. Po zmontovaní všetkých súčiastok všetko funguje perfektne a ICS žiadnu chybu nevypisuje.
Predom sa ospravedlňujem za rozsiahly text no myslím si, že v tomto fóre je nedostatok technických informácií o AR166, ktoré by mohli pomôcť aj ostatným členom tohto klubu pri svojpomocných opravách nielen tohto typu AR.
Záverom ešte jedna poznámka: pri mojich, myslím si, že dosť bohatých skúsenostiach s týmito autami sa čím ďalej viac utvrdzujem v tom, že na talianskom aute z elektriky odíde len to, čo má na krabičke vyrazené logo BOSCH.
Dúfam, že som nikoho neurazil a tiež dúfam, že som mojim príspevkom aspoň trochu prispel k lepšej funkčnosti tohto klubu.
S pozdravom Alfe Romeo zdar
maco
AR 166 2,4 JTD 136PS
maco
1,4 IE
 
Příspěvky: 7
Registrován: 19 zář 2007, 14:50
Bydliště: Sliač, SR

Příspěvekod lukee » 22 říj 2007, 14:16

Ahoj, díky za návod opravy - vyvěsil jsem to mezi články na homepage, viz:
http://www.squadramoravia.com/phprs/index.php
939, 930, 167
Motociclo: Moto Guzzi Stelvio 1200
Uživatelský avatar
lukee
Site Admin
 
Příspěvky: 1589
Registrován: 12 úno 2007, 07:48

Kurenie

Příspěvekod El_companero » 14 bře 2008, 22:52

A ako sa to prejavovalo?? Nesiel ti ventilátor a stale ti vyhadzovalo poistku? Ja mam totiz podobny problem len do toho rozoberania sa mi moc nehce. Tak chcem vediet ci to za to stoji. Ozaj ako si sa dostal okolo radiatora?? Skus ak mozes trochu viac popisat cele rozoberanie ako take. dik moc za kazde info.
Alfa 164 2.5 TD
Alfa 166 2.0 V6 TB
El_companero
1,4 IE
 
Příspěvky: 7
Registrován: 13 bře 2008, 22:13

Re: Kurenie

Příspěvekod maco » 18 bře 2008, 13:46

El_companero píše:A ako sa to prejavovalo?? Nesiel ti ventilátor a stale ti vyhadzovalo poistku? Ja mam totiz podobny problem len do toho rozoberania sa mi moc nehce. Tak chcem vediet ci to za to stoji. Ozaj ako si sa dostal okolo radiatora?? Skus ak mozes trochu viac popisat cele rozoberanie ako take. dik moc za kazde info.


Asi si nečítal pozorne, preto že tu popisujem závadu motorčeka ovládania klapky teplého vzduchu a nie motora kúrenia. Ak ti nejde ventilátor, ktorý ženie vzduch do interiéru auta a vyhadzuje poistku, tak je evidentne chyba v tomto ventilátore. Treba zistiť prečo ti skratuje ventilátor. Môže byť vodou zatečený komutátor a to preto, že ti dlhšiu dobu do ventilátora zatekala voda z plastu pod stieračmi a v spojení s prachom a iným sajrajtom to zapchalo odtokové otvory v spodnom kryte ventilátora. Teraz tam tá voda stojí a skratuje uhlíky motora. To sa mi javí ako najpravdepodobnejšia príčina. Tak či onak teleso ventilátora bude musieť von, Ja som ho vyberal tak, že som celý obal ventilátora rozobral ešte v torpéde a po jednotlivých častiach som ho povyberal von. Horšie je to s opätovnou montážou do torpéda. Ventilátor musíš poskladať mimo auta a zmontovaný ho vložiť do torpéda. Neviem ako by som tento postup popísal, ale bratia Česi majú na to jeden krásny výraz "ježek v kleci". Ja som musel časť telesa ventilátora z vrchnej strany orezať, aby som ho do torpéda narval. Ty si možno s týmto hlavolamom poradíš lepšie a podarí sa ti to zamontovať bez rôznych zmenšovacích úprav. Prajem veľa zdaru.
maco
AR 166 2,4 JTD 136PS
maco
1,4 IE
 
Příspěvky: 7
Registrován: 19 zář 2007, 14:50
Bydliště: Sliač, SR

Příspěvekod zip166jtd » 18 bře 2008, 17:44

Hm něco takového se mě též přihodilo a u mě bylo spálené vinutí a jeden mosfet co ovládá rychlost a je přímo na ventilátoru.Vyřešil to až vrakáč za 3000,-kč noví motorek stojí 5000,-.Převinutí by stálo 1300,- a mosfet 100,- a není jistota že to bude fungovat.Ale snad to bude jen někde uhnilí kábl.
zip166jtd
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 105
Registrován: 14 úno 2008, 22:41
Bydliště: Zlín

Re: Kúrenie AR166

Příspěvekod wraith771 » 18 bře 2008, 23:24

maco píše:Ahoj alfáci!

Záverom ešte jedna poznámka: pri mojich, myslím si, že dosť bohatých skúsenostiach s týmito autami sa čím ďalej viac utvrdzujem v tom, že na talianskom aute z elektriky odíde len to, čo má na krabičke vyrazené logo BOSCH.
Dúfam, že som nikoho neurazil a tiež dúfam, že som mojim príspevkom aspoň trochu prispel k lepšej funkčnosti tohto klubu.
S pozdravom Alfe Romeo zdar
maco


Tak tento pocit mam aj ja. Mimochodom toto s motorcekom uz mam za sebou. :?
AR 166 V6
Honda Sršeň devatkilo
wraith771
1,5 twin carb
 
Příspěvky: 30
Registrován: 26 pro 2007, 12:32
Bydliště: Bratislava


Zpět na Alfa 166 (936)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků