Posledním dílem seriálu vytrvalostních závodů LE byl již tradičně 9H Le Most který se konal v sobotu 18.10.2008.
Na startovní roštu se sešlo 32 posádek. V naší nejsilnější divizi převládali vozy BMW M3, na fotografii je to jasně vidět .
Těšili jsme se na to, že bude pršet a M3kám dáme konečně na frak, nic méně počasí nám nevyšlo. Už večer před závodem jsme věděli, že se pojede na suchu. Nejslabší z M3jek má cca o 120 k víc , to znamená, že výkonem naší Alfy je nedostaneme. Takže strategie závodu byla u nás jasně dána. Jedeme ve dvou marti Schmitt a moje maličkost, stavět jenom na tankování, střídání. Pravidelnou jízdou bez zbytečných výletů mimo trat a zastávek máme šanci na slušný výsledek. všechno je jako vždy svědomitě připraveno tak zbývá jen vyrazit a nezastavovat.
na startu jsme byli vylosováni na konci naší divize, tak nebyl důvod se obávat, že nás nějaká rychlá M3 ze zadu setřelí a naopak pomalí nás nebudou brzdit.
Letmý start je tady a 9 hodin před námi. Závod odstartova Martin. Rychlou,ale rozvážnou jízdou si držel posici danou losováním. Auto na první pohled jelo jak má.
První hodinu Martin jezdil velice pravidelně bez sebemenších problémů. Časy na kolo se pohybovali okolo 2:03 +- 1s.
První vážnější havárka. BMW M3 v pasáži za boxy šlo do svodidel a na trat nastoupil SC. Cca 10 min jízdy za SC.
SC mizí v boxech a závod pokračuje dál. Po jednom kole Martin zajíždí nečekaně do boxů bez jakého koliv varování. Co se sakra děje ? Honí se nám v hlavách.
Je tady a my koukáme co se děje. Martin hlásí, že nás někdo trefil na zadní kolo, neví ani kdo a že to strašně kope. po bližším ohledání zjištujeme, že chybí kus rfku. hořčík je křehký a kus ho prostě ulítl. I přes chybějící kus ráfku tlak v pneumatice na štěstí držel tak nebyl problém s dojetím do boxů.
Rychle zvednou a měníme oba zadky.
První nežádoucí zdržení asi 5 kol , pokračujeme dál a propadáme se na 17 místo celkově a na 12 v naší divizi skoro na konec.
Jediné štěstí, že náprava není hnutá a můžeme pokračovat.
další hodina pravidelné jízdy.
Po dvou hodinách dvaceti minutách první tankování a střídání . bez zbyčné prodlevy dostávám od Martina informace, že auto funguje jak má, tak nasedám a pokračujeme dál.
Po hodině další SC. bylo třeba uklidit jednoho francouze.
SC zase mizí v boxech a pokračujeme. Hned co se to zase rozjelo z motoru se začíná ozývat morzeovka. nezbývá než zase navštívit boxy. kapota dolů a pár šikovných hmatů mechanika Martina a znovu vyrážím na trat. Stráta dalších dvou kol, nedá se nic dělat. pokračujeme dál. 5 hodin máme za sebou a čeká nás další tankování a střídání.
Do auta zase sedá Martin , měníme zadní kola. Po výjezdu z boxů jsme na 7. místě v naší divizi se strátou 5 kol na prvního. Po pár kolech se zase dostává do správného rytmu, auto je v pořádku a funguje jako po startu.
Po necelých šesti hodinách na trat vyjíždí zase SC. V řadě aut jedoucích za Sc Martin chybí. něco se děje. V boxu zavládá nervozita. Po chvíli Martin přijíždí zadem do boxů a v momentě kdy ho uvidíme ze zadu,olej všude, marti na nás že prý to nebrzdí. Zajíždíme do boxů. Po sundání zadní kapoty přichází nepříjemné zjištění. jeden brzdič na převodovce chybí. Do doferáku je prakticky vidět a je jasné, že končíme.
Po necelých šesti hodinách nezbývá než konstatovat, že končíme. nzbývá než zbalit a vyrazit směr Brno.
Letošní sezona pro nás zkončila trošku smolně, ale tak to prostě je. vytrvalostní závody nejsou kopce, nebo sprint. Co není přivařeno je povoleno.
Nebýt této závady auto šlapalo ja Švýcarský hodinky. Zima uteče jako voda a na novou sezonu to hodláme posunout zase o kus vpřed. M3ky porážet musíme i na trati nejen v boxech.
Odkaz na pěkné video. autore je Jura z Manerova
http://cz.youtube.com/watch?v=uXxpjGNZgWw
Jinak všechny fotky z těchto závodů najdete na
http://drpicovin.rajce.idnes.cz/9H_Le_Most_2008/
Historie: GTV 2000 - Giulietta - Alfetta GTV - 75 1,6 - 75 1,8 - 75 2,0TS - 75V6 2,5 -164V6TB - 156SW 2,4 JTD - 159 SW 1,9 JTDM
Současnost : 75V6 3,0 - 147 1,6TS - 166 2,4 20v JTD -159 SW 1,9 JTDM
159 SW 2,0 JTDM TI 8C competizione