od GIONARDI » 06 pro 2009, 11:32
Alfa Romeo má dve alternatívy ďalšej existencie: úplné zmrazenie investícií alebo vývoj nasledovníkov modelových radov 159 a 166 na podvozkových platformách Chrysleru. Definitívne rozhodnutie padne po strategickom audite značky, ktorého výsledky budú známe začiatkom roka 2010. V rozhovore pre Automotive News to povedal najvyšší šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne.
Marchionne chce zastaviť pokles predaja áut Alfa Romeo a ukončiť roky finančných strát. Cieľom auditu je rozhodnúť, či značka prejde oživením v rámci aliancie s Chryslerom, alebo bude ponechaná bez ďalších rozvojových investícií po uvedení modelu Giulietta na jar 2010.
„Na Alfe musíme tvrdo zapracovať a urobiť inteligentné rozhodnutie, ktoré efektívne zachová jej najvyššiu hodnotu pre koncern Fiat,“ uviedol Marchionne pre Automotive News Europe. Alfa totiž podľa neho prešla príliš mnohými prerodmi. „Musíme to zastaviť. Nemôžete byť každé štyri roky novo pokrsteným kresťanom. Je to stále rovnaké náboženstvo, ktoré musíte mať a niesť ho až do konca.“
Autá na báze Chrysleru
Dve alternatívy pre Alfu sú nasledovné: prvou je nahradenie modelu 159 novým vozidlom v segmente strednej triedy a modelu 166 sedanom segmentu vyššej strednej triedy na podvozkových platformách Chrysleru. Autá by sa vyrábali v USA, ale dizajn by mal rešpektovať tradície Alfy. Novinky by sa predávali v dílerskej sieti Alfa Romeo.
„V Spojených štátoch sú dostupné platformy v segmente D a E, ktoré by mohli byť Alfa Romeoizované. Musíme sa však pozrieť na ekonomickú stránku tejto možnosti,“ povedal Marchionne. Budúcnosť Alfy by mala byť jasná začiatkom roka 2010, teda už o niekoľko týždňov, kedy taliansky výrobca automobilov oznámi svoj obchodný plán pre roky 2010 až 2014. „Vtedy už budeme vedieť oveľa viac o tom, ako je táto technická architektúra vhodná pre Alfu,“ konštatoval šéf koncernu.
Zlúčenie s Dodge nebude
Alfa sa však určite nebude integrovať so značkou Dodge, ktorej majiteľom je koncern Chrysler, ako sa špekulovalo v médiách. „Odkaz značiek Alfa Romeo a Dodge je úplne iný, ich DNA sa totálne odlišuje. Ak by sme sa snažili Alfu amerikanizovať cez zlúčenie s Dodge, stratili by sme mnoho z jej pôvabu.“
Naopak, Marchionne je veľmi spokojný s najnovšími modelmi MiTo a Giulietta. Oba „robia veľkú službu zachovaniu a rozvinutiu DNA a kvality značky Alfa Romeo,“ povedal.
Druhý scenár - zmrazenie investícií - by naopak znamenal, že po nahradení modelu 147 novou Giuliettou by sa vývoj skončil. To znamená, že model 166, ktorého výroba sa skončila v roku 2007, by nedostal nástupcu. Jedinými novými modelmi by zostali MiTo a Giulietta, zvyšok modelovej palety - 159, Brera, Spider a GT by pokračovali v predaji v doterajšej podobe.
Vlani predala Alfa 103 000 vozidiel – v porovnaní s 203 000 v roku 2000. Strata značky bola podľa neoficiálnych zdrojov medzi 200 a 400 miliónmi eur. Fiat však nezverejňuje separátne oficiálne finančné výsledky svojich značiek.
z alfamania.sk
Fajne je byt alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero