Pro yan.ko:
Naprosto souhlasím a skládám poklonu, jak mám yan.ko zvládnutou jeho EDC15. V ČR/SR bez konkurence.
Ode mne měl Roman hodně jednoduchou úpravu přesne typu ecm-duration-efektu. Ale vše s mírou. Pokud bych vzal, že limitní IQ je tam v origu 72mm3/i a duration bylo nataženo o 15%, tak to šlo někam k 88-90mm3/i při 2000ot. Při 4tis to mohlo jít tak na 75 odhadem. Tlak v railu má Roman asi 1600 originál, to asi nezvedne, pokud dělá v ecm. Je tam zarážka, neboli single value limiter pro max. desired rail pressure, ten je nastavený na 1600Bar. Nevidím dúvod to ani zvedat, to je dobrý motor, 1600 je supr. Já mám nyní stejný motor, IQ mám 90 (už vidím ty reakce, jakej jsem debil, tekže IQ=injection quantity), rail 1600, duration beze změny, pokud nepočítám interpolaci mapy na 90mm3. (púvodní má rozsah do 80). Po přepočtu dávky na NM dle mapy torque into quantity conversion mám 336N.m při 4000 ot/min, IQ 84, coš odpovídá 1150mg vzduchu na zdvih při lambda 16,3. To je pod limitem turba, přesně 154g/s. Tlak v sání při teplotě 55Celsia je 2650mBar. Délka vstřiku je pŕi 4000 ot/min prodloužena o zhruba 160us. Jeden stupeň trvá při 4tis ot/min kolem 40us, něco kratší je zážeh i hoření směsi, takže předvstřik jsem zvětšil pouze o 2 stupně. Počítám, že teplota na turbu je kolem 800, ale změřenou jí nemám. Krouťák 336N.m při 4tis ot/min odpovídá výkonu 192k. Výše nepujdu, tohle je podle matematiky max. bezpečný výkon pro tovární hardware. Pokud se zasahuje do výfuku, má to efekt na volumetrickou účinost a vyplachování, tam pak ješté nárúst možný je.
Pro Romana:
1. Múžeš přijet na upgreade, zdarma, pokecáme, mrknu na Tvúj budík teploty, zajímá mne to, asi budu po Tobě opakovat.
2. Nemáš GT1749, ale GT1749S, to se zdá rozdíl písmenka, ale je to až na rozměry jiné turbo, jiné VGT, jiné teploty, vyšší otáčky. Pro životnost turba je rozhodující zejména max. dodávka vzduchu, coš u 1749 je 148g/s, zato u 1749S je to až 166g/s.
3. Zvednout tlak v mapě tlaku nemusí mít žádný efekt pro výsledný tlak. Je tam zarážka na 1400, více požadavek nezvedneš. To, že to lítá výš, to je efekt většího množství paliva a púvodní VGT mapy. Chybová hodnota je nastavena na 1800mBar, takže proto nemáš nouzák. Pokud nastavíš předvstřik, který bude odpovídat dávce, teplota tak vysoko nepoletí, i dymivost bude jinde. Kdyby to unesly komponenty, jako spojka, setrvák, atd, múžeš jít až 2Bary s origo turbem při 2000ot.
Nějak jsem se rozepsal, nechci nudit... Alfám zdar!!!