Achjo, zas mě trápí spojka. AR 147 1.9jtd 16v
Asi před 1000 km jsem se rozhodl, že ji vyměním. Šla hodně ztuha, semtam proklouzla. Kvalty nešli úplně dobře. A po zařazení a přidání plynu něco kovově kleplo.
Vyměněna celá sada. Po 400km jsem sešlápl spojku a úplně změkla. Kvalty tam šli až po síle a odhodlání. Tak jsem to dopravil do servisu, kde mi dělali spojku. Tam mi to odvzdušnili s tím, že jestli to udělá zase, tak asi odešle jeden ze spojkových válců. Samozřejmě to udělalo po 50 km, takže došlo na výměnu hlavního i pomocného spojkového válce. Setrvák prý ještě OK, převodovka taky zkontrolována a ok, synchrony minimální vůle.
Po výměně chodilo všechno OK až do dneška. Začlo se mi opět ozývat semtam klepnutí po zařazení a přidaném plynu (normální jízda, žádné divočení). Pak jsem si všiml semtam prokluzu při řazení (jakobych špatně dávkoval spojku). Když jsem po nákupu sedl do auta, tak jsem hned poznal další závadu. První cca 3 cm jde spojka úplně lehce a až pak cítím klasický odpor spojky a začne něco dělat.
Do servisů se mi hned nechce. Ostatně už vyměnili snad všechno kolem spojky (teda jestli to opravdu udělali..). Může to být jen zavzdušněním? Kapalina neubyla ani o milimetr, nikde nevypadá, že by něco prosakovalo.
Podobné problémy jsem četl, ale vesměs to vyřašila výměna spojka a spojkových pístů. U mě to tak 100% neplatí, bo už je všechno vyměněno
Kde najdu odvzdušňovací ventil a jak ho poznám? Repsketive jak se dohledám toho válce, kde by ventil měl být?