Tak si dame trochu historie
Ferruccio Lamborghini se narodil 28. dubna 1916 ve vesnici jménem Renazzo, nedaleko Bologne. Rodiče Ferruccia byli farmáři, on sám se však zajímal o technické obory. Po dokončení jeho studií techniky v Bologni byl zaměstnán během druhé světové války jako dozor v oddělení údržby vozidel v Rhodes, kde se formovaly jeho schopnosti a nadání pro tento obor.
Po jeho návratu do Itálie začal nakupovat stará vojenská vozidla a přestavovat je na traktory, v poválečné době byla po těchto strojích velká poptávka. Jeho obchodní úspěch mu dopomohl ke koupi dílny v Cento, kde se od roku 1948 nejprve vyráběly pouze Lamborghini traktory a v roce 1959 se přidala i výroba hořáků a jednotek klimatizace.
Nyní, když měl Ferruccio dostatek finančních prostředků, pustil se do svého celoživotního snu – výroby helikoptér. Italská vládu mu však odmítla poskytnout licenci na výrobu a tak Ferruccio přemístil svou pozornost na výrobu automobilů. Později přišel na myšlenku, které posléze podlehl – sportovní vozy. Té předcházela výzva přímo od Enza Ferrari, kdy se Ferruccio stal zákazníkem Ferrari, ale vozy nesplnily jeho očekávání, které se odvíjelo od ceny i pověsti těchto exklusivních sportovních vozů. Upozornil tedy Enza na nedostatky jeho vozů, avšak ten Ferruccia odmítl s tím, aby se nadále věnoval výrobě traktorů jako doposud. Lamborghini si toho dne postavil do cesty další cíl – vyrobit ještě rychlejší a atraktivnější vůz, který by mohl konkurovat vozům Ferrari a porazit tak Enza na poli sportovních vozů.
V roce 1963 otevřel továrnu na výrobu automobilů v San’t Agata Bolognese a ještě v témže roce představil, po několika měsících práce, svůj první senzační model se zuřícím býkem na kapotě - Lamborghini 350 GTV. Ferrucciho další sen přešel ve skutečnost – stal se smělým konkurentem Ferrari.
I přes veškeré potíže společnosti, a ne zrovna ideální podmínky, stáj Lamborghini nikdy neopustila touha pokračovat ve výrobě exklusivních sportovních vozů a překvapovat tak celý svět i automobilové nadšence stále výkonnějšími a luxusnějšími automobily.
24. července 1998 získal konečně „dům zuřícího býka“ silného vlastníka, respektovaného v automobilovém světě pro jeho technickou zručnost a obchodní úspěch. Tohoto dne byla v Londýně podepsána mezi podílníky Lamborghini a Audi dohoda o kompletním převzetí společnosti.
Dnes má Automobili Lamborghini Holding S.p.A kontrolu nad třemi oddělenými společnostmi: Automobili Lamborghini S.p.A výroba automobilů, Motori Marini Lamborghini S.p.A výroba lodních motorů a Lamborghini Artimarca S.p.A, řízení licencování a reklamní oddělení.
Takze hodime kvuli poslednim deseti rokum celou historii teto znacky za hlavu...no pak nemam slov