Ten EGR je iba mechanická hračka s gumovou membránou. Funguje na princípe podtlaku. Hlavné závady sú:
1. zaoxidovaná stredová tyčka - EGR sa neotvára, alebo nevracia
2. netesná dosadacia plocha klapky EGR ústiaca do sania - stále prisávanie vzduchu
3. žiadny podtlak v gumovej hadičke vedúcej do EGR - podtlak drží ventil zatvorený nad 2700 ot/min a priviera ho podľa potreby v nižších otáčkach v závyslosti na výkone
4. elektromagnetický ventil je kaput
5. vymenené/otočené hadičky VAC a OUT na elektroventile
Pokiaľ nebol opravovaný kladivom je málo možností k tak častej závade, ako sa popisuje v mnohých fórach
Niekoľko odpovedí najdete aj tu :
http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... pic&t=7900
http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... egr+verzus