jj, měl jsem mít původně tvůj soft, ale mám jiný motor, tak to nakonec udělal nové. Je to jako kdybych sedl z auta bez turba do turbového. Dneska ještě opravím následky čipování ( trefil jsem zajíce při testu) a pak už si budu užívat ten výkon.
No je to na delší diskuzi - ale motory musí být koncipované tak, aby vydrželi jakékoliv zacházení tudiš nikdy nejsou na hraně horních dat*. - je tam rezerva 25% kde se dá doladit průbět - aby ti vyhovoval. Není to jen načipovat a lítat - k tomu jsou dimenzované i např.brzdy, stabilizatory atd. ale rozdíl je markantní.
Fajne je byt alfista T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
jako mě to samozřejmě taky láká, ona 166 je těžká jak sviňa, takže trochu síly navíc se dycky hodí akorát mám strach, že je to na úkor něčeho... (životnost, kouřivost, emise,...) prostě mi to nějak vrtá v kebuli, že je v tom ňáký ALE..
tak určitě - ti ten diesel nenajede milion ale jen pulku - pravidelny olejovy servis - dobrá vzduchový - a není co řešit. - Čipoval jsem ve 100tis. teď mam 183 a ok. - Emise i bez katu OK.
Fajne je byt alfista T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
JJ, jen se nebát. Hodnoty se v softwaru mění řádově o procenta a nárůst hodnot je v desítkách procent. A i bez katu to jde udělat tak, aby to nekouřilo. Jen to chce více času. Nejlépe tomu pověnovat jeden den.
a slyšel jste někdo něco o tzv. double-chipu, že prej máš v jednotce dva programy a můžeš mezi nima přepínat podle potřeby ale nakonec stejně asi jezdíš na ten vyšší výkon, takže je to asi k prdu
je to holt asi věčná otázka, čipovat bo nečipovat? asi to riskovat nebudu... ale co mě překvapilo je, že jsou prej motory navrhovaný na životnost 250 000 km, nějak málo ne?
To čipování není o převalení hodnot o desítky procent. Každopádně je přečipování šetrnější než katalyzátor. Při běžné zátěži je teplota na turbu o 200 st. vyšší s katem než bez něj. Takže motor zničíš teplem, špatnou naftou, ale ne dobrým čipem. Funkční čidla a řádný servis a pak nemáš problém