Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Vše o boxerech..

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod Sukiada » 06 úno 2012, 17:32

Ahoj Alfisti, dneska mi nastal problém s alfíkem. Ráno jsem normálně nastartoval, minutku počkal a vyrazil na cestu lážo plážo vše oki, po ujetí 1km jsem zastavil na světlech najednou mi vyhuply utáčky na 3000 a držely se. Vypnul jsem motor a znovu nastartoval, opět to vylítlo na 3000 tak lehce ťuknul do plynu a otáčky spadly. A tedka to dělá to že lítají otáčky 1000-1500, pořád nahoru dolu, nahoru dolů, ikdyž má motor 80°C tak to na volnoběh takhle lítá. Jinak při jízdě nic. Tak jsem všechno sčíhl a vůbec netuším. Ještě jsem zapomněl napsat než začal volnoběh zlobit, tak mi vystřelilo víčko od oleje (normálně při 1100 otáčkách na volnoběh, slyšel jsem ránu, nevěnoval jsem jí pozornost po 2 dnech po otervření kapoty víčko nikde), jezdil jsem bez něj den a auto jezdilo úplně normálně. Přišel jsem nato až když začali zlobit otáčky. Otáčky se stále houpou 1000-1500 někdy když je větší zima tak 1500-2000, vyčistil jsem čidlo před klapkou (plné čurbesu a oleje), zkoušel jsem ho i odpojit žádná změna. Zkontrolován krokáč, zkoušeno ho i odpojit, i při odpojeném krokáči, stále houpající otáčky. Čidlo za klapkou vyčištěno, při odpojení motor chcíp (pravpěpodobně oprávněně). Teplotní čidlo pro řídící jednotku nové, po odpojení žádná změna. Auto dává strašně bohatou směs při jizdě, a hůře brzdí, pedál tvrdý, jako když špatně tlačí posilovač. Napadá vás něco =D?. (ALFA 145 1.4 i.e.)

Ještě oprava: krokový motůrek asi nemám čistil jsem a odpojil regulační ventil volnoběhu, ten beze změny.

Zkusil ještě odpojit snímač polohy škrtící klapky, po odpojení otáčky vylétli na 3000 a držely se. Nevím ale jestli to neni standartní jev.
Sukiada
1,4 IE
 
Příspěvky: 8
Registrován: 06 úno 2012, 17:26

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod kravitzUL » 08 úno 2012, 13:31

tohle jsem měl na TS a lítaly někdy až od 1000 do 1800.. vždy jen na volnoběh a když jsem zastavil tak to udělalo 1 -2 x a přestalo, takže u mě vždy při jízdě na neutrál. Kontrolovalo se snad vše lambda..váha..škrtící klapka. Nikdo si s tim nevěděl rady...až u nás ve fiatu - Odborníci. Dokonce mi napsali na to papír. Jedná se o sportovní auto, která má snahu si držet otáčky a italové prý nepočítali, že bude někdo jezdit na neutrál. Takže mi bylo doporučeno při jízdě nevyřazovat 8) :mrgreen: :mrgreen: Obecně prej za to může ŘJ..která vyhodnocuje, že je auto v pohybu a opravdu se snaží o ty o táčky, takže u starších typů stačilo střihnout jeden kabloš, který právě dává ŘJ zpětnou vazbu a byl klid. U mé 156 to už nešlo a měly to dělat ŘJ do roku 1999.. Pak to taky může být i rozhozeným rozvoďákem atd.. Možností je moc, ale u tebe bych asi řešil vše kolem škrtící klapky, lambdy, když mluvíš o bohaté směsy. Každopádně kolísající otáčky na volnoběh a ukazování teploty o 20 st méňě je klasická závada alf s kterou budeš možná muset žít :mrgreen: . Teplotu mi snad všechny ukazovaly méně a reál byl přitom dobrý (takže budík, čidlo atd)
Spider 2.0 Veloce, 93kw
GT 3.2 bussánek
166 2.4JTDm 129kw

ex 159 Jtdm
ex 156 SW, 1.9JTDm, 103kw,
ex 33, 1.7 16V, 97kw
ex- 33, 1.4 IE Imola, 65kw - děravej vejfuk
ex - 156, 1.8TS, Sportpacket, MOMO
Cuore Sportivo - spolehlivost na hovno
Uživatelský avatar
kravitzUL
1,9 JTD
 
Příspěvky: 233
Registrován: 06 dub 2008, 23:34
Bydliště: Liberec hned vedle Liptákova..

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod lizmen » 08 úno 2012, 17:33

to vylítnutí na vysoké otáčky dělá zamrzlá klapka,v tomto počasí mi to občas udělá,a je to i logické,horký vzduch v motoru a jak to chaldne tak se to někde nakondenzuje,a pak jak to saje studený vzduch tak to prostš přimrzne a ješte k tomu když je venku po ránu - 15- 20 a při jízdě ta teplota vzduchu může být klidně i - 40.tohle bych nějak neřešil...to kolísání otáček ti dělá zamarasený motorek a nebo klapka...mě to taky dělalo..ale už jsem vše pořešil..rozebrat komplet...vyčistit co se dá..ale doporučuji tu hřídelku klapky promazat glycerínem,ten nezamrzne i v nízkých teplotách...jinak jak jak píše kravitzUL tak jestli tohle ti řekli v AF centru někde nebo ve fiatu tak si z tebe udělali prdel...nepočítat že pojede.ato na volnoběh tak to ej trošku moc..nikde jsem neviděl a ani neslyšel že tohle vyhodnocuje špatně řj.na tož stříhat kabel s nějakou zpětnou vazbou...
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod Sukiada » 13 úno 2012, 08:05

Tak jsem popostoupil ve zjišťování příčiny. Včera jsem sundal hadici sání před klapkou a ručně přicpal za chodu díru od regulačního ventilu volnoběhu, motor se vrátil no normálního chodu, takže bylo zjištěno že regulační ventil nedovíral. Po jeho vymontování a připojení na signální kabel, jsem zjistil, že pracuje ve velmi malém rozsahu a prakticky po vypnutí zapalování by měl dojet až nakonec, ale nedojede. Tak se mi ho podařilo normálně nastavit tak aby zavřel a vrátil jsem ho zpět již do zahřátého motoru a fungoval jak víno, motor držel krásně 900 otáček, šel krásně za plynem všechno oki. Poté jsem nechal motor úplně vystydnout a po vystydnutí a nastartování se objevil stejný problém, opět kolísavé otáčky.

Takže to pravděpodobně budou 2 možnosti?

Buď je nemocný ten regulační ventil? (ale chodí úplně normálně, když se vysune ze sání, jezdí krásně dopředu i dozadu, má sílu jak bejk) (při otočení klíčkem než se nastartuje se normálně staví do určitě polohy, po vypnutí motoru se vysune do zavírací polohy).

Nebo dává řídící jednotka špatný pokyn, a ventil se vysune moc a pak už se neumí sám vrátit nakonec. A tedka z jakého čidla dává řídící jednotka pokyn aby se vysunul až tak moc. Napadlo mě že by to mohlo dělat teplotní čidlo?
Sukiada
1,4 IE
 
Příspěvky: 8
Registrován: 06 úno 2012, 17:26

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod lizmen » 13 úno 2012, 09:12

čidlo klapky je uložene v obalu krokového motorku,pokud teda máš faceliftovou verzi.pokud ne je zvlášť.jinak bych skusil napojit to na diag a udělat kalibraci krokáče.možná to máš rozhozené jen...pokud jsi z okolí opavy či ostravy tak se ozvi,můžu ti to napíchnout na diag.
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod Sukiada » 13 úno 2012, 09:28

Já nemám krokový motůrek, klapka je kompletně mechanická, regulaci otáček řídí právě vzduchové šoupě nad škrtící klapkou, je to takový pojízdný váleček, je to alfa 145 1.4. ie boxer.
Sukiada
1,4 IE
 
Příspěvky: 8
Registrován: 06 úno 2012, 17:26

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod lizmen » 13 úno 2012, 10:00

Sukiada píše:Já nemám krokový motůrek, klapka je kompletně mechanická, regulaci otáček řídí právě vzduchové šoupě nad škrtící klapkou, je to takový pojízdný váleček, je to alfa 145 1.4. ie boxer.
napíchnout na diag a vyresetovat řj.
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod StBczx » 15 dub 2012, 21:52

Přesně tenhle problém, co popsal Sukiada jsem absolvoval včera. Studený motor po nastartování doslova vyletěl na 3.000 otáček. Že to tomu motoru ani trochu nedělá dobře, nemusím vysvětlovat. A teď - co s tím?

Na lehký prošlápnutí plynu žádná reakce, otáčky furt vysoko. S průběžným zahříváním trochu klesly. Motor taky na odpojování čidel nereaguje, jen při odpojení čidla tlaku v sání to chcípne a při odpojení potenciometru opět vyletí otáčky na 3.000. Při tom oblejzání motoru jsem si všiml, že levá hlava se dost výrazně hřeje, pravá se zahřívala pozvolna. Tak mě napadá, jestli není ta levá hlava prasklá. Průsak oleje do válců by pak vysvětloval to vylítnutí do otáček...možná.

Ale zase by to nevysvětlilo to skákání otáček na volnoběh v rozmezí 1.000-1.500, který se nahodile objevuje a zase samo zmizí. Tvrzení, že to za jízdy nedělá (jak se v tomto tématu taky objevilo) je kec - dělá to taky, jen si toho pod plynem nevšimnete - až když chcete řadit. To pak trochu škubne, asi jako když se spojka pustí moc zprudka.
Ventil volnoběhu (krokový motorek, shodný s Bravo/Brava/Marea 1,6) jsem vymontoval a taky nebyl úplně zasunutý. Takže mě ještě napadá, že v tom "divokým startu" má prsty ještě nějakej ovládací prvek toho ventilu. Buď nějaký relé nebo přímo ŘJ. Po vypnutí motoru je totiž správně chvilku klid a po nějaké době se ten ventil začne teprve zasouvat (je to slyšet, stačí se na to zaměřit, zvuk jako něco mezi chrastěním a vrčením). Děje se to i když je klíček vytažený ze spínačky, takže tam musí být nějaký relé (možná kondenzátor), který to ovládá. Jeho špatná funce by znamenala, že se prostě vypne dřív, než má. Tím by se mnohé vyřešilo. Jenže nejsem elektrikář, tak nevím, jestli se moje dedukce zakládá na pravdě a který relé je to správný.

Jak to tady čtu, o boxerech rovněž nikdo nic moc pořádnýho neví. Rada typu "vem to na diagnostiku a resetuj ŘJ" lze přirovnat jen k výše popsanýmu papíru ze servisu a doporučení za jízdy nevyřazovat. Co by se tam jako mělo resetovat? :roll: Stejnýho efektu se dosáhne prostým odpojením baterky přes víkend. Alfa je ITAL, né nějakej prašivej pětiletej žabožrout, do kterýho se musí při startování málem zadávat i osobní PIN a při poklesu napětí pod 10V málem ani neotevřete dveře. :finga:
StBczx
1,4 IE
 
Příspěvky: 4
Registrován: 15 dub 2012, 20:14

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod StBczx » 15 dub 2012, 22:04

lizmen píše:to vylítnutí na vysoké otáčky dělá zamrzlá klapka,v tomto počasí mi to občas udělá,a je to i logické,horký vzduch v motoru a jak to chaldne tak se to někde nakondenzuje,a pak jak to saje studený vzduch tak to prostš přimrzne a ješte k tomu když je venku po ránu - 15- 20 a při jízdě ta teplota vzduchu může být klidně i - 40.tohle bych nějak neřešil.... ..... ....ale doporučuji tu hřídelku klapky promazat glycerínem,ten nezamrzne i v nízkých teplotách...

Zamrzlá klapka? COŽE? :D Si to pleteš se škodofkou utopenou v rybníce, ne? Vždyť by v zimě nikdo nemohl kvůli tomuhle ani jezdit. Ta klapka je vyhřívaná chladicí kapalinou, přimrznutí je nesmysl. Leda by tam ta kapalina někde prosakovala, což je málo pravděpodobný.
StBczx
1,4 IE
 
Příspěvky: 4
Registrován: 15 dub 2012, 20:14

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod lizmen » 16 dub 2012, 11:57

StBczx píše:
lizmen píše:to vylítnutí na vysoké otáčky dělá zamrzlá klapka,v tomto počasí mi to občas udělá,a je to i logické,horký vzduch v motoru a jak to chaldne tak se to někde nakondenzuje,a pak jak to saje studený vzduch tak to prostš přimrzne a ješte k tomu když je venku po ránu - 15- 20 a při jízdě ta teplota vzduchu může být klidně i - 40.tohle bych nějak neřešil.... ..... ....ale doporučuji tu hřídelku klapky promazat glycerínem,ten nezamrzne i v nízkých teplotách...

Zamrzlá klapka? COŽE? :D Si to pleteš se škodofkou utopenou v rybníce, ne? Vždyť by v zimě nikdo nemohl kvůli tomuhle ani jezdit. Ta klapka je vyhřívaná chladicí kapalinou, přimrznutí je nesmysl. Leda by tam ta kapalina někde prosakovala, což je málo pravděpodobný.
základní fyzikální zákony ti asi moc neříkají,v zimě horký motor,pak prudké ochlazeí když zaparkuješ,říká ti něco kondenzát?asi ne, já už alfu mám nějaké roky a není to moje první alfa...a ještě na tvůj dotaz co to tam vrčí...to je taky normální po vypnutí klíčku se adaptuje klapka a projede svoje koncové polohy.jinak resetuje se výkoný člen volnoběhu na diagnsotice,rozhodíš polohy krokového motorku a po ujetí 10 km si zapamatuje polohy a podle toho si to zapíše do řj.jinak chceš říct že ti klapkou sání vzduchu protéká chladící kapalina? :D
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod StBczx » 16 dub 2012, 21:59

lizmen píše: základní fyzikální zákony ti asi moc neříkají,v zimě horký motor,pak prudké ochlazeí když zaparkuješ,říká ti něco kondenzát?asi ne, já už alfu mám nějaké roky a není to moje první alfa...a ještě na tvůj dotaz co to tam vrčí...to je taky normální po vypnutí klíčku se adaptuje klapka a projede svoje koncové polohy.jinak resetuje se výkoný člen volnoběhu na diagnsotice,rozhodíš polohy krokového motorku a po ujetí 10 km si zapamatuje polohy a podle toho si to zapíše do řj.jinak chceš říct že ti klapkou sání vzduchu protéká chladící kapalina? :D

Pan lizmen je, koukám, chytrý jak Národní výbor, ale nečte pořádně :-D
1. nejsem vesnická jitrnice, co je kondenzace vím velmi dobře. Ale pokud by tam koncendzovala vlhkost tak, jak popisuješ, tak to ráno ani netočim, protože bude v sání led. A to je nesmysl.
2. neptal jsem se co tam vrčí, ale popisoval, co provádí regulace volnoběhu a to v nějaký souvislosti. Klapka se tam rozhodně neadaptuje. To možná u TS-ka, ale tohle je BOXER, klapku tam ovládá pouze lanko od pedálu.
3. prohlídni si pořádně těleso škrtící klapky u boxera, zjistíš, že do něj vedou trubky od chlazení. Sání je tím předehříváno jednak za účelem lepšího odpaření paliva, aby se mohlo líp spálit a jendak jako prevence popisovanýho přimrzání. Totéž najdeš i u jiných aut. Např Fiat bravo/brava 1,4 12V, kde chladicí kaplaina protéká celým sacím potrubím - má totiž dvojitou stěnu, přičemž vnitřkem jde nasávanej vzduch a vnější dutinou protéká chladící kapalina.

Už chápeme? :finga: :supz:
StBczx
1,4 IE
 
Příspěvky: 4
Registrován: 15 dub 2012, 20:14

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod lizmen » 17 dub 2012, 17:28

tohle co jsi napsal tak sis odpověděl sám : STBCZXX Děje se to i když je klíček vytažený ze spínačky, takže tam musí být nějaký relé (možná kondenzátor), který to ovládá. Jeho špatná funce by znamenala, že se prostě vypne dřív, než má. Tím by se mnohé vyřešilo. Jenže nejsem elektrikář, tak nevím, jestli se moje dedukce zakládá na pravdě a který relé je to správný.

Jak to tady čtu, o boxerech rovněž nikdo nic moc pořádnýho neví. Rada typu "vem to na diagnostiku a resetuj ŘJ" lze přirovnat jen k výše popsanýmu papíru ze servisu a doporučení za jízdy nevyřazovat. Co by se tam jako mělo resetovat? :roll: Stejnýho efektu se dosáhne prostým odpojením baterky přes víkend. Alfa je ITAL, né nějakej prašivej pětiletej žabožrout, do kterýho se musí při startování málem zadávat i osobní PIN a při poklesu napětí pod 10V málem ani neotevřete dveře. :finga:

odsuzuješ diagnostiku,ale ta diagnostika vychází z elektrických hodnot z kterých se dá hodně vyčíst a zjistit pane nevesničane,přiznal ses, že nejsi elektrikář,a to je jedině dobře...... :finga: :D
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod StBczx » 17 dub 2012, 18:24

lizmen píše:odsuzuješ diagnostiku,ale ta diagnostika vychází z elektrických hodnot z kterých se dá hodně vyčíst a zjistit pane nevesničane,přiznal ses, že nejsi elektrikář,a to je jedině dobře...... :finga: :D

Každý fórum má nějakýho rádobychytráka, kterej mele kraviny a dělá mu problém čtení. Právě si s jedním dopisuju a zjišťuju, že to nemá smysl. Milý Lizmene, pokud tedy nemáš kloudnou odpověď na dotaz/problém Sukiady a můj, potom se odeber tam, kde tě budopu vítat s otevřenou náručí. Zatím se mě pouze pokoušíš utvrdit v tom, jak jsem blbej a přitom mě vůbec neznáš a nevíš, co o autech vím. Tímto považuju debatu za uzavřenou a až přijdeš s něčím konstruktivním a přínosným (přínosným i pro ostatní), pak se můžeme bavit dál.

Znova opakuju a stojím si za tím - tyhle starý typy ŘJ je naprosto nesmyslný nějak resetovat. Stačí odpojit baterka, výsledek je stejnej. Jenom někteří vyčůránci se na tom snaží postavit byznys, protože ne každej autům rozumí a tohle ví. V každém případě nějaký reset a podobně NEŘEŠÍ problém, popsaný mnou a Sukiadou. :finga: HOWGH.
StBczx
1,4 IE
 
Příspěvky: 4
Registrován: 15 dub 2012, 20:14

Re: Divočina s otáčkama (1.4. ie)

Příspěvekod lizmen » 17 dub 2012, 19:19

StBczx píše:
lizmen píše:odsuzuješ diagnostiku,ale ta diagnostika vychází z elektrických hodnot z kterých se dá hodně vyčíst a zjistit pane nevesničane,přiznal ses, že nejsi elektrikář,a to je jedině dobře...... :finga: :D

Každý fórum má nějakýho rádobychytráka, kterej mele kraviny a dělá mu problém čtení. Právě si s jedním dopisuju a zjišťuju, že to nemá smysl. Milý Lizmene, pokud tedy nemáš kloudnou odpověď na dotaz/problém Sukiady a můj, potom se odeber tam, kde tě budopu vítat s otevřenou náručí. Zatím se mě pouze pokoušíš utvrdit v tom, jak jsem blbej a přitom mě vůbec neznáš a nevíš, co o autech vím. Tímto považuju debatu za uzavřenou a až přijdeš s něčím konstruktivním a přínosným (přínosným i pro ostatní), pak se můžeme bavit dál.

Znova opakuju a stojím si za tím - tyhle starý typy ŘJ je naprosto nesmyslný nějak resetovat. Stačí odpojit baterka, výsledek je stejnej. Jenom někteří vyčůránci se na tom snaží postavit byznys, protože ne každej autům rozumí a tohle ví. V každém případě nějaký reset a podobně NEŘEŠÍ problém, popsaný mnou a Sukiadou. :finga: HOWGH.
přijeď ke mě an diagnostikua pokecáme více..a proměříme nějaké voltíky abys nemusel zadávat PIN :finga: já su elektromechanik :D
AR 155 1.8 t.s 93 kW, rok. v 93,Alfa romeo 146 1.4,76 kW,r narození 2000.
lizmen
2,0 T
 
Příspěvky: 1045
Registrován: 12 úno 2007, 19:03
Bydliště: Opava-Zlatníky


Zpět na Boxer motory (Boxer engines)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron